Gå til innhold

Tesla - kaféen


bshagen

Anbefalte innlegg

nacario skrev (9 timer siden):

Noen som har ca prisanslag ppf (feks front og sidene foran bakhjul) eller full wrap av model 3? Evt tinta vinduer? Lurer på hva erfarne firma tar for sånt. D blir vel fort 20-40k?

Tror det blir vanskelig å få full wrap for under 30. Iallefall her i Tromsø. 

Det er også grunnen til at jeg nå vurderer å la være å helfoliere bilen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har noen klart å bytte kanal på radioen med stemmekommandoer? Om jeg forsøker ulike varianter av 'sett på NRK Sport' får jeg bare ulike varianter av 'DOES NOT COMPUTE'. På et tidspunkt falt til og med modildekningen ut, nesten så bilen prøver å gi meg et hint..

 

Hva med rundkjøringer? Jeg har kjørt inn mot rundkjøringer med autosteer på og legger merke til at bilen senker farten men jeg feiger alltid ut og tar kontroll selv.. :p 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Complexity skrev (38 minutter siden):

Virker som at software har blitt fikset temmelig bra på biler med LFP batterier som slet i forrige vinter.

Lader temmelig rått nå iallefall:

FB_IMG_1637791971703.jpg.531e12604288fbe5d6d9cd508be44acd.jpg

Bjørn kommer vel med video snart vil jeg tro.

Han har og testa å benytte bilen når den var kaldt uten forvarming og det virket ikke som det var noe problem det heller.

"Kaldt" var plussgrader. Komisk. 

Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (11 minutter siden):

Hvor i landet er det flere måneder med minusgrader hver dag? En plass det bor mange folk?

Hver dag? Du får det til å høres ut som en dag med plussgrader invaliderer lange perioder med kulde.

Avhengig av hvor du bor så er det minusgrader på det verste fra november til april, men for feks Oslo er det mer desember til februar.

Så mesteparten av Norge lever vel med minusgrader i minst 3 måneder, men veldig mange enda lengre.

Litt rart å bo i Norge og påstå at at nordmenn nesten ikke opplever minusgrader. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (41 minutter siden):

Hver dag? Du får det til å høres ut som en dag med plussgrader invaliderer lange perioder med kulde.

Avhengig av hvor du bor så er det minusgrader på det verste fra november til april, men for feks Oslo er det mer desember til februar.

Så mesteparten av Norge lever vel med minusgrader i minst 3 måneder, men veldig mange enda lengre.

Litt rart å bo i Norge og påstå at at nordmenn nesten ikke opplever minusgrader. 

Poenget mitt er bare at det er mange som setter pris på litt mer normale tester og ikke bare ytre grenser. 

Jeg bor på Vestlandet, opplever veldig lite minusgrader om en ser på total tid over året.

Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (15 timer siden):

Joda, men majoriteten av menneskene i Norge lever majoriteten  av livet utenfor minusgrader.

En må gjerne teste lading i -30C også, men det er lite relevant for folk flest. 

Majoriteten i Norge vil nok oppleve minst *en* måned med sammenhengende kuldegrader i løpet av en tilfeldig 5-årsperiode. 

Derimot så vil nok veldig få oppleve -30 i løpet av samme tidsrom..

Lenke til kommentar
Kahuna skrev (3 minutter siden):

Majoriteten i Norge vil nok oppleve minst *en* måned med sammenhengende kuldegrader i løpet av en tilfeldig 5-årsperiode. 

Derimot så vil nok veldig få oppleve -30 i løpet av samme tidsrom..

Glem -30.. Tenker mer -5 til -20 er realistisk. Man har slike temperaturer fra Elverum og hele veien nordover i to uker framover.  -28 her idag. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Complexity skrev (24 minutter siden):

Sånn siden man er inne på dette med kuldegrader så står det vel i manualen til Model 3 at den ikke burde stå i -20 mer enn ett døgn eller så. Greit å fyre varmen litt i bilen om man har det kaldt.

Dette står vel i manualen til de fleste elbiler. Lithiumbatterier er vel ikke kjempeglad i skikkelig kulde.

Vel, det vil flere biler gjøre. Så får man se hvor skadelig det faktisk er. 

Lenke til kommentar
17 hours ago, Salvesen. said:

Joda, men majoriteten av menneskene i Norge lever majoriteten  av livet utenfor minusgrader.

En må gjerne teste lading i -30C også, men det er lite relevant for folk flest. 

Se på det på en annen måte:

Slik min bilbruk er har jeg tre "langtur-perioder" i året, hvor det er nødvendig med hurtiglading: Sommerferien, julen og påsken. Der jeg ferdes er det langt fra usannsynlig at to av disse periodene inneholder minusgrader, og enkelte steder hvor jeg er nødt å hurtiglade (f. eks. Dombås, Tynset eller Oppdal) kan det bli veldig kaldt.

Med andre ord: Mellom 33 og 66 prosent av tiden jeg har behov for hurtiglading forekommer i perioder med minusgrader, og jeg er neppe den eneste bosatt sentralt på Østlandet med elbil og kjøring hjem i distriktene ved årets høytider.

At det er irrelevant med ladetesting i 30 minus er helt feil. Skulle vi bare lagt majoritetens majoritetsbehov til grunn skulle alle kjørt i-Miev og togene kun gått ti mil ut fra Oslo.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...