Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Miele kombinet tørke/vaske maskin. Verd prisen?


Anbefalte innlegg

Planlegger å gå til innkjøp av ny vaskemaskin, og da gjerne en som også kan tørke da vi har begrenset med plass til å henge opp våte klær. 
Ser ut for at man fint kan få seg en slik maskin fra en anstendig fabrikant med 10 års garanti på motor for rundt 10 000 kroner. Men ser man på Miele sine modeller så koster dem fra 23 til 30 000 kroner! 

 

Sånn bortsett fra at dem lover å holde 20 år. Finnes det noen gode grunner for å velge en så kostbar maskin?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Miele holdt i alle fall før en veldig god kvalitet. Disse maskinene er påkostet hva deler angår så de er bygget for å holde.
Jo mer avansert en maskin er jo mer er det som kan feile, så en kombinert maskin med vask og tørk bør være god.
 
Jeg tenker det er miljøfordeler med å velge en sånn maskin. Det er også greit å ha noe man kan stole på og som mest sannsynlig støyer mindre fordi maskinene er mer stabile p.g.a den ekstra vekten Miele pleier å legge inn for å stabilisere dem bedre.
Du skal ikke se bort fra at det også lønner seg i lengden da du slipper å bytte maskin et par ganger de to nærmeste dekadene.

Endret av vidor
Lenke til kommentar

Ingen mulighet for å plassere en tørketrommel oppå en vaskemaskin? Har man plass til den ene har man stort sett plass til den andre...

Ellers er jeg ingen stor fan av Miele. Syns de stort sett tar altfor godt betalt for produktene sine, og de varer altfor lenge. Teknologimessig er det utvikling, og det er rimelig å anta at en ny vaskemaskin idag både vasker bedre og støyer mindre enn en som er 10-15 år gammel. Og det er rimelig å anta at produkter i fremtiden også blir bedre, spesielt tørketrommel. Så jeg er tilhenger av å kjøpe maskiner til 10k og bytte hvert tiende år enn å kjøpe en maskin til 20k og som skal vare til jeg runder 60.... 

 

Selv har jeg en LG vask+tørk+dampmaskin og veldig fornøyd med den. Veldig behagelig at man kan sette på en maskin med sengetøy eller håndklær og komme ned til ferdig tørt noen timer senere. Digg å slippe å bytte maskin halvveis. Den har sikkert noen begrensninger som gjør den upraktisk ved intensiv vasking, som f.eks. når man får barn, men til en enkel husholdning er den superduper. 

Lenke til kommentar

Kombinert tørk og vask har fått mye slakt og kan aldri anbefales

Har man plass til vaskemaskin, så har man som regel plass til tørketrommel oppå

Det er overhode ikke sikkert. Har man f.eks. vaskemaskinen i kjøkkenbenken, passer det gjerne dårlig med tørketrommel.

 

Ellers skal det nevnes at mamma har en kombimaskin, og tørkefunksjonen blir nesten aldri brukt da den fungerer så dårlig. I tillegg er det ofte mer problemer med kombimaskiner, da tørkingen tørker ut pakninger, og motor og drivverk går dobbelt så mye som om man har separat vask og tørk. Så ikke regn med den helt store levetiden.

Lenke til kommentar

Kombimaskiner har blitt mykje betre dei siste åra, men det er fortsatt ei dyr løysning. Ei kombimaskin kostar typisk det same som vaskemaskin og tørketrommel, og på grunn av større komplisitet så bør du gå opp kvalitet.

 

Det beste er eiga vaskemaskin og eigen tørketrommel, men har du lite plass og er villig til å betale litt ekstra så er det gode kombimaskiner å få tak i.

Lenke til kommentar

Kombinert vask/tørk har blitt bedre de siste årene, selv om det sikkert er store forskjeller. Jeg har, ifm flytting, byttet fra separat vask/tørk til kombinert. Dette funker fint, både vasking og tørking fungerer som forventet.

 

Les tester og reviews før du kjøper. Denne (nå til under 5000) har fått meget gode tilbakemeldinger: https://www.power.no/hvitevarer/vaskemaskin/lg-q5j6tm0w-kombi-vasktoerk/p-521608/

Endret av zanta
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...