Gå til innhold

Tesla - kaféen


bshagen

Anbefalte innlegg

Kult. :)

 

Jeg har Teslas originale senterkopper på mine, har ikke prøvd å fjerne dem ennå men bortsett fra å dytte dem ut bakfra når hjulet er av så kan de visst fjernes med sugekopp. De sitter så tight at jeg nok kan glemme å pirke dem ut..

 

Vil sugekopp funke på dine kopper?

Neppe, de er i to deler så får det ikke helt lufttett mellom det sorte å blåe.

Men jeg printer bare 8stk så har jeg til alle felgene mine og trenger ikke ta dem av. Og skulle jeg absolutt måtte ta en av uten å ta av hjulet kan jeg bare knuse den å printe en ny :p

Koster vell sånn 3kr i plastikk per stk.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Neppe, de er i to deler så får det ikke helt lufttett mellom det sorte å blåe.

Men jeg printer bare 8stk så har jeg til alle felgene mine og trenger ikke ta dem av. Og skulle jeg absolutt måtte ta en av uten å ta av hjulet kan jeg bare knuse den å printe en ny :p

Koster vell sånn 3kr i plastikk per stk.

Kanskje du kan borre et lite hull så du kan lirke den ut med litt ståltråd? Kanskje i det svarte, rett ved overgangen til blått?

 

Eler bare printe ut 10 med en gang, prisen var jo svært hyggelig. :)

Lenke til kommentar

Marginene per bil høyere? Du har fått med deg at Tesla ikke akkurat har en historie som tilsier at de har hatt positiv margin i det hele tatt?

Med marginer mener jeg salgspris minus varekostnad. De er nok positive.

 

Men det var ikke poenget. Et tall kan fortsatt være høyere enn et annet selv om begge er negative.

Lenke til kommentar

Kanskje du kan borre et lite hull så du kan lirke den ut med litt ståltråd? Kanskje i det svarte, rett ved overgangen til blått?

 

Eler bare printe ut 10 med en gang, prisen var jo svært hyggelig. :)

Trenger jo ikke borre ett hull, lager jo bare ett hull i tegninga til den før den printes :p

 

Men er bare å lage mange ja.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Med marginer mener jeg salgspris minus varekostnad. De er nok positive.

 

Men det var ikke poenget. Et tall kan fortsatt være høyere enn et annet selv om begge er negative.

Salgspris minus varekostnad var åpenbart negativ så lenge man regner med hele varekostnaden (utvikling, reklamasjonsarbeid osv som må prises inn)

Lenke til kommentar
Gjest Sletttet+98134

Vurderer å bestille meg en Model 3 performance. Om noen har noen erfaringer med det under er det fint.

 

Forskjellen på hvitt og svart interiør? Ser at det hvite blir beskrevet som "full premium" eller noe sånt, men er litt redd for hvordan det er å holde det rent, små barneføtter med søle, blå jeans osv.

 

Er det forskjell i kvaliteten på lakken ved de forskjellige fargene? Er enten svart eller grå det står i mellom.

 

Hvitt interiør til grå bil, yay or nay?

 

Får man noe ut av å bruke 50.000 på "evnen til å kjøre på egenhånd" i dag eller er det bare i fremtiden man vil få noe nytte av den pakka?

 

Er det slik at det er normalt å bruke 1-2 timer på å gå over bilen ved levering for å finne feil? Fant et dokument på en eller annen Tesla-gruppe der det var listet opp masse punkter som man burde gå over ved overtagelse.

 

Er det fremdeles problemer med paneler som ikke er montert riktig osv eller har de fått det på stell?

 

Hva er service-intervallene?

Endret av Sletttet+98134
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Forskjellen på hvitt og svart interiør? Ser at det hvite blir beskrevet som "full premium" eller noe sånt, men er litt redd for hvordan det er å holde det rent, små barneføtter med søle, blå jeans osv.

