Gå til innhold

Tesla - kaféen


bshagen

Anbefalte innlegg

Takk for det! :)

 

Det ble til at de sendte bilen oppover til Brumunddal dagen etter at de ringte og spurte om jeg ville hente den i Drammen. Jeg ringte de opp igjen dagen etter da jeg angra på at jeg sa Brumunddal, men da var bilen allerede på vei. Så kudos der til Tesla.

Endret av Simkin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, har vært negativ til Tesla (kanskje litt for mye :blush:) Men, Model 3 frista bare mer å mer.

 

Første inntrykket er positivt med stor P. Gode seter, kontant og fin både på fjæring og styring, ingen ulyder eller knirk i interiør, rett å slett en bil som skiller seg fra alt annet jeg har kjørt i positiv forstand. 

 

Det eneste jeg så langt ikke liker er vindusviskerne, hvis det kommer litt regn eller sprut fra motgående biler så skrur ikke viskerne seg alltid på i Auto (ikke nok dråper) så man må inn på skjermen å trykke for å starte viskerne manuelt.

 

Ellers så går den jo noe helt vanvittig, glad jeg ikke hadde noe slik som 18 åring. :p

Endret av Simkin
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ja, har vært negativ til Tesla (kanskje litt for mye :blush:) Men, Model 3 frista bare mer å mer.

 

Første inntrykket er positivt med stor P. Gode seter, kontant og fin både på fjæring og styring, ingen ulyder eller knirk i interiør, rett å slett en bil som skiller seg fra alt annet jeg har kjørt i positiv forstand.

 

Det eneste jeg så langt ikke liker er vindusviskerne, hvis det kommer litt regn eller sprut fra motgående biler så skrur ikke viskerne seg alltid på i Auto (ikke nok dråper) så man må inn på skjermen å trykke for å starte viskerne manuelt.

 

Ellers så går den jo noe helt vanvittig, glad jeg ikke hadde noe slik som 18 åring. :p

Du kan bare trykke på knappen på venstre hendel, da går viskerne

Lenke til kommentar

Auto var helt ubrukelig til jeg smurte inn ruta med noe greier fra Biltema som får vannet til å renne mer. Nå reagerer de vesentlig bedre.

 

Funker sikkert uansett hva man smører med av slike midler.

 

Men ja man kan trykke eller holde inne knappen for å tvinge viskerne i gang. Bare ikke trykk for hardt for da starter spylinga.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

 

Likevel, han har et poeng. Auto-funksjonen på viskererne er søppel, ikke stort mer å si enn det :p

 

Uansett, godt å høre at du er fornøyd, det er bare å komme med mer etterhvert som du blir mer kjent med bilen :)

Du kan bare trykke på knappen på venstre hendel, da går viskerne

 

Ja, det tenkte jeg jeg ikke på, takk for "tipset" :p

 

Jeg synes nå Auto virker å fungere helt OK da, når det regner jevnt å trutt. Hadde regnsensor på Accorden jeg hadde før Teslaen, den fungerte bra, mulig Tesla sin ikke er like bra, men nå har jeg ikke kjørt mer enn 9 mil med den :)

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Nå som tiden for V10 nermer seg lurer jeg på:
Oppdateres bilen over Wifi selv om den ikke står plugget i strøm?

Har ikke lademuligheter der bilen står parkert til vanlig. Tenkte å legge opp en repeater så den får Wifi dekning og dermed kansje V10 raskere, men slo meg at bilen kansje må stå plugget i samtidig for å "holde seg våken" ?

 

Edit: virker som flere i norge faktisk fikk V10 i natt.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Et lite spørsmål til ang lading.

 

Jeg har nå målt 7m fra husveggen og til ladeporten på bilen. Da tenker jeg at Tesla sin lader med 7.5m kanskje blir i minste laget? bør jeg ha 10m ledning?

 

Og vil det være noe forskjell fra å få elektriker til å legge opp ny kurs med kontakt og bare bruke en 10m kabel? eller bør jeg gå for en ladeboks? Jeg kan ha 25A, 230v 1-fas hos meg.

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...