Gå til innhold

Tesla - kaféen

bshagen

Anbefalte innlegg

Skrevet
1 hour ago, Salvesen. said:

FSD i snø, den umulige oppgave i følge koret:

Kikket på denne igår, og den er veldig imponerende!

Så også en video fra noen som kjørte med FSD i Düsseldorf, så ut til å funke bra som bare det. Så krysser fingrene for at det kommer en beta til europa snart! Da får de en betalende kunde i meg i noen mnd.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
bzzlink skrev (Akkurat nå):

Kikket på denne igår, og den er veldig imponerende!

Så også en video fra noen som kjørte med FSD i Düsseldorf, så ut til å funke bra som bare det. Så krysser fingrene for at det kommer en beta til europa snart! Da får de en betalende kunde i meg i noen mnd.

Ja de kjører vell tester der nå(ref min post litt lengre bak, I tyskland iallefall:P). Jeg sitter klar med kortet så snart det slippes 😛 Virker som det nærmer seg, dukker stadig opp nye tillatelser for test. Sist var vell hele spania. Men så må de vell kjøre intern test hos tesla i X antall (millioner?) km før de kan slippe til folk. Så vi må nok smøre oss med tolmodighet enda. Forhåpentligvis kan land sammarbeide slik at de ikke trenger å gjøre samme leksa for alle land innad i EU(og forhåpentligvis EØS). 

Men numbero uno er sikkerhet, så det må gjøres riktig :) Men gøy blir det! 

Lenge siden jeg har testet FSD nå, så det blir nok en helt annen opplevelse. Jeg prøvde vell sist 12.X noe. Tror ikke jeg har testet 13. Litt usikker. 

Skrevet

Spennende i innspurten på mestselgende bilmodeller i år. Kan bli Tesla på 1. og 2. plass

Kan se ut som Model 3 går forbi Id4 på salgstatistikken, om takten fortsetter helt inn. Med mindre det kommer et båtplass id4 på slutten her.

(id buzz volumet er ikke personbiler)

Screenshot 2025-12-02 at 15.17.11.png

Skrevet

Så at de har fått lov å teste FSD i et område av Stockholm, med testsjåfør i bilen. Så da får de testet "City Traffic" i en nordisk hovedstad...

Melding så jeg i en tråd på elbil-forumet...

Skrevet
bzzlink skrev (51 minutter siden):

Spennende i innspurten på mestselgende bilmodeller i år. Kan bli Tesla på 1. og 2. plass

Kan se ut som Model 3 går forbi Id4 på salgstatistikken, om takten fortsetter helt inn. Med mindre det kommer et båtplass id4 på slutten her.

(id buzz volumet er ikke personbiler)

Screenshot 2025-12-02 at 15.17.11.png

Er vell 10 biler unna Norges mest solgte bil på det bilde der? Sist rekord er fra 2023. Utrolig med tanke på at juniper kom langt ut i året og salget var trått en stund før dette. Klart hjulpet av økt avgift i 2026 såklart. Men lønn som de sier

Skrevet (endret)
52 minutes ago, Snowleopard said:

Så at de har fått lov å teste FSD i et område av Stockholm, med testsjåfør i bilen. Så da får de testet "City Traffic" i en nordisk hovedstad...

Melding så jeg i en tråd på elbil-forumet...

Vet ikke om det ble skrevet her før, men skulle forundre meg om ikke: https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/73ALlW/tesla-faar-groent-lys-for-selvkjoering-paa-norske-veier

Og det var i april. Jeg fikk fra en eller annen et 'faksimile' av SVV-brevet, men husker ikke hvem. Tror ikke det var begrenset til én bil, kun at det måtte være Tesla-ansatte med et kurs bak seg.

Endret av trikola

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...