 

Svart er selvfølgelig lettere å holde, spesielt med barn. Jeg har hvit selv og vasker det i blant, veldig lett å rengjøre. Bruker som regel mørke bukser. 

 

 

 

Er det forskjell i kvaliteten på lakken ved de forskjellige fargene? Er enten svart eller grå det står i mellom.

 

Litt usikker på om det er stor forskjell på de to, men svart er veldig myk og riper lett. Har hatt to svarte S før, ser bra ut men riper som sagt irriterende lett. Grå er vell bra ift vask. Personlig gikk jeg for hvit denne gangen og er super happy, lakken er veldig bra. I tillegg er den gratis nå. Så det er en god deal! 

 

 

 

Hvitt interiør til grå bil, yay or nay?

 

Jeg hadde nok gått for svart til grå. 

 

 

 

Får man noe ut av å bruke 50.000 på "evnen til å kjøre på egenhånd" i dag eller er det bare i fremtiden man vil få noe nytte av den pakka?

 

Ja, i dag får en bare adaptiv cruise og styring uten FSD. Altså alle andre funksjoner vill mangle, i dag er det vell i hovedsak navigate on autopilot og summon som mangler. Etterhvert kommer stoppskilt, lys og rundkjøringer osv. Det må en ha FSD for å bruke. 

 

 

 

Er det slik at det er normalt å bruke 1-2 timer på å gå over bilen ved levering for å finne feil? Fant et dokument på en eller annen Tesla-gruppe der det var listet opp masse punkter som man burde gå over ved overtagelse.

 

Nei. Noen gjør det, men Tesla har ikke tid til det så må kjøre ut eller mase seg til det. Personlig har jeg brukt minutter på alle mine 3. 

 

 

Er det fremdeles problemer med paneler som ikke er montert riktig osv eller har de fått det på stell?

 

 

Det hender vell, men har ikke problemer med det selv. 

 

 

 

Hva er service-intervallene?

 

https://www.tesla.com/no_NO/support/car-maintenance

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest Sletttet+98134

Svart er selvfølgelig lettere å holde, spesielt med barn. Jeg har hvit selv og vasker det i blant, veldig lett å rengjøre. Bruker som regel mørke bukser. 

 

 

Litt usikker på om det er stor forskjell på de to, men svart er veldig myk og riper lett. Har hatt to svarte S før, ser bra ut men riper som sagt irriterende lett. Grå er vell bra ift vask. Personlig gikk jeg for hvit denne gangen og er super happy, lakken er veldig bra. I tillegg er den gratis nå. Så det er en god deal! 

 

 

Jeg hadde nok gått for svart til grå. 

 

 

Ja, i dag får en bare adaptiv cruise og styring uten FSD. Altså alle andre funksjoner vill mangle, i dag er det vell i hovedsak navigate on autopilot og summon som mangler. Etterhvert kommer stoppskilt, lys og rundkjøringer osv. Det må en ha FSD for å bruke. 

 

 

Nei. Noen gjør det, men Tesla har ikke tid til det så må kjøre ut eller mase seg til det. Personlig har jeg brukt minutter på alle mine 3. 

 

 

Det hender vell, men har ikke problemer med det selv. 

 

 

https://www.tesla.com/no_NO/support/car-maintenance

 

Takk for svar. Bilen jeg prøvekjørte var full av små lakkskader som var ringet rundt med hvit tusj, så jeg ble litt skeptisk til lakken. Får vurdere grå bil med svart interiør om det ikke er stor forskjell på kvaliteten.

 

Er det fremdeles slik at man får perfomance levert uten spoileren bak, og at den må ettermonteres?

 

Leste også noe om leveringsproblemer på andre hjulsett, er det tilfelle?

Endret av Sletttet+98134
Lenke til kommentar

Takk for svar. Bilen jeg prøvekjørte var full av små lakkskader som var ringet rundt med hvit tusj, så jeg ble litt skeptisk til lakken. Får vurdere grå bil med svart interiør om det ikke er stor forskjell på kvaliteten.

