Gå til innhold

Tesla - kaféen


bshagen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er riktig pris for SR+? Ser det står 367 700,- under bilmodell, mens prisen nede i hjørnet viser 377 020,- før jeg har gjort noen tilvalg?

 

Og er det noe fornuftig man mister i den "delvis premium" pakken? 

 

Vrak og dokument avgift. 

 

Vill si den mangler musikk i bilen, ellers ser det mer eller mindre likt ut. 

Lenke til kommentar

Vrak og dokument avgift. 

 

Vill si den mangler musikk i bilen, ellers ser det mer eller mindre likt ut. 

 

Ah, vrakpanten de ikke har oppgitt. Da går tallene opp ja. 

 

Men hva mener du med mangler musikk? Ser det står at "Delvis premium inneholder: Direkteavspilt nettmusikk og media i bilen".

Lenke til kommentar

Hva er deres erfaringer når det kommer til vinterdekk? Ønsker ikke kutte på kvalitet, men mener å ha lest noe om at man kan spare en del på å kjøpe fra annen leverandør enn tesla. Har nylig lagt inn bestilling på SR+ og lurer på om jeg skal fjerne vinterdekk fra bestillingen eller ei.

Lenke til kommentar

Hva er deres erfaringer når det kommer til vinterdekk? Ønsker ikke kutte på kvalitet, men mener å ha lest noe om at man kan spare en del på å kjøpe fra annen leverandør enn tesla. Har nylig lagt inn bestilling på SR+ og lurer på om jeg skal fjerne vinterdekk fra bestillingen eller ei.

 

Uten å si noe om kvaliteten, så kan du regne med å kunne spare 5-6000,- på å kjøpe en rimelig felgpakke hos noen andre. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg sjekket da jeg hadde litt interesse - og man fikk nøyaktig like vinterdekk som følger med på Tesla sine hos f eks skruvat, og kunne spare en del tusenlapper på det. Husker ikke om det var snakk om 5 eller 8 i forskjell, men det var en grei sum.

 

Var det sånn at man fortsatt kunne få tak i SR standard-modellen (tidligere annonsert til 35k$ i USA) fortsatt, men at de hadde gjort denne mye vanskeligere å bestille i praksis (men fortsatt mulig via showroom eller telefonbestilling?), eller er den basically helt gone?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg fjernet vinterdekkene fra bestillingen, så får jeg se om jeg finner et bedre tilbud innen de trengs. Takk for hjelpen!

 

Dette er min første bil, og jeg lurer på om noen har tips når det kommer til valg av forsikring?

 

Edit: Kom over tribe.no, dette virker som en veldig gunstig forsikringsordning!

Endret av cordin
Lenke til kommentar

Dette er min første bil, og jeg lurer på om noen har tips når det kommer til valg av forsikring?

Du må bare besøke hjemmesidene til de ulike forsikringsselskapene og sjekke prisene. Det er store sprik i pris og da spesielt Tesla har jeg inntrykk av. Det er også ulik startbonus hos de ulike selskapene, det vil jo ha mye å si også. For meg ble IF rimeligst, ca 11k i året med 12kkm, men jeg tror de holder på med en aggressiv kampanje for å hente tilbake gamle kunder (som meg), så de trenger slett ikke bli billigst for deg. Forvent å bli oppringt i dagene som følger etter at du har undersøkt pris. Det dyreste tilbudet jeg fikk var for øvrig over 20k i året.

 

Følg også med på prisjusteringer og vurder forsikringen din minimum årlig.

Lenke til kommentar

Jeg angrer på at jeg bestilte vinterdekk for 30k.. Ikke kom de på bilen, ikke aner jeg hvor de er. Hadde hatt mer en nok tid til å kjøpe en annen plass. Men men, gjort er gjort. Mulig jeg prøver å selge de etterhvert.

Samme her.

Poenget med å kjøpe fra Tesla var jo å slippe styret med hjulskift når jeg fikk bilen.

 

Den sto jo allikevel på sommerhjul og jeg har fortatt ikke hørt et kvekk om hvor vinterhjulene jeg har betalt er.

Gikk jo heldigvis bra nå, da vårværet har holdt seg siden jeg hentet bilen.

Lenke til kommentar

Du må bare besøke hjemmesidene til de ulike forsikringsselskapene og sjekke prisene. Det er store sprik i pris og da spesielt Tesla har jeg inntrykk av. Det er også ulik startbonus hos de ulike selskapene, det vil jo ha mye å si også. For meg ble IF rimeligst, ca 11k i året med 12kkm, men jeg tror de holder på med en aggressiv kampanje for å hente tilbake gamle kunder (som meg), så de trenger slett ikke bli billigst for deg. Forvent å bli oppringt i dagene som følger etter at du har undersøkt pris. Det dyreste tilbudet jeg fikk var for øvrig over 20k i året.

 

Følg også med på prisjusteringer og vurder forsikringen din minimum årlig.

Takk for innspill! Vil anbefale å titte på tribe.no, de har pris- og dekningsgaranti og gir 5 % avslag på tilbud du allerede har fått. I tillegg har de en såkalt vennerabatt som kan gi deg et videre avslag på opptil 50 % om du har ti venner som kjører pent. Gi en lyd om du vil være min venn, hehe!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...