Gå til innhold

Tesla - kaféen


bshagen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja de fleste leveres nok i september fremover, da er det vell nytt kvartalkjør :)

 

Ja den kommer nok da. Får bare håpe det ikke blir for sendt ut i September. Fyller 30 år tidlig i september så blir en knall bursdagsgave.

 

Noen som vet hvor mange ampere usb portene leverer? Model S (med Tegra 3) leverer knapt 500mA så nesten ikke vits å lade telefonen der.

Har man Android kan man enkelt måle dette med appen Ampere: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.gombosdev.ampere&hl=en_US

 

Har man iPhone kan man ikke måle det.

 

Ser forøvrig at forsikring hos f.eks tocn var mye rimeligere enn jeg fryktet. Men er det slik at det skrues opp til heroinpris etter første år?

Slik det er nå blir det faktisk billigere med full kasko og 12k km på Model 3 enn hva jeg betaler på en 2006 Mondeo med 8k km i året nå  :wee:

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Ja den kommer nok da. Får bare håpe det ikke blir for sendt ut i September. Fyller 30 år tidlig i september så blir en knall bursdagsgave til megselv.

 

Noen som vet hvor mange ampeer usb portene leverer? Model S (med Tegra 3) leverer knapt 500mA så nesten ikke vits å lade telefonen der.

Har man Android kan man enkelt måle dette med appen Ampere: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.gombosdev.ampere&hl=en_US

 

Har man iPhone kan man ikke måle det.

 

Ser forøvrig at forsikring hos f.eks tocn var mye rimeligere enn jeg fryktet. Men er det slik at det skrues opp til heroinpris etter første år?

Slik det er nå blir det faktisk billigere med full kasko og 12k km på Model 3 enn hva jeg betaler på en 2006 Mondeo med 8k km i året nå :wee:

Det er over 0,5Ah iallefall. Har vell målt min til 7-800 på induksjonsladeren.

Lenke til kommentar

Så min første Model 3 i går på nært hold da jeg prøvde å overbevise brodern om at SR+ var bedre enn å gå for en e-Golf som Møller prøvde å pushe på han. Herre min hatt jeg fikk sjokk når jeg så alle de småtingene de skulle ha ekstrabetalt for hos Møller. Bare så enkle ting som keyless entry og ryggekamera gjør jo at man passerer Model 3 SR+ i pris på et blunk.

Og forresten: Jeg fikk lettere bakoversveis når jeg så hvor stort det bagasjerommet er. Gir meg store forhåpninger til Model Y som jeg må vente på (må ha åpent bagasjerom).

Lenke til kommentar

Så min første Model 3 i går på nært hold da jeg prøvde å overbevise brodern om at SR+ var bedre enn å gå for en e-Golf som Møller prøvde å pushe på han. Herre min hatt jeg fikk sjokk når jeg så alle de småtingene de skulle ha ekstrabetalt for hos Møller. Bare så enkle ting som keyless entry og ryggekamera gjør jo at man passerer Model 3 SR+ i pris på et blunk.

Og forresten: Jeg fikk lettere bakoversveis når jeg så hvor stort det bagasjerommet er. Gir meg store forhåpninger til Model Y som jeg må vente på (må ha åpent bagasjerom).

 

Ja ofte mange som glemmer dette når de sammenligner, bransjen har jo drevet på slik i alle år og da går en lett blind i at en må ut med 10 talls ekstra tusenlapper for enkle ting som rygge kamera, connected bil, keyless osv. Jeg liker absolutt måten Tesla gjør det på, utrolig enkelt å bestille bil. Men andre ser gjerne på det som en negativ ting, IE de betaler for ting de ikke "ønsker" når det er inkludert i startpris. 

Lenke til kommentar

Men andre ser gjerne på det som en negativ ting, IE de betaler for ting de ikke "ønsker" når det er inkludert i startpris. 

Kanskje det.. Men det som er inkludert i SR+ ser jeg nesten på som et minimum i 2019. Hvem er det som aktivt ikke ønsker keyless og ryggekamera? :p

 

Får bare krysse fingrene for at Tesla og Apple/Google blir enige om pris (eller hva det nå er som holder de tilbake) så vi kan få Android Auto og Apple CarPlay. Jeg har et håp om at det vil komme nå når de har begynt å selge biler uten spotify inkludert.

