Gå til innhold

Tesla - kaféen


bshagen

Anbefalte innlegg

Bytt i det minste til industri stikk. Schuko er ikke laget for slik effekt og tar skade av det. Å bytte kontakt tar minutter

 

Kan ikke understreke dette nok. Har selv fått montert hjemmelader og elektrikeren som monterte den lurte på hvordan jeg hadde ladet tidligere. Har stilt inn lading på bilen til 10A på gamle stikkontakten+laget oppheng for "kladden" slik at vekten ikke belastes selve kontakten. Elektrikeren sa dette fungerer til nød og at 10A skal gå bra. Alt over vil generere varme over tid som vil føre til at selve kontakten kan bli skadet og i ytterste konsekvens føre til brann.

 

Bytt til industrikontakt (denne følger vel med på Model 3 også?) og lad med den (og for at det skal være etter boka så skal det vel strengt tatt monteres en jordfeilbryter type B på kursen også).

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Bestilt LR RWD, blå med aero-felger, men lurer på å legge til hengerfeste... Kanskje lurt å ha, pluss kan være at den er lettere solgt som bruktbil på sikt?

 

Mulig det for noen vil være viktig med hengerfestet, men personlig valgte jeg å beholde min bestilling uten da jeg rett og slett ikke har behov for hengerfestet, og jeg ikke tror det får all verden å si for bruktmarkedet. Bruker du hengerfestet ofte ville jeg gått for det, og hvis ikke ville jeg ikke lagt for mye i at den var uten.

Endret av archongamer
Lenke til kommentar

Mulig jeg har spurt om dette før men er det noen andre som sliter med stemmestyringen? Jeg har ennå til gode å få bilen til å skjønne noe som helst. Er det talestyringen eller min engelsk-uttale som er dårlig? Finnes det noen 'hvordan snakke så bilen forstår det'-oppskrift?

Lenke til kommentar

Mulig jeg har spurt om dette før men er det noen andre som sliter med stemmestyringen? Jeg har ennå til gode å få bilen til å skjønne noe som helst. Er det talestyringen eller min engelsk-uttale som er dårlig? Finnes det noen 'hvordan snakke så bilen forstår det'-oppskrift?

Den er og har alltid vært håpløs(dessverre). Bruker daglig Alexa og hun forstår det meste, Tesla sin har jeg gitt opp å bruke. Ikke prøvd i 3en enda engang.

Lenke til kommentar

Dere som har mottatt bil eller har bil på vei, har dere gjort noe med bilen?

Selv har jeg planer om å ta Chrome delete + Ditec behandling.

Har også vurdert tectylering, men mange mener at karosseriet hovedsakelig er aluminium og at det ikke er nødvendig, mens noen få mener at det er såpass mye stål at man bør forsikre seg. 

Lenke til kommentar

Dere som har mottatt bil eller har bil på vei, har dere gjort noe med bilen?

Selv har jeg planer om å ta Chrome delete + Ditec behandling.

Har også vurdert tectylering, men mange mener at karosseriet hovedsakelig er aluminium og at det ikke er nødvendig, mens noen få mener at det er såpass mye stål at man bør forsikre seg.

Har gjort noen småting

-sotede ruter

-byttet diverse lys

-foliert midtkonsollen

-beskyttelse glass på skjerm

-dørknapp klistermerker

-trådløs lader til telefon

 

Venter på

-skvettlapper

-lyddempings kitt(mer for å prøve forskjellen og få bedre lyd på lukking av dører)

 

 

Muligens jeg legger på coating på lakken, skulle egentlig ved overlevering men han som detailer bilene mine var opptatt så det er blitt utsatt.. dog er jeg veldig fornøyd med lakken på denne. Så stresser ikke med det.

 

Tectyl liker ikke Tesla, så forhør deg med de først at det er ok ift garantier.

Lenke til kommentar

Har også planer om foliering av midtkonsoll, beskyttelse av skjerm samt trådløs lader.

 

Vil ikke skvettlapper se forferdelig ut på bilen? Ser jo helt klart at det er en fordel å ha det, men redd for at det skjemmer ut bilen.

 

Har egentlig funnet ut at jeg ikke gjør noe ift understellet nå i starten. Prøver å følge litt med på nettet rundt andres erfaringer. Dersom noe skulle tilsi at det er et problem får jeg heller rustbeskytte senere.

Lenke til kommentar

Her blir det helfoliering av bilen, chrome delete og tone ruter. Skal også foliere midkonsoll og sette inn trådløs lader, og bytte så det blir automatisk åpning av trunk/frunk. Vurderer også skvettlapper, men synes det er stygt, og vurderer derfor å legge beskyttelsesfilm på de mest utsatte stedene.

