Gå til innhold

Tesla - kaféen


bshagen

Anbefalte innlegg

Hvor mange biler er testet så langt? Mange nok til å være sikre på at det ikke er noe rart med testmetode eller enkeltbiler?

Det er en håndfull eller to med endringer og Tesla har ikke vært særlig meddelsomme med detaljene. Med andre ord svært gode dager for ryktemakere og spekulanter! :D

(og jeg leser alt jeg kommer over selv om jeg har en TM3 allerede og ikke har noe som helst planer om å bytte den ut)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Complexity skrev (11 timer siden):

Har gløtta litt innom Bjørn sin stream i helga. Det kommer nok en masse videoer av nye Model 3 snart. På Long Range utgaven han har fått låne virker hittil som at lysene er like dårlig, og at bilen ikke lader like raskt som den gamle. fikk vel bare peak på 150kW eller noe på 250kW laderen, og batterier var oppvarmet. Deretter gikk kurven nedover mye raskere enn på den gamle modellen.

Han ble så skuffa av ladingen at han vurderte å ikke gidde å ta 1000km challenge, men det kan jo hende dette blir ordnet i en oppdatering. Er vel og snakk om at det kommer biler med både LG og Panasonic celler nå og vet ikke hvordan det er i den han låner.

Men varmepumpen virker å være fantastisk. Den skulle jeg ønske jeg kunne få ettermontert i min bil 😛

Ikke bare er den mere effektiv til å holde temperaturen, men den gjennbruker batterivarmen på en mye bedre måte etter man har superladet og f.eks.

Er vel muligens gjenbrukinga av batterivarmen som igjen gir såpass lavt forbruk som gjør at hurtigladingen går saktene!? Temperaturen på batteripakken var jo vesentlig lavere enn den "gamle" modellen. Også spennende om det kommer tester på forbruk i mange minus - hvor effektiv varmepumpa blir da eller om den ikke gir noe lavere forbruk i det hele tatt.

Lenke til kommentar
30 minutes ago, B4stian said:

Er vel muligens gjenbrukinga av batterivarmen som igjen gir såpass lavt forbruk som gjør at hurtigladingen går saktene!? Temperaturen på batteripakken var jo vesentlig lavere enn den "gamle" modellen. Også spennende om det kommer tester på forbruk i mange minus - hvor effektiv varmepumpa blir da eller om den ikke gir noe lavere forbruk i det hele tatt.

Var den så mye lavere da? Lå den ikke på oppimot 50 grader?
Har enda til gode å teste en 250kW lader med min bil, men de gangene jeg har ladet på 150kW sueprcharger har batteriet vært på rundt 50-60 grader.

Forsjellen er vel i hovesak at batterivarmen bare dumpes ut så snart man er ferdig å lade, mens den gjenbrukes på de nye modellene.

Endret av Complexity
  • Liker 1
Lenke til kommentar
toy_man skrev (14 timer siden):

Heisann,

Min bror har kjøpt seg model 3 og ønsker seg matter til jul.

Lurte på om noen har noen tips til hva man bør kjøpe?

Vil helst at det skal være bra og se fint ut. 

Ikke super fan av 3D Maxpider, forferdelig logo. Men er de verdt prisen? Hva med eventuelt WeatherTech sine? Andre forslag? 

Originale Tesla matter? :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
toy_man skrev (4 timer siden):

Har vurdert det. Men ser at floor liners ikke er på lager på nettbutikken.... 

Bare de mer enkle. Floor liners er vel bedre?

Vet ikke om det kan være en mulighet å dra til en Tesla shop og håpe at de har floor liners på lager ?

TB har en video på dette. Selv bestilte jeg 3D Maxpider fra Bilkomponenter. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Egentlig ikke noe hokus-pokus, eneste jeg ville vært litt nøye med når det er kaldt er å bruke en silikon-stift på dørpakningene, slik at de ikke fryser. Ellers så er jo innendørs vaskehall bra, da kan du la bilen få renne skikkelig av seg. Vær nøye på få vekk salt og skit fra hjulbuer og kriker og kroker, men ikke (!) sett dysa for nære lakken. Ta deg heller litt tid og legg på en 20-kroning ekstra. Vask nedenifra og opp :)

Endret av bshagen
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

 

Takk for svar, Bshagen :D

Er det noe jeg bør holde meg unna her? Hva er tilstrekkelig.

bshagen skrev (2 timer siden):

Egentlig ikke noe hokus-pokus, eneste jeg ville vært litt nøye med når det er kaldt er å bruke en silikon-stift på dørpakningene, slik at de ikke fryser. Ellers så er jo innendørs vaskehall bra, da kan du la bilen få renne skikkelig av seg. Vær nøye på få vekk salt og skit fra hjulbuer og kriker og kroker, men ikke (!) sett dysa for nære lakken. Ta deg heller litt tid og legg på en 20-kroning ekstra. Vask nedenifra og opp :)

image.thumb.png.c6b685adc1f68ee076a5d5f79222da3d.png

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Uderzo låste denne emne
  • Uderzo gjenåpnet denne emne

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...