Gå til innhold

Tesla - kaféen


bshagen

Anbefalte innlegg

On 7/9/2020 at 11:12 AM, KriZZ said:

Vanskelig å si, men er ikke mange av denne og den ekstra rekkevidden frister nok mange.

 

450+ bør være et enkelt salg

Dog ga vi 425k for vår LR RWD helt ny fra Tesla med originale vinterhjul og autopilot når den kom i begrenset antall.

Kan nok ha den en stund før vi må under prisen vi ga når den eventuelt skal selges.

 

Planen er å bytte ut lr rwd med en y lr awd når den er på plass her, også beholder jeg min performance :) 

Gav 435 med autopilot men uten vinterhjul når vi kjøpte. Virker som 450 er ein grei pris ja, frister veldig å bytte til Polestar 2!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
On 7/9/2020 at 9:18 PM, Simkin said:

Det at Tyskere skulle ha noe bedre lakk, tjaa. Se på Passat B6, Yeti før facelift.. Rustbørser de luxe.

Mercedes trenger vel ikke nevnes?

Mercedes hadde noen problemer på 210 (E-klasse frem til 2002) og 203 (C-klasse 2001-2004). Årsaken ble kartlagt og det har siden ikke vært nevneverdig problemer på hverken de senere E-klassene (211, 212,213) eller C-klasse (203 facelift, 204, 205)

Ikke veldig relevant å trekke frem i 2020 kanskje?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Hanhijnn skrev (3 timer siden):

Polestar 2 virker å være noe av det beste man kan kjøpe nå ja. Jeg skal også ta en titt på den om en ukes tid. En spennende bil helt klart. Alle tester har vært svært positive sålangt.

Prøvesitt den først. For min del ble førermiljøet altfor trangt med den høye midtkonsollen (høyre kne fikk ikke hvilt mot høyre da midtkonsollen skråner mot venstre og ga en trang opplevelse). Og baksetet er ikke egnet for høye personer da man fort ender med å stange i taket. 
Var å så bilen og ble helfrelst av eksteriøret. 5 sekunder i førersetet var kommentaren fra meg at det er uaktuelt å sitte her på langtur. 
 

(Nå har jeg en Model X fra før så det sier seg selv at den er større, men har også kjørt Model 3 og der trivdes jeg godt i førersetet.)

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar
CaZpeR skrev (41 minutter siden):

Prøvesitt den først. For min del ble førermiljøet altfor trangt med den høye midtkonsollen (høyre kne fikk ikke hvilt mot høyre da midtkonsollen skråner mot venstre og ga en trang opplevelse). Og baksetet er ikke egnet for høye personer da man fort ender med å stange i taket. 

Takk for tipset. Skal absolutt ta det med meg. Nå er ikke jeg spesielt høy, men jeg har noen lange slamper av noen tenåringer...

Lenke til kommentar

Polestar 2 er ikke spesielt romslig, nei. Jeg er 172 og kunne sitte komfortabelt i baksetet - men det var på håret (bokstavelig talt) høydemessig.

Jeg satt veldig godt i førersetet, da. Tre timer var ikke noe problem. Tror jeg ville foretrukket Polestar 2 foran TM3 på langtur, virker som den støyer litt mindre også, selv om det kan være dekkavhengig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Skavold skrev (5 timer siden):

Polestar 2 er ikke spesielt romslig, nei. Jeg er 172 og kunne sitte komfortabelt i baksetet - men det var på håret (bokstavelig talt) høydemessig.

Jeg satt veldig godt i førersetet, da. Tre timer var ikke noe problem. Tror jeg ville foretrukket Polestar 2 foran TM3 på langtur, virker som den støyer litt mindre også, selv om det kan være dekkavhengig.

Ser for meg de har vært gode på støyisolering. Nå har jeg riktignok bare prøvesittet og ikke prøvekjørt, men jeg fant ikke en komfortabel sitteposisjon i førersetet. Men dette blir veldig individuelt. Jeg ble litt overrasket og litt skuffet da jeg er vant med svært gode seter fra en Volvo XC70 og forventet kanskje noe av det samme. Men er nok fordi det er en mindre romslig bil.

Har en reservasjon på en Model Y og var klar for å kanskje hoppe over til Polestar, men etter prøvesittingen endte det med at reservasjonen bestod så sånn sett så blir nok Model X byttet ut med Model Y når den kommer ?

(Dog jeg skal innrømme at Porsche Taycan frister veldig nå som den kryper under millionen i pris...)

 

Nok avsporing fra meg nå....

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Teslabjørn får nok lånt en Polestar 2 snart og gjort sine tester. Kan være greit for de som vurderer en slik å vente å se hva faktisk forbruk og ladehastighet er kontra hva Volvo sier.

