Gå til innhold

Tesla - kaféen


bshagen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Yes - yes, omtrent like spennende som ved valget i USA, så kliner vi til med vårt eget valg her inne i Tesla Model 3 land! Setter den frem til valget i USA er over, sånn tilfeldigvis - hehe :)

Kort oppsummert, så har Øystein her inne på forumet gitt meg adgang til å endre denne tråden igjen. Kom med ting som jeg kan oppdatere OP med, noen endringer er gjort på bestilling fra @Merko. Gi meg en @mittnickher så skal jeg se hva jeg får gjort :)
 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
11 hours ago, bshagen said:

Yes - yes, omtrent like spennende som ved valget i USA, så kliner vi til med vårt eget valg her inne i Tesla Model 3 land! Setter den frem til valget i USA er over, sånn tilfeldigvis - hehe :)

Kort oppsummert, så har Øystein her inne på forumet gitt meg adgang til å endre denne tråden igjen. Kom med ting som jeg kan oppdatere OP med, noen endringer er gjort på bestilling fra @Merko. Gi meg en @mittnickher så skal jeg se hva jeg får gjort :)
 

Burde slenge ved Bilkomponenter på lista over butikker iallefall. Handlet mye der nå og opplevd veldig god service.

Er vel og 15% rabatt om man er TOCN medlem, noe jo mange er siden de har så billig forsikring på Tesla.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Complexity skrev (16 timer siden):

Satser på at man ser elgen bedre denne sesongen med bedre lys.

langlys.jpg

Det første som slår meg her er at du bør flytte ledbaren opp over skiltet, for det lyses voldsomt opp rett foran bilen der nå som lyset er plassert så langt ned. 

 

Men skjønner fra et estetisk standpunkt at det er montert der det er. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
7 minutes ago, Hansien said:

Det første som slår meg her er at du bør flytte ledbaren opp over skiltet, for det lyses voldsomt opp rett foran bilen der nå som lyset er plassert så langt ned. 

 

Men skjønner fra et estetisk standpunkt at det er montert der det er. 

Er en radar i veien der :p

men lyset er bra altså. Ledbaren har to cm lag med is på seg på bildet som ikke akkurat hjelper på.

Litt endringer i designet på neste update btw. 2020.40.8.12.

FB_IMG_1604136902489.jpg

Endret av Complexity
  • Liker 1
Lenke til kommentar
21 minutes ago, bshagen said:

Aha! Jeg så for meg strømtjuv eventuel litt lodding på ledningsnettet nemlig. Så da er det svært enkelt å koble opp dette da? :)

Ja er plug'n play. Napper ut pluggen fra ene lykta og setter i canbus boksen, så kommer det ny plugg fra den man setter i lykta. Kan ikke bli enklere.

Men som sakt er det aalt for lang kabel, så jeg skal klippe den og lodde til uka.

Gjør ikke noe at den er for lang men irriterer meg.

Endret av Complexity
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Complexity skrev (8 minutter siden):

Ja er plug'n play. Napper ut pluggen fra ene lykta og setter i canbus boksen, så kommer det ny plugg fra den man setter i lykta. Kan ikke bli enklere.

Men som sakt er det aalt for lang kabel, så jeg skal klippe den og lodde til uka.

Gjør ikke noe at den er for lang men irriterer meg.

Så ingen grunn til å sette bort monteringen? Jeg egentlig mest bekymra over borringen i plastikken og det med å feste den sånn at den sitter der og det ser pent ut.

Hvor lang tid brukte du?

Endret av 49neffets
Lenke til kommentar
5 minutes ago, 49neffets said:

Så ingen grunn til å sette bort monteringen? Jeg egentlig mest bekymra over borringen i plastikken og det med å feste den sånn at den sitter der og det ser pent ut.

Hvor lang tid brukte du?

Nei det vil jeg ikke påstå, men så setter jeg sjelden bort skrujobber. 

Er litt vondt å borre  fangeren ja, og er litt trangt å komme til nedi der etterpå med hånda.

Men det går greit. Brukte vel rundt 2 timer. Mye av tiden var bare hodekløing på hvor jeg skulle stripse fast all den ekstra kabelen.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar
Complexity skrev (1 time siden):

Er en radar i veien der :p

men lyset er bra altså. Ledbaren har to cm lag med is på seg på bildet som ikke akkurat hjelper på.

Det gjør det jo selvfølgelig enda mer utfordrende å få lyset opp. Jeg skjønner at det kan være et godt nok lys der, spesielt om man ikke var fornøyd i utgangspunktet. Men det er ikke til å stikke under en stol at man mister mye av effekten av lyset ved å plassere det så lavt i tillegg til at lysbilder kommer nærmere enn nødvendig som kan føre til selvblending. 

 

Men har man ingen andre gode plasser å montere det så fungerer det godt nok der. 

Lenke til kommentar

Jeg venter på den "nye versjonen" av Model 3 LR og der skal lyktene være noe forbedret så kanskje lysene der er gode nok. Men blir sikkert bedre med ledbar uansett. Jeg får se hva jeg gjør på sikt.

Noen som har tro på at Tesla kjører tilbud på Acceleration Boost for å pynte litt på årsresultat? Synes ikke det er verdt 18 500 kr for 0.5 sek da man kan til sammenligning chiptune en fossil for 1/4 av prisen og få samme resultat og effekt. Det er også mer jobb enn en OTA software update.

Men er det noen som har prøvd både standard LR, LR med boost og Performance, og kan si noe om forskjellen? Jeg har kun prøvd Performance og den sparker skikkelig ihvertfall!

Lenke til kommentar
46 minutes ago, Hansien said:

Det gjør det jo selvfølgelig enda mer utfordrende å få lyset opp. Jeg skjønner at det kan være et godt nok lys der, spesielt om man ikke var fornøyd i utgangspunktet. Men det er ikke til å stikke under en stol at man mister mye av effekten av lyset ved å plassere det så lavt i tillegg til at lysbilder kommer nærmere enn nødvendig som kan føre til selvblending. 

 

Men har man ingen andre gode plasser å montere det så fungerer det godt nok der. 

Joda ville nok vært bedre å montert den høyere. Aller best på taket kansje.

Lenke til kommentar
5 minutes ago, 49neffets said:

Jeg venter på den "nye versjonen" av Model 3 LR og der skal lyktene være noe forbedret så kanskje lysene der er gode nok. Men blir sikkert bedre med ledbar uansett. Jeg får se hva jeg gjør på sikt.

Noen som har tro på at Tesla kjører tilbud på Acceleration Boost for å pynte litt på årsresultat? Synes ikke det er verdt 18 500 kr for 0.5 sek da man kan til sammenligning chiptune en fossil for 1/4 av prisen og få samme resultat og effekt. Det er også mer jobb enn en OTA software update.

Men er det noen som har prøvd både standard LR, LR med boost og Performance, og kan si noe om forskjellen? Jeg har kun prøvd Performance og den sparker skikkelig ihvertfall!

Er vel bare Performance som får de nye lyktene?

Kommer neppe noen rabatt på boost. 18 tusen er alt for mye for litt bedre ytelse ja. Om track-mode var med derimot..

Du får forøvrig kjøpt 3epars boost for en billigere penge. 

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...