Gå til innhold

Tesla - kaféen


bshagen

Anbefalte innlegg

On 5/1/2022 at 7:41 AM, nacario said:

Kjøpte den sprayen igår, r d bare å speaye rett inni feks åpne dørhåndtak? Tenker på mulig elektronikk som kan ta skade.. Evt andre forbehold jeg bør ta med denne sprayen? Husker d var en som feks fikk litt vann/fukt på innsiden hvor dashbord møter frontvindu og dette kortsluttet noe i pcen.. (seff dette r noe annerledes da d var på innsiden) 

 

Jeg dynker alt i det og går helt fint.

Tesla har bilde i instruksjonsboka av hvor du skal smøre i dørhåndtaket.

Screenshot_20220501-093908.png.f569cbb1e13d889d54541222056e747d.png

Jeg dynker også alle pakninger og nedkant av vinduene med silikonspray så det ikke fryser fast på vinteren. Fåes også på Biltema.

Endret av Complexity
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
nacario skrev (2 timer siden):

Tips til verktøy for å skrape av rust ved hjul? Biltema hadde ikke noe forslag.. finnes d sånn børste en kan feste på drill? Ser at jeg også har litt rust som han ved sist bilde over

Kan du være litt mer spesifikk? Tenker du på kontaktpunktet mellom felg og nav?

Lenke til kommentar
nacario skrev (5 timer siden):

Tips til verktøy for å skrape av rust ved hjul? Biltema hadde ikke noe forslag.. finnes d sånn børste en kan feste på drill? Ser at jeg også har litt rust som han ved sist bilde over

Børste av stål eller messing, smergelpapir, stålull..

For å fjerne litt rust på et våpen uten å skade blåneringen brukte jeg veldig fin stålull dyppet i motorolje. Du trenger nok ikke like fin stålull i navet men det er ikke så dumt å kombinere det med olje og tørke vekk restene med en fille etterpå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skal ha bilen på dekkhotell snart for omlegging til sommerdekk. Jeg regner med de jekker opp Teslan på riktige punkter, mange av dem rundt.  Spurte også om de var vant til Teslaer, noe de bekreftet. Redusert risiko litt ekstra ved å være litt sent ut (piggfrie vinterdekk).

Regner ikke med jeg forventes å ha egne jekkplugger med meg, men kanskje dekkhotellet har selv.

Noen erfaringer?

Lenke til kommentar

Du gjør nok lurt i å holde deg unna høysesongen. Jeg var å henta vinterhjula til Teslan min hos Vianor midt i høysesongen og måtte kjøre bak ved dekkhotellet for å få dem utlevert og der var det total kaos.

Alle sprang, og det raste biler inn og ut og tviler sterkt på at de brydde seg om noen jekkpunkt da gitt. Moment på bolter og dekktrykk er jeg sikker på var feil på alt de leverte ut da og.

Var veldig glad jeg bare skulle hente mine hjul og ikke få dem montert på min nye Tesla der.

Måtte vente lenge på dekkene siden alle var så himla opptatt så ble stående ganske lenge å se på..

Men er vel forhåpentligvis roligere og mere nøyaktig arbeid til vanlig.

Endret av Complexity
  • Liker 1
Lenke til kommentar
linux-fan skrev (2 timer siden):

Skal ha bilen på dekkhotell snart for omlegging til sommerdekk. Jeg regner med de jekker opp Teslan på riktige punkter, mange av dem rundt.  Spurte også om de var vant til Teslaer, noe de bekreftet. Redusert risiko litt ekstra ved å være litt sent ut (piggfrie vinterdekk).

Regner ikke med jeg forventes å ha egne jekkplugger med meg, men kanskje dekkhotellet har selv.

Noen erfaringer?

Du kan fint jekke opp en Tesla uten dedikterte jekkeplugger. Er også svært enkelt å se punktene, så akkurat det trenger du nok ikke å uroe deg for. Ville vært mer bekymret for hvordan dekkhotell i en travel tid fester dekkene dine.

Endret av archongamer
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hatt en desember 20' utgave (første face lift utgaven) på verksted fire ganger nå. retting av panel gaps, lading/ladeport, klimaanlegg som ikke leverer varmluft ved opptil minus 20 grader, førersete som setter seg fast på bakerste nivå, svært irriterende vibrasjonslyder innvendig osv. I dag hadde jeg en heftig phantom break i tunell hvor jeg gikk fra 80 til 50~.  Får høy puls av å kjøre med autopilot/cruisekontroll. Er problemer fra ende til annen. Skal ikke være sånn. Noen med lignende erfaringer, og evt. hva som har ført frem ved klage. Jeg hater ikke Tesla, men får være måte på hvor mye man skal finne seg i på relativt ny bil.

Lenke til kommentar

Hadde en liten diskusjon med en kamerat, han mente at jeg burde reklamere til tesla da min nye m3 som ble hentet 16 mars med 3k km pr idag har en del rust på plugg der hjul settes inn (og i så fall hva har man krav på, at dem skal rense?). Er enig med han at det burde jo ikke forekomme med en slik ny bil, og har primært kjørt i by. Hva tenker dere om det? Har kjøpt utstyr for å få bukt på det, men ikke lett å komme til da det er trangt. Husker jeg også spurte tesla om jeg kunne ta fluid film (tectyl) ved kjøp dog selger hadde ikke peiling, andre har sagt at det kan påvirke garantien, ei heller har dem svart meg på mail.

 

Tenkte å ta kontakt med dem på mandag, bare litt kjipt at jeg blir borte to mnder fram i tid uten mulighet for å levere inn bil.

Lenke til kommentar
7 hours ago, nacario said:

Hadde en liten diskusjon med en kamerat, han mente at jeg burde reklamere til tesla da min nye m3 som ble hentet 16 mars med 3k km pr idag har en del rust på plugg der hjul settes inn (og i så fall hva har man krav på, at dem skal rense?). Er enig med han at det burde jo ikke forekomme med en slik ny bil, og har primært kjørt i by. Hva tenker dere om det? Har kjøpt utstyr for å få bukt på det, men ikke lett å komme til da det er trangt. Husker jeg også spurte tesla om jeg kunne ta fluid film (tectyl) ved kjøp dog selger hadde ikke peiling, andre har sagt at det kan påvirke garantien, ei heller har dem svart meg på mail.

 

Tenkte å ta kontakt med dem på mandag, bare litt kjipt at jeg blir borte to mnder fram i tid uten mulighet for å levere inn bil.

Er helt vanlig, sjekk andre bilmerker og. Er ubehandlet eksponert stål. Man kan bruke en stålbørste og så spraye med f.eks fluid film

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Complexity skrev (10 minutter siden):

Mine 2019 seter er som nye.

Men skal sies at jeg ikke har kjørt så fryktelig langt med bilen.

Ok. Hvor langt sånn ca? Har begynt å legge merke til noen småmerker her og der, men det er kanskje ikke noe uvanlig på vegansk skinn. Vurderer litt å legge på trekk sånn at det holder litt mer i lengden mtp på slitasje kanskje. 

Endret av Iterion
Lenke til kommentar
4 minutes ago, Iterion said:

Ok. Hvor langt sånn ca? Har begynt å legge til noen småmerker her og der, men det er kanskje ikke noe uvanlig på vegansk skinn. Vurderer litt å legge på trekk sånn at det holder litt mer i lengden mtp på slitasje kanskje. 

36 tusen kilometer

Er vel bare å legge på trekk om du er bekymra men pass på så du ikke dekker over noen airbags.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...