Gå til innhold

Tesla - kaféen


bshagen

Anbefalte innlegg

Nei, det er reelt.. Mener du det er forsvarlig å kjøre 80k km i en bil med hvite seter,røde klær uten vedlikehold? Ja eller nei?

 

Her er jo et eksempel etter 40k km:

https://www.youtube.com/watch?v=yEkmPaoBYZs&t=191s

 

(Han burde absolutt ha vedlikeholdt oftere. Selv på svart skinninteriør lønner det seg å vedlikeholde, spesielt på sommerstid med mye solkrembruk i shorts og t-skjorte)

 

(Har selv bestilt hvitt interiør i min neste Tesla)

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, det er reelt.. Mener du det er forsvarlig å kjøre 80k km i en bil med hvite seter,røde klær uten vedlikehold? Ja eller nei?

Jeg er enig i det isolert sett, problemet her er vel at en litt for salgskåt selger lovet nye seter om de ble misfarget. Og kunden har vel med all sannsynlighet ikke dette skriftlig.
Lenke til kommentar

Nei, det er reelt.. Mener du det er forsvarlig å kjøre 80k km i en bil med hvite seter,røde klær uten vedlikehold? Ja eller nei?

Bortforklaring og forvregning av fakta fra deg (som vanlig)

Man skal vel kunne bruke hvilke som helst klær eller uniform i en bil.

Hva er problemet med 80000km i året.

Mannen har prøvd rens hos to profesjonelle firmaer og Tesla har prøvd selv. Tesla lover også nye seter om de ikke holder seg hvite.

Premium er noe mere enn «interiør». Premium omfatter kjøp, levering, kundebehandling føre, under og i etterkant av kjøpsprosess samt kundeforhold for service i bilens livsløp.

Mener du at dette er et premium produkt.

Ja eller nei.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bortforklaring og forvregning av fakta fra deg (som vanlig)

Man skal vel kunne bruke hvilke som helst klær eller uniform i en bil.

Hva er problemet med 80000km i året.

Mannen har prøvd rens hos to profesjonelle firmaer og Tesla har prøvd selv. Tesla lover også nye seter om de ikke holder seg hvite.

Premium er noe mere enn «interiør». Premium omfatter kjøp, levering, kundebehandling føre, under og i etterkant av kjøpsprosess samt kundeforhold for service i bilens livsløp.

Mener du at dette er et premium produkt.

Ja eller nei.

 

Vet ikke med deg, men jeg tar vare på mine premium produkter. Dette omhandler bil, klokker, møbler osv. Og setene holder seg fine, har hatt lyse premiumseter i to omganger i fra Tesla nå, uten problemer.

 

Jeg mener problemet her er manglende vedlikehold hvor det absolutt trengs pga bruken. Tesla lover ikke nye seter, men mulig en ansatt har lovet han det. De har ingenting slikt skriftlig, de anbefaler vedlikehold, som en kan lese ut av manual. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Vet ikke med deg, men jeg tar vare på mine premium produkter. Dette omhandler bil, klokker, møbler osv. Og setene holder seg fine, har hatt lyse premiumseter i to omganger i fra Tesla nå, uten problemer.

 

Jeg mener problemet her er manglende vedlikehold hvor det absolutt trengs pga bruken. Tesla lover ikke nye seter, men mulig en ansatt har lovet han det. De har ingenting slikt skriftlig, de anbefaler vedlikehold, som en kan lese ut av manual.

Så din påstand er at denne taxi sjåføren ikke tar vare på bilene sine ?

En representant fra Tesla som lovet nye seter er ikke Tesla , den var ny . Er de bare løgnere og bløffmakere da altså.

Godt å vite.

Lenke til kommentar

Så din påstand er at denne taxi sjåføren ikke tar vare på bilene sine ?

En representant fra Tesla som lovet nye seter er ikke Tesla , den var ny . Er de bare løgnere og bløffmakere da altså.

Godt å vite.

Ut i fra den korte reportasjen kunne det virket slik, ja. Men det er såklart kun spekulasjon men også blandet med empiri med tesla seter og avfarging. Det er mer eller mindre fraværende med vedlikehold.

 

Poenget er at de har ingen slik policy og da blir dette kun tomme ord fra en selger. Det er vell nettopp derfor han ikke får nye seter også...

Lenke til kommentar

Altså, en ansatt er en representant for arbeidsgiver og et løfte fra en ansatt er derfor å oppfatte som et løfte fra selskapet.

Hvor langt kan man egentlig trekke den logikken? Hvis du går inn på 7-11 for å kjøpe ei pølse, stiller ekspeditøren et spørsmål og vedkommende gir et svar det vil koste butikken 1 milliard å innfri..

 

Hvor går grensa for når en bedrift(eller rettsvesenet) kan si at dette ikke går?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Altså, en ansatt er en representant for arbeidsgiver og et løfte fra en ansatt er derfor å oppfatte som et løfte fra selskapet.