 

Er det fremdeles slik at man får perfomance levert uten spoileren bak, og at den må ettermonteres?

 

Leste også noe om leveringsproblemer på andre hjulsett, er det tilfelle?

 

Noen biler kommer med lakkskader, men jeg har som sagt ikke funnet noe på mine. De svarte jeg har hatt tidligere hadde dog en del kjøremerker og slikt fra klargjøring. Og det har kanskje den jeg har nå også, men en ser det vistnok ikke så lett på den lakken(ifølge min detailer). Grå har jeg ingen erfaring med, dessverre. 

 

Usikker på om de leverer med spoiler nå, min kom uten og jeg har fått den montert to ganger fra ranger service. den første hadde ikke rett form så løsnet på ene siden. 1,5 mm eller noe, småtteri men Tesla kom med helt ny og monterte. Er perfekt nå. 

 

Jeg fikk ikke vinterdekk utlevert med bilen, hentet de på dekkbutikk en god stund etterpå. Usikker på hvor lang tid det egentlig tok før de var på plass. 

Lenke til kommentar
Gjest Sletttet+98134

Takk igjen. Ble forespeilet levering i september om jeg bestiller snart, så greit at vinterhjul er på plass kjapt. Får tygge litt på det, positivt overrasket over hvordan den var å kjøre i hvert fall.

Lenke til kommentar

Takk igjen. Ble forespeilet levering i september om jeg bestiller snart, så greit at vinterhjul er på plass kjapt. Får tygge litt på det, positivt overrasket over hvordan den var å kjøre i hvert fall.

 

Ja september er neste stor innrykk! Ja den er fantastisk å kjøre, koser meg hver dag! Tror det er vanskelig å finne en bil som gir like mye glede pr krone. 

Lenke til kommentar

Takk igjen. Ble forespeilet levering i september om jeg bestiller snart, så greit at vinterhjul er på plass kjapt. Får tygge litt på det, positivt overrasket over hvordan den var å kjøre i hvert fall.

Da jeg fikk min bil i november (Model X) så fikk jeg den utlevert på vinterdekk. Antar det samme skjer med Model 3 om tiden går mot vintersesongen.

Lenke til kommentar

Da jeg fikk min bil i november (Model X) så fikk jeg den utlevert på vinterdekk. Antar det samme skjer med Model 3 om tiden går mot vintersesongen.

Får vel min og i september. Håper litt at den kommer med sommerdekk enda så jeg slipper å ødelegge piggdekkene så mye med å akselerere på tørr asfalt.

 

Irriterer meg litt at man nå får Performance biler med krok.. det var hovedgrunnen til at jeg gikk for long range. Men ryktes at Performance bare kan dra 500kg såe..

Lenke til kommentar

Får vel min og i september. Håper litt at den kommer med sommerdekk enda så jeg slipper å ødelegge piggdekkene så mye med å akselerere på tørr asfalt.

 

Irriterer meg litt at man nå får Performance biler med krok.. det var hovedgrunnen til at jeg gikk for long range. Men ryktes at Performance bare kan dra 500kg såe..

Man får ikke performance med krok,men en får LR med performance FW med krok:) den mangler understell, bremsene etc.

 

Ser ikke helt hvorfor den skulle hatt mindre hengervekt dog?

Lenke til kommentar

Man får ikke performance med krok,men en får LR med performance FW med krok:) den mangler understell, bremsene etc.

Ser ikke helt hvorfor den skulle hatt mindre hengervekt dog?

Jaja, man får bedre ytelse og track mode så den er jo straks mere morro enn vanlig LR :p

Nei det med krokvekt skjønner ikke jeg heller, men folk på Facebook påstår Tesla har nevnt dette når dem har spurt om den såkalte "sleepern"

 

Har ikke helt troa på at alle ansatte hos tesla har full peiling dog. Har blitt sakt mye rart skjønner jeg.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar
  • Uderzo låste denne emne
  • Uderzo gjenåpnet denne emne

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...