Gå til innhold

Tesla - kaféen


bshagen

Anbefalte innlegg

Complexity skrev (2 minutter siden):

Er vel bare Performance som får de nye lyktene?

Kommer neppe noen rabatt på boost. 18 tusen er alt for mye for litt bedre ytelse ja. Om track-mode var med derimot..

Du får forøvrig kjøpt 3epars boost for en billigere penge. 

Sett noen sier det, men andre ikke. Personlig så tviler jeg på at det stemmer da bilene nesten er helt like. Tror SR+ får dem også.

Om Track Mode var med skulle jeg vurdert det til 18,5k. Skulle også vurdert boost om den hadde kostet maks 10k.

Det bryter vel garantien? Tviler på at Tesla liker det...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
16 minutes ago, 49neffets said:

Sett noen sier det, men andre ikke. Personlig så tviler jeg på at det stemmer da bilene nesten er helt like. Tror SR+ får dem også.

Om Track Mode var med skulle jeg vurdert det til 18,5k. Skulle også vurdert boost om den hadde kostet maks 10k.

Det bryter vel garantien? Tviler på at Tesla liker det...

De er neppe fornøyd med slik tukling nei, men skulle det gå mot garantien på noe vis må de jo bevise at den er synderen til problemet.

Lenke til kommentar
Merko skrev (4 minutter siden):

Jepp, men ser ikke pent ut på en bil som Tesla, I tillegg så er seg mye sensorer ok over skilt. 

På lys vil jeg faktisk si at funksjon går over form. Blir det stygt så demonterer jeg det heller til båten igjen. Men jeg skjønner utfordringene med plassering når det er masse sensorer å ta høyde for. 

Endret av Hansien
Lenke til kommentar
Hansien skrev (1 minutt siden):

På lys vil jeg faktisk si at funksjon går over form

Tja, synes man bør balansere det. Hver fall på "fine biler". Er jo noe annet med en gammel slitt pickup feks 😛

Uansett som du ser på bildet over så gir det temmelig godt lys i forhold til vanlig fjernlys. 😊

Lenke til kommentar
Merko skrev (40 minutter siden):

Tja, synes man bør balansere det. Hver fall på "fine biler". Er jo noe annet med en gammel slitt pickup feks 😛

Uansett som du ser på bildet over så gir det temmelig godt lys i forhold til vanlig fjernlys. 😊

Uavhengig om bilen er fin eller ei så går nok funksjonene til lys før form for min del. Det koster så lite for en brakett som gjør at man enkelt kan montere det over skiltet og enkelt fjerne dette igjen til våren når bilen skal ut av vintermodus. 

 

Man ser og på bildet ditt hvorfor man ønsker en ledbar høyere(eventuelt en ledbar designet for å kaste lyset langt før det sprer seg) opp da det blir mye konsentrert lys nær bilen. 

Lenke til kommentar

Jepp for din del, men de fleste andre med model 3 ønsker den under skiltet 😉

I tillegg så gir den mer en godt bok lys. Ville nok ha vært minimal forskjell om ledbaren var 10cm lengre opp. Ikke verdt det mao. Men har ikke sett bilder så aner ikke hvor liten forskjellen skulle være isåfall. 

Lenke til kommentar
10 minutes ago, Hansien said:

Uavhengig om bilen er fin eller ei så går nok funksjonene til lys før form for min del. Det koster så lite for en brakett som gjør at man enkelt kan montere det over skiltet og enkelt fjerne dette igjen til våren når bilen skal ut av vintermodus. 

 

Man ser og på bildet ditt hvorfor man ønsker en ledbar høyere(eventuelt en ledbar designet for å kaste lyset langt før det sprer seg) opp da det blir mye konsentrert lys nær bilen. 

Skiltet fremme på model 3 er vel bare limt på, så ville jo vært like mye plunder å skrudd fast en brakett til ekstralys der. Pluss at man vil jo blokkere radaren som er over skiltet.

Er en veldig stor forsjell med og uten selv om den er plassert lavt.

På min forrige bil brukte jeg bare en enkel brakett bak skiltet.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar
Merko skrev (11 minutter siden):

Jepp for din del, men de fleste andre med model 3 ønsker den under skiltet 😉

I tillegg så gir den mer en godt bok lys. Ville nok ha vært minimal forskjell om ledbaren var 10cm lengre opp. Ikke verdt det mao. Men har ikke sett bilder så aner ikke hvor liten forskjellen skulle være isåfall. 

Vel, slik bilen er konstruert så har man vel ingen andre (gode og lovlige) valg mtp plassering. 

Og jo, det skal ikke mye opp før lysstrålen går lengre før den treffer bakken og du får mindre av selvblending.  Spesielt når utgangspunktet er så lavt. 

 

https://www.ekstralys.no/blogg-om-lys/takelys-vs-daytime-running-lights/

Artikkelen her tar seg rett nok for bruk av tåkelys sammen med nærlys, men prinsippet er at jo mer lys du har nær bilen, jo nærmere bilen din vil fokuset ditt automatisk ligge. Samme utfordring er det når ledbar blir montert lavt. 

Av nysgjerrighet, hva slags ledbar har dere montert? 

Lenke til kommentar
Hansien skrev (6 timer siden):

Uavhengig om bilen er fin eller ei så går nok funksjonene til lys før form for min del. Det koster så lite for en brakett som gjør at man enkelt kan montere det over skiltet og enkelt fjerne dette igjen til våren når bilen skal ut av vintermodus. 

 

Man ser og på bildet ditt hvorfor man ønsker en ledbar høyere(eventuelt en ledbar designet for å kaste lyset langt før det sprer seg) opp da det blir mye konsentrert lys nær bilen. 

Som du nevner, så er det viktig og velge en planke som fokuserer strålen der man trenger den. Linear 18 Elite f.eks har optikk som ikke sender noe strølys ned mot bakken, og er faktisk laget for å kunne monteres lavt.. Men igjen, å ha lys så lavt kaster store skygger utover sidene av veien når brøytekantene kommer. 

Merko skrev (6 timer siden):

Jepp for din del, men de fleste andre med model 3 ønsker den under skiltet 😉

I tillegg så gir den mer en godt bok lys. Ville nok ha vært minimal forskjell om ledbaren var 10cm lengre opp. Ikke verdt det mao. Men har ikke sett bilder så aner ikke hvor liten forskjellen skulle være isåfall. 

Jo det har faktisk mye å si på vinteren. Når planken er montert lavt får man skygge utover hele skogen når brøytekantene kommer. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...