Lenke til kommentar

Kanskje det.. Men det som er inkludert i SR+ ser jeg nesten på som et minimum i 2019. Hvem er det som aktivt ikke ønsker keyless og ryggekamera? :p

 

Får bare krysse fingrene for at Tesla og Apple/Google blir enige om pris (eller hva det nå er som holder de tilbake) så vi kan få Android Auto og Apple CarPlay. Jeg har et håp om at det vil komme nå når de har begynt å selge biler uten spotify inkludert.

 

Hehe absolutt enig! Men, vet det er andre der ute som ikke ønsker slikt "tull", uforståelig for meg men men det er mye her i livet :p 

Lenke til kommentar

Angående referral kode: Endrer de ofte på hva man får for å bruke disse? Hva er fordelen akkurat nå?

 

Endres innimellom men er ganske labert nå. Får vell gratis lading i X antall km, uten at jeg husker hvor mye det akkurat er. 

 

Selv har jeg fått to HPWC ladere av tesla for referals, rundt 8-10 000 i verdi. Bjørn nyland har jo fått latterlig mye credits hos Tesla, flere biler osv. Så det var en gang veldig lukrativt. 

Lenke til kommentar

Endres innimellom men er ganske labert nå. Får vell gratis lading i X antall km, uten at jeg husker hvor mye det akkurat er. 

 

Selv har jeg fått to HPWC ladere av tesla for referals, rundt 8-10 000 i verdi. Bjørn nyland har jo fått latterlig mye credits hos Tesla, flere biler osv. Så det var en gang veldig lukrativt. 

 

Hvordan er det nå egentlig? Vurderer å kjøpe en Tesla til og tenker å bruke egen kode hvis det fortsatt lar seg gjøre. Og får man da 3000 km med kreditt (1500+1500)? Hadde ikke gjort noe (dog jeg tviler på at det går).

Lenke til kommentar

Hvordan er det nå egentlig? Vurderer å kjøpe en Tesla til og tenker å bruke egen kode hvis det fortsatt lar seg gjøre. Og får man da 3000 km med kreditt (1500+1500)? Hadde ikke gjort noe (dog jeg tviler på at det går).

 

Usikker på den, tror ikke en kan bruke egen. Evt kan du sjekke forumene og se om noen vill bytte med deg. Da får du vell det du ønsker :) 

Lenke til kommentar

Usikker på den, tror ikke en kan bruke egen. Evt kan du sjekke forumene og se om noen vill bytte med deg. Da får du vell det du ønsker :)

 

Ja, det er vel alternativet. Blir ikke bestilling før etter sommerferien. Har forsøkt å google, men finner bare gamle tråder fra de forrige programmene hvor det gikk an å bruke egen kode.

 

Det står jo også i vilkårene til programmet:

 

 

 

Kunden er kan ikke være en ansatt, juridisk representant eller partner av Tesla eller samarbeidspartner av Tesla. 

 

Leser ikke at kunden ikke kan være seg selv. Går evt. under "God tro"-punktet de har, men tror den er mer tiltenkt å hindre omfattende reklame/innlegg/publisitet. 

 

Jeg kan jo bare prøve og se hva som skjer ;-)

 

EDIT:

Fant en tråd. En som brukte sin egen kode og fikk 2000 miles (tilsvarer 3000km) ved å bruke sin egen (hadde Model S fra før). Så ser ut som at det går fint ja:

https://teslamotorsclub.com/tmc/posts/3839324/

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hvis du sikter til referral-programmet, så må du huske at den gangen det var såpass høye rewards var også tiden før Model 3, så marginene per bil var nok en del høyere.

Marginene per bil høyere? Du har fått med deg at Tesla ikke akkurat har en historie som tilsier at de har hatt positiv margin i det hele tatt?

Lenke til kommentar

3Dprinter meg noen senterkopper til Aero felgene. Greit å ha noe å gjøre mens man venter på bilen.

d1HqEkd.jpg

Kult. :)

 

Jeg har Teslas originale senterkopper på mine, har ikke prøvd å fjerne dem ennå men bortsett fra å dytte dem ut bakfra når hjulet er av så kan de visst fjernes med sugekopp. De sitter så tight at jeg nok kan glemme å pirke dem ut..

 

Vil sugekopp funke på dine kopper?

Lenke til kommentar
  • Uderzo låste denne emne
  • Uderzo gjenåpnet denne emne

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...