Gå til innhold

Kjøpte nye alpinski - alt for glatte og vanskelig å svinge med


Anbefalte innlegg

Hei alle sammen.

Jeg lurte på om hva er årsaken til dette:

 

Jeg kjøpte denne helgen mine første alpinski. Fant en rimelig helt ny skipakke til 3000 kr på G Sport. Jeg dro rett fra butikken på fjellet. Når jeg kom opp i bakken for å ta min første tur, så var skiene alt for glatte og vanskelige å svinge med. Det var 0  og +1 grader i luften og litt regn av og til. Jeg tok meg en til tur ned, men skiene var fortsatt ukontrollerbare. 

 

Hva skyldes dette?

 

Litt bakgrunnsinfo jeg har leid alpinski den del gang tidlgiree på skianlegene og de skinene jeg leide der var alltid lett å svinge med og ikke alt for glatte.

 

 

Disse kjøpte jeg hos G sport: https://www.gsport.no/5100493-head-shape-5-0-alpinskipakke

Endret av Sommeralltid2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er splitter nye ski, ingen slitasje og splitter nye stålkanter.

Hva mener du med at det er vanskelig å svinge med?

Det er veldig stor forskjell fra leie-ski til nye ski, da de man leier vil "gli" mer når man svinger pga stålkanter som er slitt.

De er vanskelig å svinge med fordi de hopper så fort til venstee og til høyre. De er så raske. Så det blir vanskelig å svinge med fordi de er så lynraske. Jeg vil ha litt rolige tempo. Slikt at mine nye ski er litt treigere. Hvordan kan jeg gjøre det?

Endret av Sommeralltid2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Mulig du har kjøpt for lange ski.

Lengre ski krever mer for å svinge, samt de gir økt fart.

Generelt sett skal carvingski være en plass mellom hake- til nesehøyde for nybegynnere.

 

Uansett, skal det være lettsvingte ski med kort svingradius, sikker på at det ikke er du og teknikken din som er feilen her?

 

Eventuelt melde deg på en time med instruktør. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...