Gå til innhold

Tesla - kaféen


bshagen

Anbefalte innlegg

Complexity skrev (14 minutter siden):

Tror det blir for lite areal til å holde Sentry Mode i gang, men det vil jo hjelpe litt. Her i Nord-Norge ville det ikke vært verdt det da taket er dekket av sne 8 måneder i året, og er det ikke det så står bilen i en garage.

Men regner med at de (kansje ved neste refresh) ordner en low power mode til Sentry mode så man ikke får noe drain.

Nå holdes jo hele bilen i live for å holde opptaket i gang, men egentlig ville det vært nok med en liten ARM prosessor eller noe man finner i en mobiltelefon til kun denne oppgaven.

Tesla er vel i diaolog med AMD om dagen om å konvertere til dem, så kansje de har en plan.

Det ryktes om HW4 som visstnok skal ha samme kapasitet som HW3 men med lavere strømbruk..

Men ja, litt dumt om du må holde liv i hele bilen for kameraene sin skyld. Det er vel grenser for hva de kan endre på med software oppdateringer men low-power mode for sentry-mode hadde vært bra. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1 minute ago, Kahuna said:

Det ryktes om HW4 som visstnok skal ha samme kapasitet som HW3 men med lavere strømbruk..

Men ja, litt dumt om du må holde liv i hele bilen for kameraene sin skyld. Det er vel grenser for hva de kan endre på med software oppdateringer men low-power mode for sentry-mode hadde vært bra. 

Mye rykter ja. Har jo dette og:

https://www.techradar.com/amp/news/leaked-documents-tease-amd-big-navi-gpus-are-coming-to-tesla

Porche Taycan har noe low power mode til sin apptilkobling. Så biler har tilnærmet 0 vampire drain når den står parkert men dem svarer alikevell raskt om man åpner appen.

Det må vel til på en slik bil som sikkert står mye i ro garagen til rikinger men det viser iallefall at det er fult mulig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
49 minutes ago, samco said:

Helt flott tela oppdaterer bilene sine med sw og enda bedre hardware forbedringer ,men blir litt kipt for early adopters å se bedre biler kommer. Holder meg litt tilbake enda. Er litt investering og er det «utdatert» uka etter... risiko sport 

Slik er det med all teknologi.

Skal du alltid vente på det nyeste og beste får du aldri kjøpt noe.

Med Tesla så er du iallefall ett par år fremfor de andre uansett.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
samco skrev (4 timer siden):

Helt flott tela oppdaterer bilene sine med sw og enda bedre hardware forbedringer ,men blir litt kipt for early adopters å se bedre biler kommer. Holder meg litt tilbake enda. Er litt investering og er det «utdatert» uka etter... risiko sport 

Som complexity sier så kommer det jo noe nytt hele tiden. Feks andre bilprodusenter som kommer med ny versjon årlig nærmest, mens Tesla oppgraderer softwaren i årevis. 

Nå har jo også model nettopp kommet med en "refresh" med mye nytt, så nå er perfekt tidspunkt om du vil ha det nyeste. Lav rente også om du skal låne. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har noen prøvd talekommandoen 'sett volum til 11'?

Ikke gjør det uten hørselvern! Sikkert et utslag av nørdehumor blant Teslas programmerere men jeg har *aldri* satt volumet så høyt med de manuelle kontrollene. 🤯

Neste gang jeg husker det skal jeg prøve 'sett volum til 4' bare for å få en refereanse..

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
samco skrev (På 14.11.2020 den 1.53):

Helt flott tela oppdaterer bilene sine med sw og enda bedre hardware forbedringer ,men blir litt kipt for early adopters å se bedre biler kommer. Holder meg litt tilbake enda. Er litt investering og er det «utdatert» uka etter... risiko sport 

Med en sånn holdning burde du i hvertfall holde deg LANGT borte fra alle andre bilmerker. Med Tesla så så blir i hvertfall software kontinuerlig oppdatert gjennom hele bilens levetid, og til en viss grad også hardware.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

X har vel ikke fått noe ordentlig "refresh". En 2020 modell er mye bedre enn en 2015 modell på alle måter, men den har vel bare blitt litt og litt bedre over tid.

Fikk jo "Raven" fjærene og det nylig men vet ikke om det heller klassifiseres som en "refresh".

Men skal man kjøpe Model 3 så burde man gjøre det akkurat nå. Får bedre bil en bare for noen måneder siden til samme pris.

Endret av Complexity
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Complexity skrev (9 minutter siden):

Ja du har nok kansje rett der.
Kan ikke huske å ha sett utgaven med den gamle fronten på norske veier, men mulig Model X ikke kom til Norge før i 2016 etter faceliften?

2015 modellen var jo mindre pen må jeg si.

 

tesla-model-x-continues-to-fight-losing-battle-against-delays.jpg

Ja mulig den kom før den var tilgjengelig i Norge. Husker igrunnen ikke. Enig at det sorte feltet i front ikke passer inn 😛

  • Liker 1
Lenke til kommentar
3 minutes ago, Merko said:

Ja mulig den kom før den var tilgjengelig i Norge. Husker igrunnen ikke. Enig at det sorte feltet i front ikke passer inn 😛

Litt forvirra her nå, for om man ser videoen fra lanseringen av Model X i oktober 2015 så er det den nye fronten på bilen.

Så bilder av 2015 modellen må jo være prototyper eller noe..?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Hanhijnn skrev (11 minutter siden):

Så to måneders leveringstid ca. Det må sies å være helt innafor. 

Jepp, var veldig redd for at min bil kom på neste levering som er i feb/mars. Så godt med en bekreftelse. 

Tror alle, eller de fleste bilene som er på vei med båt har blitt "plukket" slik at neste levering vil ta noe tid 

 

Edit ; SR  og performance har levering i februar. Long range er I desember. 

Endret av Merko
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...