Gå til innhold

– Activision Blizzard skal kvitte seg med flere hundre ansatte


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg syntes at det eneste problemet med Blizzard er at investorer har hatt store forhåpninger, og trodde at spill som Overwatch og HOTS ville få såpass critical mass at det drar inn hundrevis av millioner hvert år uten at de trenger å stresse med å holde det relevant. Det skjedde ikke, og de de har ikke annonsert noen nye, store titler. Det betyr at de neste årene så kommer vi ikke til å ha noen nye spill, så fremt ikke Activision-ledelsen tvinger teamene til å ofre kvalitet for å få ut spillene raskere. Så er det en kjip situasjon for både Blizzard og oss som kunder. Ingen enkel løsning, slik jeg ser det, men jeg håper Blizzard for lov til å være seg selv, og ta tiden de trenger for å lage kvalitetsspill. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men helsigvis får han nye som ble CEO hos activision blizzard 15 mill dollar i start bonus for å få en lett ingang til firmaet. Så de har god kontroll på å betale bonuser haha

 

 

Kall meg hipster med avsmaken av å gi et flatt øre til activision er stor.

 

Håper activision sparker ut resten av toppen av originale blizzard. Slik at de kara kan lage et nytt firma sammen å være fri activision totalt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

2018 - året kundene sa fra til bransjen

 

Jepp, at de liker mobilspill 

 

 

Håper activision sparker ut resten av toppen av originale blizzard. Slik at de kara kan lage et nytt firma sammen å være fri activision totalt.

 

Well, kan bli en ting, men kan også bli et nytt Flagship Studios.

 

 

Endret av Omnia vincit amor
Lenke til kommentar

Hadde ikke gjort noe om blizzard hadde blitt lagt ned så noen kunne kjøpt opp diablo og starcraft ip'ene så vi kanskje hadde fått litt mørkere universer igjen og mye bedre gameplay. sc2 er det egentlig mest grafikken som er og spy av mens diablo3 er et hån på alle punkter.

 

Hva er så galt med sc2 grafikken da? ?

Angående Diablo er jeg enig med deg.

Lenke til kommentar

Jeg syntes at det eneste problemet med Blizzard er at investorer har hatt store forhåpninger, og trodde at spill som Overwatch og HOTS ville få såpass critical mass at det drar inn hundrevis av millioner hvert år uten at de trenger å stresse med å holde det relevant. Det skjedde ikke, og de de har ikke annonsert noen nye, store titler. Det betyr at de neste årene så kommer vi ikke til å ha noen nye spill, så fremt ikke Activision-ledelsen tvinger teamene til å ofre kvalitet for å få ut spillene raskere. Så er det en kjip situasjon for både Blizzard og oss som kunder. Ingen enkel løsning, slik jeg ser det, men jeg håper Blizzard for lov til å være seg selv, og ta tiden de trenger for å lage kvalitetsspill. 

 

Blizzard få lage spill på egne premisser? Morsom du. Jeg begravde Blizzard for noen år tilbake. Siste spikeren i den kista ble bekreftet rundt Diablo Immortal.

 

For all del, er lov å håpe...men med mindre de drar en Bungie så ser jeg ikke rare håpet for Blizzard...:/

Lenke til kommentar

Problemene kommer jo fort i fleng når selskapet slutter med innovasjon og fokuser på profitt av eksisterende franchiser, tilfredsstille investorer, og omstrukturere selskapet uten mål og strategier som virker.

De må slutte å spare og kutte penger på den kreative avdelingen og gi de mer økonomisk frihet til å produsere gode produkter.

Lenke til kommentar

Synd for dei tilsette.

 

Blizzard har tapt seg. Trur det berre er nedover frå no av. Like greitt kan det vera.

 

Rettelse, Blizzard er død. Activision har tatt over og den tidligere ledelsen for Blizzard (samt flere av deres kjernepersoner) har allerede forsvunnet. Det er så og si ikke noe igjen av Blizzard lenger.

Lenke til kommentar

Det som kommer frem veldig tydelig nå i spillbransjen er den samme problematikken/sannheten som, om ikke lenge, kommer til å innhente hele resten av vår kapitalistisk- og forbruksorienterte verden: Evigvarende vekst er ikke mulig.

 

For det er dét som er problemet her. Activision tjente 1,6 mrd i fjor. Da er alt annet enn vekst fra dette tallet for fullstendig fiasko å regne. Samme med spillsalg; solgte du ikke en million kopier mer enn forige gang, vel, da er spillet en flopp, selv om spillet solgt mange millioner kopier.

 

"Blizzard" har i flere år nå vært slengt rundt for merkevaren sin del, og med tanke på hvor mange som nekter å ta av rosebrillene har denne taktikken fungert godt. Men nå er muligens lufta på tur ut av også dette slottet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det som kommer frem veldig tydelig nå i spillbransjen er den samme problematikken/sannheten som, om ikke lenge, kommer til å innhente hele resten av vår kapitalistisk- og forbruksorienterte verden: Evigvarende vekst er ikke mulig.

 

For det er dét som er problemet her. Activision tjente 1,6 mrd i fjor. Da er alt annet enn vekst fra dette tallet for fullstendig fiasko å regne. Samme med spillsalg; solgte du ikke en million kopier mer enn forige gang, vel, da er spillet en flopp, selv om spillet solgt mange millioner kopier.

 

"Blizzard" har i flere år nå vært slengt rundt for merkevaren sin del, og med tanke på hvor mange som nekter å ta av rosebrillene har denne taktikken fungert godt. Men nå er muligens lufta på tur ut av også dette slottet.

 

Dette er mer et problem med selskaper.

Et nytt selskap i en nytt marked kan vokse veldig raskt. Over tid vil markedet mettes og veksten avta, konkurransen blir også mer spisset.

 

Når et nytt selskap blir modent vil de ha masse porteføljer, ikke alle har like stor fortjeneste noen går tilbake.

 

Det er helt klart at spillbransjen er inne i denne fasen nå. Markedet begynner å bli mettet. Er så mye spill ute og begrenset tid å spille dem.

 

Som bringer det siste punktet. Hovedpoenget med rask vekst for en investor er at du kan selge aksjen senere med stor fortjeneste,

Dette er grunnen til at none selskaper er idiotisk overpriset. Ikke at investorer tror de blir det neste Apple men at alle ønsker å tjene raske penger på oppgangen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Blizzard få lage spill på egne premisser? Morsom du. Jeg begravde Blizzard for noen år tilbake. Siste spikeren i den kista ble bekreftet rundt Diablo Immortal.

 

For all del, er lov å håpe...men med mindre de drar en Bungie så ser jeg ikke rare håpet for Blizzard...:/

 

Diablo: Immortal er vel det eneste spillet som kan late til å være et spill hvor businessmodellen er i format og marked mer enn kvalitet. Blizzard har inntil da vært en av de siste skansene av integritet i industrien. Ikke at det er noe verre med spill enn andre former for underholdning, det er bare at det er nå så mye penger i spill at de på toppen ikke vil la ønskene til de som faktisk er involvert i spillutviklingen komme i veien for å støvsuge opp så mye kroner som mulig. 

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...