 

Det er ikke sånn verden funker. Det var selvsagt helt feil av denne ansatte å gi dette løftet. Men det finnes dessverre dårlige og uærlige ansatte i absolutt alle bransjer og alle bedrifter. Man kan ikke velge ut et enkelt sort får og si at han representerer hele bedriften når han handler utenfor selskapets policy.

 

Og det finnes så vidt jeg vet ikke noen dokumentasjon på at dette løftet har blitt gitt heller. Ikke at jeg påstår at denne kunden lyver, men det finnes også uærlige kunder i alle bransjer. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ikke sånn verden funker. Det var selvsagt helt feil av denne ansatte å gi dette løftet. Men det finnes dessverre dårlige og uærlige ansatte i absolutt alle bransjer og alle bedrifter. Man kan ikke velge ut et enkelt sort får og si at han representerer hele bedriften når han handler utenfor selskapets policy.

 

Og det finnes så vidt jeg vet ikke noen dokumentasjon på at dette løftet har blitt gitt heller. Ikke at jeg påstår at denne kunden lyver, men det finnes også uærlige kunder i alle bransjer. 

 

Det var vel ikke en tilfeldig ansatt som det hevdes her, men trolig den aktuelle selger av kjøretøyet.

Alle andre steder her i forumet når det gjelder kjøp/salg av bil hevdes det at en avtale er en avtale uansett om den er skriftlig/muntlig. Men Tesla og dems selgeres skal selfølgelig få offerrollen og unnskyldes.

Endret av syar2003
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Med riktig kompetanse og produkter kan alle seter bli som nye.

 

Jeg renset for en tid tilbake lysegrå skinnsofa i en Ford F450 med 200k miles på telleren hvor eier hvor eier kunne bekrefte at den ikke hatt får noe annet en kattevask fra tid til annen i løpet av levetiden.

 

Sofaen var mer eller mindre sort når jeg begynte. Med unntaket av noen sår jeg mistenker var fra sigarettglo var de som nye når jeg var ferdig. Hadde jeg hatt kunnskapen og produktene tilgjengelig skulle jeg ha reparert de skadene for å levere i fra meg er strøkent resultat.

Lenke til kommentar

Det var vel ikke en tilfeldig ansatt som det hevdes her, men trolig den aktuelle selger av kjøretøyet.

Hva er forskjellen? ?Det er jo fortsatt snakk om en enkelt ansatt.

 

Alle andre steder her i forumet når det gjelder kjøp/salg av bil hevdes det at en avtale er en avtale uansett om den er skriftlig/muntlig. Men Tesla og dems selgeres skal selfølgelig få offerrollen og unnskyldes.

Har absolutt ingenting med Tesla og gjøre. Hadde skrevet akkurat det samme om det var Volvo eller BMW eller hvem det måtte være. En avtale er en avtale, men problemet med muntlige avtaler er at de ikke kan dokumenteres. Du har vel forståelse for at bedrifter ikke kan innfri alle udokumenterte muntlige avtaler som kundene mener de måtte ha? Jeg kan ikke akkurat stoppe innom nærmeste VW forhandler og be om å få hentet ut en gratis Passat som jeg ble lovet av en selger?

 

Selvsagt kjedelig for kunden at den sleipe selgeren slipper unna med dette. Men en enkelt selger er ikke hele selskapet. 

Lenke til kommentar

Kan kunden dokumentere lovnaden, eller den aktuelle selgeren innrømmer å ha gitt en slik lovnad vil Tesla kunne måtte innfri dette. Det virker det ikke å være, og da er det kundens problem at han ikke fikk dette da han fikk denne lovnaden, og må ta konsekvensen av dette. At hvite bilseter kan farge av over tid med manglende vedlikehold er ikke noe unikt Tesla, og et godt kjent "problem" i bilbransjen. Som taxisjåfør burde han ha skjønt at hvite seter ville kunne by på trøbbel, og når selger visstnok da ga et slikt løfte, burde han ha innhentet dette skriftlig.

 

Sjåføren sitter vel her med skjegget i den berømte postkassa, og det samme hadde han nok gjort uansett hvilken bilprodusent det gjaldt.

Endret av archongamer
Lenke til kommentar

Da har jeg endelig fått på skvettlappene i karbon, ser ganske "bra" ut bak, de er ganske små og følger linjene til bilen godt. Men de som skal være fremme er noe store for min smak, men forhåpentligvis gir de god beskyttelse slik at det går opp i opp. Blir vell en tilvenning, evt kan de jo fjernes om jeg ikke takler det :p Har forøvrig ikke hatt noen problemer med min bil men monterte de forebyggende. "innsiden" er dog ikke pen, matt svart som ikke går i "ett med resten av hjulbuen. Vurderer nesten å farge de eller noe for å slippe overgangen. Tipper en runde med tusj gjør jobben. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...