Gå til innhold

Tesla - kaféen


bshagen

Anbefalte innlegg

3 hours ago, Randeboy said:

Vel, det vil flere biler gjøre. Så får man se hvor skadelig det faktisk er. 

Det vil de ja. Min bil hadde opplevd -36 grader allerede før jeg fikk den utlevert. Vet ikke hvor lenge da eller om det stemmer, men det var det bilen rapporterte som kaldeste målt i scan my Tesla.

Men jeg prøver å kjøre batterivarmen litt innimella når bilen står veldig kaldt. Har gjerne strømmen i da og så man slipper at batteriet tappes av det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Randeboy skrev (20 minutter siden):

Håper selv på en vintermodus på Model 3. https://www.elbil24.no/tesla-en-bare-sklei-over-i-feil-fil/74749550

aldri opplevd faktisk, kjører nå Y med hard regen og er snø om dagen. Har vell kanskje noe med reguleringen av watt pedalen? Ellers leker jeg meg med "terreng" mode om dagen, ikke like morsomt som trackmode, men fortsatt morsomt :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (5 minutter siden):

aldri opplevd faktisk, kjører nå Y med hard regen og er snø om dagen. Har vell kanskje noe med reguleringen av watt pedalen? Ellers leker jeg meg med "terreng" mode om dagen, ikke like morsomt som trackmode, men fortsatt morsomt :p

Det handler mer om hvilket føre man kjører på. Kona syns det er direkte ubehagelig til tider, spesielt som nå når vi har ren is på hele veibanen. Det er mange som har forespurt det samme, en vintermodus. 

Lenke til kommentar
Randeboy skrev (35 minutter siden):

Det handler mer om hvilket føre man kjører på. Kona syns det er direkte ubehagelig til tider, spesielt som nå når vi har ren is på hele veibanen. Det er mange som har forespurt det samme, en vintermodus. 

ja ser det en del men aldri opplevd selv, og har kjørt på alle slags føre. Men er jo ikke så ofte vi har klink is her på vestlandet. Er snødekke nå. 

Lenke til kommentar
Complexity skrev (12 minutter siden):

Induksjonsmotor fremme og permanentmagnetmotor bak. Skal man ha en "vintermodus" hvor induksjonsmotoren er på hele tiden vil nok forbruket øke betraktelig.

Men vi får se om det kommer. Det er ikke noe problem for min del.

Det har absolutt ingenting å si. Daglig kjøring til de fleste vil ikke tappe batteriet. 

 

Lenke til kommentar
6 hours ago, Randeboy said:

Det har absolutt ingenting å si. Daglig kjøring til de fleste vil ikke tappe batteriet. 

 

Vil nok tappe batteriet ekstra å ha induksjonsmotoren i gang hele tiden jo.

Id.4 har vel lignende oppsett med induksjonsmotor fremme. Har den muligheten til å sette permanent awd?

Isåfall gir det jo en viss peikepinne, selv om den har svakere motorer og er en større bil.

Endret av Complexity
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Må ikke oppdatere til den nye juleoppdateringa om du har ledbar og ALC modul fra bilkomponenter, med mindre du kan leve uten ledbar frem til Bilkomponenter finner ut hvordan de får fikset problemet.

Tesla har endret litt på signaliseringen så ALC modulen forstår ikke lenger hva den skal gjøre. 

Endret av Complexity
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
On 11/24/2019 at 2:51 PM, CaZpeR said:

Kan booke prøvekjøring på hjemmesidene deres:

https://www.tesla.com/no_NO/drive

Da jeg skulle prøvekjøre Model X før vi bestilte den så dro vi bare til en forhandler og fikk låne en på dagen.

Hvor lenge får man låne? Jeg testkjørte selv en model S i 2 timer men man får jo virkelig ikke noe godt inntrykk av en bil på så kort tid midt på dagen. Dermed ble det ikke kjøp den gang.

Lenke til kommentar
3 minutes ago, Theo343 said:

Hvor lenge får man låne? Jeg testkjørte selv en model S i 2 timer men man får jo virkelig ikke noe godt inntrykk av en bil på så kort tid midt på dagen. Dermed ble det ikke kjøp den gang.

Det varierer nok veldig etter hva dem har av biler og tid til.

Fikk tilbud om å låne bil en hel helg etter jeg hadde lakt inn bestilling på min. Kunne hente fredag og levere mandag.

Godt over 2 år siden nå da så de kan jo ha endret praksis siden da.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar
2 minutes ago, Theo343 said:

Så ikke før nå at jeg svarte på et innlegg fra 2019. Forøvrig er ikke 2 timer en uting. Hos noen får man bare 1 time.
Men skal jeg ut med mer enn 200+ på en bil vil jeg gjerne få et mer helhetlig inntrykk av den først.

Du kjenner vel noen som har bil du kan få låne? Har vært med å hente ut 4stk Model 3 nå. Er jo blitt rene passaten. Og det er jo ikke lite S/X på veiene heller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Complexity skrev (9 timer siden):

Må ikke oppdatere til den nye juleoppdateringa om du har ledbar og ALC modul fra bilkomponenter, med mindre du kan leve uten ledbar frem til Bilkomponenter finner ut hvordan de får fikset problemet.

Tesla har endret litt på signaliseringen så ALC modulen forstår ikke lenger hva den skal gjøre. 

Henter ut min Model 3 LR 30 des.

Håper ikke oppdateringa er lagt inn allerede. Har en ALC modul og en Lazer Linear 18 Elite liggende i garasjen som jeg skal montere på nyttårsaften.

 

Edit: Kan man være sikker på at ALC-en vil funke i framtiden?

 

 

Edit 2:

Screenshot_20211224-212244.thumb.jpg.e158fb2bbfbd926b5017b20fe733dfe0.jpg

Endret av JFM
Lenke til kommentar
2 hours ago, JFM said:

Henter ut min Model 3 LR 30 des.

Håper ikke oppdateringa er lagt inn allerede. Har en ALC modul og en Lazer Linear 18 Elite liggende i garasjen som jeg skal montere på nyttårsaften.

 

Edit: Kan man være sikker på at ALC-en vil funke i framtiden?

 

 

Edit 2:

Screenshot_20211224-212244.thumb.jpg.e158fb2bbfbd926b5017b20fe733dfe0.jpg

Sikker kan man aldri være med Tesla. De har endret signaleringen sin flere ganger før men min ALC har fungert fint siden forrige vinter så var først nå de oppdaterte noe som gjorde at den ikke virket. Jeg ville bare utsatt monteringen til Bilkomponenter har funnet ut mere. De har vel neppe prioritert å fikse dette på julaften.

Min bil har jo de gamle "dumme" lyktene. Din bil har jo de nye Matrix led lysene, så er vel større sjans for at du får problemer enn meg da.

De demonstrerer jo mulighetene litt i den nye updaten med at lyktene skriver "Tesla" på veggen fremfor bilen.

 

Screenshot_20211224-231732.png

Endret av Complexity
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser du for deg at du skal bruke ett sett med felger til to sett med dekk? Legge om og balansere hver gang? Dette blir en prislapp på 1000-1500kr per gang man legger om (altså 2-3000kr/år), unødvendig tidsbruk og god mulighet til å skrape opp felgene.

Vinterhjula er momsfrie, kjøper du løst så betaler du moms i tillegg. Prisen på splitter nye hjul med premium vinterdekk til 20 lapper er ikke så gale.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Uderzo låste denne emne
  • Uderzo gjenåpnet denne emne

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...