Gå til innhold

Tesla - kaféen


bshagen

Anbefalte innlegg

E.C. skrev (1 time siden):

Vil bare nevne at referrals som gir 1500km lading på supercharger går ut på dato. Jeg fikk min bil i september og mine resterende km går ut i slutten av juni. Gitt at saldoen startet med 372 kWh har de beregnet solide 248Wh/km, det er greit. Verdien med 372 kWh er da 372 kWh * 1,7 kr/Kwh = 632 NOK. Litt smålig at de skal slette det du ikke har brukt, men det blir vel penger inn i kassa om du ganger det opp med antall brukere.

Tesla har vell vært langt i fra smålig i referal programmet sitt. Henger en lader her borte feks, min andre. Mange fikk jo tusenlapper kastet etter seg i credit. For ikke å snakke om bilene så ble delt ut:p

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For all del, men den laderen du fikk får jo du beholde, det er ikke sånn at du mister noe av verdien der. Jeg "mister" rundt 500 spenn om jeg ikke superlader mer innen fristen, Tesla sin utgift for dette er en god del mindre. Altså under 1% av bilens pris, da kjiper man ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
E.C. skrev (1 minutt siden):

For all del, men den laderen du fikk får jo du beholde, det er ikke sånn at du mister noe av verdien der. Jeg "mister" rundt 500 spenn om jeg ikke superlader mer innen fristen, Tesla sin utgift for dette er en god del mindre. Altså under 1% av bilens pris, da kjiper man ut.

Litt av poenget, de har vært veldig generøse. Det er ingen andre som driver med dette og når en selger såpass bra, så forsvinner godene etterhvert. 

 

Men ja, de burde ikke timet det. Men kanskje mest for å holde styr på ting. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
E.C. skrev (15 timer siden):

Vil bare nevne at referrals som gir 1500km lading på supercharger går ut på dato. Jeg fikk min bil i september og mine resterende km går ut i slutten av juni. Gitt at saldoen startet med 372 kWh har de beregnet solide 248Wh/km, det er greit. Verdien med 372 kWh er da 372 kWh * 1,7 kr/Kwh = 632 NOK. Litt smålig at de skal slette det du ikke har brukt, men det blir vel penger inn i kassa om du ganger det opp med antall brukere.

Er klar over at de ikke varer evig ja. Sikkert greit for systemet til Tesla at de kan avslutte slike ting så de ikke blir liggende i systemet til evig tid. ;)

Med tanke på hvor mye jeg bruker superlader skal det nesten holde hardt å rekke å bruke opp 1500tkm på et år. Eks-kollegaen min snakket om langtur og da får jo i det minste han brukt sin del. :)

Også får jeg et lodd i Tesla-lotteriet da. Det går ikke ut på dato. :)

 

Kollegaen min har for øvrig ikke fått oppdatert leveringstidspunkt, fortsatt juni. Han har ikke ringt og spurt da, bare sjekket hva som står på nettsidene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
hekomo skrev (På 6.6.2020 den 13.36):

Lurer på om de som leveres ut nå er produsert før krisen, eller om de kan være med nye ting som de i Kina?

I følge elbilforum var parkeringsplassen utenfor fabrikken i Fremont så godt som tom under nedstengningen, noe som muligens betyr at bilene som er på vei nå har blitt produsert etter at fabrikken startet opp igjen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
7 hours ago, Complexity said:

Begynner vist å komme litt "trim-software" til long range nå.

https://ingenext.ca/pages/ghost-upgrade

https://shop.electrifiedgarage.com/

Blir morro den dagen garantien er utgått

Automatic updates from Tesla won't be available after installing the Ghost update, you'll have to go back to Electrified Garage to update your car.** (additional fee per update, most updates are just small bug fixes so only major updates like when FSD becomes available would be of concern) 

 

Nei takk sier jeg evt at man skaffer en model 3 kun for bane kjøring ?

Lenke til kommentar
15 minutes ago, onkel_jon said:

Automatic updates from Tesla won't be available after installing the Ghost update, you'll have to go back to Electrified Garage to update your car.** (additional fee per update, most updates are just small bug fixes so only major updates like when FSD becomes available would be of concern) 

 

Nei takk sier jeg evt at man skaffer en model 3 kun for bane kjøring ?

Hehe men morro at de får til da. Om selve softwaren slippes på nettet etterhvert kan kanskje vi med OBD adapter flashe dette selv. Antar de sier man må komme til dem for å tjene penger/ fordi folk ikke har utstyr til å kommunisere med bilen selv.

Ytelsen er så som så men kunne godt tenkt meg track Mode tingene på vintern. De har jo ødelagt dyno-mode så ikke no morro der lenger.

Ryktes at vi får piggdekkavgift i Tromsø nå så vært greit å bruke dekkene opp før man bytter :p

Endret av Complexity
Lenke til kommentar
onkel_jon skrev (15 timer siden):

Automatic updates from Tesla won't be available after installing the Ghost update, you'll have to go back to Electrified Garage to update your car.** (additional fee per update, most updates are just small bug fixes so only major updates like when FSD becomes available would be of concern) 

 

Nei takk sier jeg evt at man skaffer en model 3 kun for bane kjøring ?

Hvis ikke de gjør det mulig å laste inn- og ut software ved behov. Så du laster opp 'ghost update' før du drar på banen, så legger du tilbake Tesla sin standard software når du er ferdig..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
58 minutes ago, hekomo said:

Model 3 gjør det bra i NAFs rekkeviddetest:

https://www.naf.no/elbil/aktuelt/elbiltest/

Testen stemmer ikke helt med de testene fra utlandet som enkelte "kritikere" slenger rundt seg med her.

Sleng på en henger på 8 tonn og kjør til Russland uten å pisse så skal du se at det blir trøbbel med å måtte stoppe å lade hele jævla tiden!!!!!

Aldri noe annet en diesel her i gården 

Endret av Complexity
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Complexity skrev (16 timer siden):

Sleng på en henger på 8 tonn og kjør til Russland uten å pisse så skal du se at det blir trøbbel med å måtte stoppe å lade hele jævla tiden!!!!!

Aldri noe annet en diesel her i gården 

Er ganske sikker på at du ikke klarer Russland uten å pisse og uten å fylle en skvett diesel dersom du har 8 tonn på slep. (Med mindre man starter helt nord i landet). 
 

men skjønner at behovet er forskjellig for folk.

Endret av CaZpeR
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...