Gå til innhold

Slik gikk det da jeg prøvde to spareapper for å spare penger


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Slik gikk det da VG kjøpte tek.no.

 

Skjønner ikke hvorfor dette ikke skulle være av interesse for et duppedingsinteressert publikum? Det er jo nyttig å høre om litt omfattende brukererfaringer før en gir seg i kast med apper som krever at man vier seg til konseptet og logger inn med BankID og det ene og det andre.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hvorfor må du være ufin? Dette var faktisk en ganske nyttig artikkel. Leser heller om dette enn nok en knusktørr artikkel om et eller et annet skjermkort eller en ny og revolusjonerende datamus for venstrehåndsgamere.

 

Artikler som dette kan man lese hvor som helst. Artikler om revolusjonerende datamus for venstrehåndsgamere var noe vi reiste til HW.no for, og senere da tek.no. Vi er kjedlige nerder som har interesser ikke så mange andre har. Og her hadde vi et sted å møte likesinnede, med de samme teite interessene. 

 

Da er det litt frustrerende å se artikler som dette krype inn. 

Endret av Acurus
  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

Hvorfor må du være ufin? Dette var faktisk en ganske nyttig artikkel. Leser heller om dette enn nok en knusktørr artikkel om et eller et annet skjermkort eller en ny og revolusjonerende datamus for venstrehåndsgamere.

 

Artikler som dette kan man lese hvor som helst. Artikler om revolusjonerende datamus for venstrehåndsgamere var noe vi reiste til HW.no for, og senere da tek.no. Vi er kjedlige nerder som har interesser ikke så mange andre har. Og her hadde vi et sted å møte likesinnede, med de samme teite interessene. 

 

Da er det litt frustrerende å se artikler som dette krype inn. 

Joda, ser den. Men å drive en kommersiell side med fokus på kun sånne ting er det nok ikke liv laga til i et lite land som Norge.

 

Så da sitter dere igjen med enten utenlandske sider, eller så er dere avhengig av "hybridsider" som Tek.no eller itavisen.no gjør det godt nok til å også forsvare å bruke ressurser på slike artikler. Og nettopp da er jo artikler som denne viktige, så egentlig skyter dere dere selv i føttene med å hakke ned på denne..

Lenke til kommentar

Jeg synes det er flott å kunne få visuell hjelp til mindre sløsing, men synes personlig at det gir ingen mening å flytte litt penger fra min sparekonto med 2% rente til denne som har 1%. Pengene var til sparing før og etter denne handlingen. Da er det like greit å ikke koble appen opp til en bankkonto, men heller bare legge inn hva man bruker penger på og få en fin totaloversikt på forbruk i kategorier.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg synes det er flott å kunne få visuell hjelp til mindre sløsing, men synes personlig at det gir ingen mening å flytte litt penger fra min sparekonto med 2% rente til denne som har 1%. Pengene var til sparing før og etter denne handlingen. Da er det like greit å ikke koble appen opp til en bankkonto, men heller bare legge inn hva man bruker penger på og få en fin totaloversikt på forbruk i kategorier.

 

Slike apper finnes allerede. Husker ikke navnet på noen av de nå, men hadde en gang en slik "budsjett-app" på mobilen. I den registrerte jeg hva jeg betalte, og hvilken kategori dette gikk under, og fra hvilket bankkort det gikk fra. Helt ypperlig en stund, til jeg ble for lat til å bruke den hver gang jeg var i butikken :p

 

Det kan jo på sett og vis, bli en fare her også, eller kanskje ikke, siden appene fungerer på en litt annen måte. VIl jeg prøve noen av dem? Nei, det tror jeg ikke. Men aldri si aldri.

Lenke til kommentar

 

Slik gikk det da VG kjøpte tek.no.

Hvorfor må du være ufin? Dette var faktisk en ganske nyttig artikkel. Leser heller om dette enn nok en knusktørr artikkel om et eller et annet skjermkort eller en ny og revolusjonerende datamus for venstrehåndsgamere.

Det kan du jo bare gjjøre - men da kunne du jo lest den i VG? Tek ER JO et tidskrift for venstrehendte gamere!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...