Noen biler imponerer og noen skuffer.

Antar støydemping er den nok i en annen liga enn model 3. Har bestilt ekstra dørpakninger til min som jeg håper hjelper litt på støy og støv.

Endret av Complexity
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skjermen ser ikkje så "elegant" ut nei, men synes det virker meir ergonomisk med kortere avstand til fører og større ikoner. Er lei ultra-minimalismen i Model 3... Ja, det er ikkje behov for vanlig dash-oppsett på selvkjørende bil, men vi er langt unna...

Synes også konfiguratoren er ganske lik Tesla sin, kan legge til Performance pakke, hjul, lakk eks... Treffer ganske likt med Long Range AWD pris og utstyrsmessig? På en annen side, viss du ser på tall så er nok Model 3 det beste kjøpet fortsatt. ;)

 

 

Lenke til kommentar

Mange mulige fordeler med Polesar 2:

- Mindre støy.

- Bedre byggekvalitet, lakk osv.

- Oppvarmet radar,  ratt, og vindusviskere og vanlige dørhåndtak.

- Hatchback (elektrisk)

- 1500kg hengevekt, semi elektrisk.

 

Model 3 fordeler:

- Rekkevidde, muligens stor forskjell

- Ladenettverk

- Plass føreremiljø

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 minute ago, magb said:

Mange mulige fordeler med Polesar 2:

- Mindre støy.

- Bedre byggekvalitet, lakk osv.

- Oppvarmet radar,  ratt, og vindusviskere og vanlige dørhåndtak.

- Hatchback (elektrisk)

- 1500kg hengevekt, semi elektrisk.

 

Model 3 fordeler:

- Rekkevidde, muligens stor forskjell

- Ladenettverk

- Plass føreremiljø

 

 

Må vel slenge på vekt og. Polestar veier 300kg mer enn Model 3 og det merkes vist godt i svinger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bare ladenettverket er nok for min del til å ikke velge noen annen elbil en Tesla pr dags dato. Ørten forskjellige ladebrikker, ladekø og ladere som er ute av drift til stadighet. Nei takk.

Jeg lada noen ganger på Fortum før jeg fikk ladestasjon hjemme, og det var til stadighet noe krøll der.

Glem heller ikke OTA oppdateringer, det er ikke sikkert Polestar får dette for hele bilen (mulig bare media delen)

Men for all del, en fin bil.

Endret av Simkin
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ikke minst tech og leke aspektet til Tesla. Dette slår godt an oss meg. Stadig nye kjekke ting som kommer til bilen som spill, driftmode, side kamera lagt til rygge kamera osv. Alltid noe kjekt å spennende som kommer. Bilen min er en helt annen en den jeg kjøpte for 1,5 år siden. Det er noe særegent med å eie en tesla, men det passer ikke alle.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (9 minutter siden):

Ikke minst tech og leke aspektet til Tesla. Dette slår godt an oss meg. Stadig nye kjekke ting som kommer til bilen som spill, driftmode, side kamera lagt til rygge kamera osv. Alltid noe kjekt å spennende som kommer. Bilen min er en helt annen en den jeg kjøpte for 1,5 år siden. Det er noe særegent med å eie en tesla, men det passer ikke alle.

Nå kommer også snart sidekamera opp i fullskjerm slik at man ser blindsonen når blinklys aktiveres :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Just now, KriZZ said:

Nå kommer også snart sidekamera opp i fullskjerm slik at man ser blindsonen når blinklys aktiveres :)

Venter enda på å få den oppdateringen som gir sidekamera når man rygger.

Håper jeg får den snart for den jeg har nå (2020.20.17) har irriterende bugs. To ganger har varmeapparatet forblitt påslått etter jeg har levnet bilen, uten at jeg har valgt at det skal forbli på (bare satt bilen i park og gått derifra)

Heldigvis så stort batteri at det ikke gjorde noe.

Og i går ble plutselig dashcam disken korrupt under kjøring? Plugga den i pcen og kopierte over filene og formaterte den og alt var greit. Merkelig.

Ikke opplevd så heftige bugs på noen andre versioner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
5 minutes ago, Nimrad said:

Hvorfor har de ikke 360* kamera egentlig? Dekker ikke kameraene 360 grader?

Noen sier det er på grunn av patenter (Tesla nekter å betale for patenter på "tull") og noen sier det er fordi kameraene ikke er optimalt plassert.

Men Peuget e-208 har "360" kamera view med kun ryggekamera, så Tesla får det til om de vil.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar
  • Uderzo låste denne emne
  • Uderzo gjenåpnet denne emne

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...