Gå til innhold

Tesla - kaféen


bshagen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nope.

 

Nei som sakt er det nok bare dem med FSD som får i denne omgang.

Har heller ikke fått noe på min uten FSD.

 

Til noe helt annet:

Jeg bruker nå en ekstern SSD disk til å lagre dashcam og sentry mode, men det er jo litt pjesk å plugge denne ut å ta med inn hele tiden for å sjekke at noen bare har vært å gløttet på interiøret på bilen min utenfor butikken.

 

Noen erfaring med eksterne SSD Wifi disker? Hadde vært kjekt å få henta filene fra bilen trådløst.

Prøvde å google litt og virker som mange av de ikke fungerer om de er formatert til FAT32 av en eller annen grunn (Wifi funksjonen altså).

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Jeg har FSD og den tikket inn i går kveld. 

 

Må si det var en fornøyelse å kjøre til jobb i dag! Mine synspunkt etter en 4 mils kjøretur på vestlandsveier:

-Viskere er betydelig bedre, men fortsatt ikke "perfekt". Skulle gjerne sett at de var litt mer sensitive, men det går i rett retning

-Autopilot var veldig bra i dag! Ikke minst hva den nå "oppfatter" rundt seg. Som biler i mot, tror tilfeldige bremsinger er over nå. Men har aldri slitt mye med dette så kan ikke bekrefte. Men det aller beste for meg var hvor lett bilen oppfatter at du tar i rattet nå. Hold handen lett på styret og INGEN nags lengre. Før måtte jeg konstant dra i rattet for at den ikke skulle plinge å styre på. Supert! 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Til noe helt annet:

Jeg bruker nå en ekstern SSD disk til å lagre dashcam og sentry mode, men det er jo litt pjesk å plugge denne ut å ta med inn hele tiden for å sjekke at noen bare har vært å gløttet på interiøret på bilen min utenfor butikken.

 

Noen erfaring med eksterne SSD Wifi disker? Hadde vært kjekt å få henta filene fra bilen trådløst.

Prøvde å google litt og virker som mange av de ikke fungerer om de er formatert til FAT32 av en eller annen grunn (Wifi funksjonen altså).

Jeg har kjøpt inn det jeg trenger for å sette opp en raspberry pi W som minnepinne. Den syncer da opp til egen server eller skytjeneste når man connecter til wifi.

Raspberry Pi W koster ikke mer enn 150 spenn.

 

Har bar ikke hatt tid til å sette det opp. Les mer her

https://github.com/chilman408/teslausb

 

Endret av bzzlink
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har kjøpt inn det jeg trenger for å sette opp en raspberry pi W som minnepinne. Den syncer da opp til egen server eller skytjeneste når man connecter til wifi.

Raspberry Pi W koster ikke mer enn 150 spenn.

 

Har bar ikke hatt tid til å sette det opp. Les mer her

https://github.com/chilman408/teslausb

 

Ahh, ikke så dumt! Har allerede to Raspberry Pi Zero i bruk faktisk (flyradar og webserver).

Må vel kansje investere i flere da.

 

Har vel faktisk totalt 4 Raspberry pi, og en NanoPi i bruk i leiligheten min. Passer bra å få en i bilen og da.

Endret av Complexity
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noob spørsmål: Det kommer opp med en gang i appen (android) når en ny SW oppdatering er tilgjengelig, og jeg kan starte oppdateringa selv om bilen står hjemme og jeg er på jobb? Eller starter dette selv? Den står tilkoblet wifi hjemme.

 

For å spisse spørsmålet litt: Kommer det opp melding på telefonen uten at jeg må gå inn på appen?

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Noob spørsmål: Det kommer opp med en gang i appen (android) når en ny SW oppdatering er tilgjengelig, og jeg kan starte oppdateringa selv om bilen står hjemme og jeg er på jobb? Eller starter dette selv? Den står tilkoblet wifi hjemme.

 

For å spisse spørsmålet litt: Kommer det opp melding på telefonen uten at jeg må gå inn på appen?

Jeg får varsel på min mobil uten å gå inn i appen. Men dette er på en iOS-enhet (og på en Model X, men appen er vel lik). Usikker på om det er likt på Android, men vil da tro det.

 

Selve oppdateringen vil ikke starte av seg selv. Man må enten starte den fra skjermen i bilen eller fra mobilen ved å gå inn på appen. Da begynner en tidtaker på 2 minutter før den faktiske oppdateringen starter.

 

(Life-hack: sitter du i bilen og starter oppdateringen så kan du holde inne det siste sifferet i tidtakeren. Da vil du hoppe over de 2 minuttene. Fint hvis du er av den utålmodige typen.)

Endret av CaZpeR
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg får varsel på min mobil uten å gå inn i appen. Men dette er på en iOS-enhet (og på en Model X, men appen er vel lik). Usikker på om det er likt på Android, men vil da tro det.

 

Selve oppdateringen vil ikke starte av seg selv. Man må enten starte den fra skjermen i bilen eller fra mobilen ved å gå inn på appen. Da begynner en tidtaker på 2 minutter før den faktiske oppdateringen starter.

 

(Life-hack: sitter du i bilen og starter oppdateringen så kan du holde inne det siste sifferet i tidtakeren. Da vil du hoppe over de 2 minuttene. Fint hvis du er av den utålmodige typen.)

 

En liten Android oppdatering, får også varsel uten å gå inn på app :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det slik at den ikke vil laste ned via WiFi om signalet er svakt/dårlig? Mener jeg leste det en plass. Vil den da laste ned via LTE istedet?

 

Inne på bilen så har jeg 2 av 3 streker, men Asus routeren min sier at signalet til bilen er svakt, bare 1 av 4.

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...