Lenke til kommentar

Har også planer om foliering av midtkonsoll, beskyttelse av skjerm samt trådløs lader.

 

Vil ikke skvettlapper se forferdelig ut på bilen? Ser jo helt klart at det er en fordel å ha det, men redd for at det skjemmer ut bilen.

 

Har egentlig funnet ut at jeg ikke gjør noe ift understellet nå i starten. Prøver å følge litt med på nettet rundt andres erfaringer. Dersom noe skulle tilsi at det er et problem får jeg heller rustbeskytte senere.

Jeg kjøpte noen små i carbonfiber som bør matche spoiler greit, tror det skal se ok ut. Bedre å være føre var tenker jeg.

Lenke til kommentar

Her blir det helfoliering av bilen, chrome delete og tone ruter. Skal også foliere midkonsoll og sette inn trådløs lader, og bytte så det blir automatisk åpning av trunk/frunk. Vurderer også skvettlapper, men synes det er stygt, og vurderer derfor å legge beskyttelsesfilm på de mest utsatte stedene.

Men du skal jo helfoliere? Bør jo holde i massevis!

Lenke til kommentar

Kjørt 65-70k km med foliert bil og kan ikke påstå at jeg så på dette du nevner som et problem. Folien tar den verste støyten og du skal være maks uheldig om lakken får det også.

 

Får du med deg en bit folie og bruker hullemaskin så ordner du deg reperasjonsbiter ganske lett.

Lenke til kommentar

Kjørt 65-70k km med foliert bil og kan ikke påstå at jeg så på dette du nevner som et problem. Folien tar den verste støyten og du skal være maks uheldig om lakken får det også.

 

Får du med deg en bit folie og bruker hullemaskin så ordner du deg reperasjonsbiter ganske lett.

 

Hva slags folie er det du har? Nå er ikke jeg noen ekspert på noe som helst måte på dette, men slik jeg har forstått det og blitt fortalt vil vanlig folie kunne beskytte mot de minste steinene, mens det kun er beskyttelsesfilm som kan beskytte lakken mot steiner med litt størrelse. Vanlig folie er ikke sterkere enn lakken på bilen.

Lenke til kommentar

Jeg hadde 3M sin på min forrige golf.

Jeg lurte litt på det samme som deg da jeg fikk den foliert, men firmaet som skulle gjøre dette mente det var litt som å smøre smør på flesk.

 

Det var ikke snakk om så mye steinsprut på lakken på selve bilen når folien ble revet av. Og da hadde jeg byttet folie på framfanger og panser en gang da jeg syntes det ble litt vel hullete pga steinsprut.

Lenke til kommentar

Jeg hadde 3M sin på min forrige golf.

Jeg lurte litt på det samme som deg da jeg fikk den foliert, men firmaet som skulle gjøre dette mente det var litt som å smøre smør på flesk.

 

Det var ikke snakk om så mye steinsprut på lakken på selve bilen når folien ble revet av. Og da hadde jeg byttet folie på framfanger og panser en gang da jeg syntes det ble litt vel hullete pga steinsprut.

 

Ja jeg får se når jeg kommer så langt hva jeg velger å gjøre, og hva de anbefaler. Bytte folie er jo ikke nødvendigvis billig det heller, så om ikke prisforskjellen på å bytte folie, mot å legge beskyttelsesfilm på de utsatte stedene er for stor vil jeg helst gjøre alt en gang, og være mest mulig sikret etter det.

Lenke til kommentar

I den model 3 jeg prøvde så fungerte det ganske bra. Eneste aberet er at det er nesten ingenting den fungerer på. Men den plukket opp det meste jeg sa riktig.

Har du noen eksempler? Bilen min skjønner selve kommandoene ( 'Call' eller 'Drive to') men har *aldri* klart navn/destinasjon, selv ikke når jeg prøver personnavn/firmanavn som erfaringsmessig funker helt fint når jeg snakker med engelsktalende *personer*.
Lenke til kommentar

Har du noen eksempler? Bilen min skjønner selve kommandoene ( 'Call' eller 'Drive to') men har *aldri* klart navn/destinasjon, selv ikke når jeg prøver personnavn/firmanavn som erfaringsmessig funker helt fint når jeg snakker med engelsktalende *personer*.

 

Nå har jeg kun prøvd det litt når jeg hadde en lånebil en helg. Men den fant alle adresser jeg prøvde på (gate og nummer hjemme, kjøpesenter osv), og de sangene jeg ba den spille. Fikk den dog ikke til å automatisk spille sangene, men den fant frem riktig sang hver gang. Koblet ikke opp mobilen min så fikk ikke testet den på å ringe eller finne kontakter.

Lenke til kommentar
  • Uderzo låste denne emne
  • Uderzo gjenåpnet denne emne

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...