Gå til innhold

Kollidert søskenbarnet mitt sin grombil i en lyktestolpe når jeg ville sladde


Sommereng

Anbefalte innlegg

Dersom du ikke har tenkt å ta initiativ til å betale for deg, forstår jeg strengt talt at han ikke vil prate med deg. Du har satt ham i en vanskelig situasjon. Dersom du legger opp til en betalingsplan, vil nok det fortone seg annerledes.

Jeg vil virkelig betale for meg og det så jeg til han forrige gang jeg snakket litt med han, men han forstår nok ikke at jeg har vært i sjokktilstand/nødmodus etter hendelsen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke om forsikringen er villig til å bidra om hendelsesforløpet er som forespeilet.

Kan de nekte å betale hvis de har samme mening om at dette var helt unødvendig og ene og alene førerens idiotskap som forårsaket ulykken?

 

De har jo egentlig rett i den konklusjonen, men har man forsikring så bør den vel gjelde på slik også?

Lenke til kommentar

Jeg vil virkelig betale for meg og det så jeg til han forrige gang jeg snakket litt med han, men han forstår nok ikke at jeg har vært i sjokktilstand/nødmodus etter hendelsen.

 

Du gir litt blandede signaler her, siden du tidligere skrev at du ikke hadde mulighet til å betale. Det gjør meg litt usikker på om du har gitt tydelig uttrykk for at du vil dekke hans ekstra kostnader på grunn av ditt sjansespill.

 

Det virker heller ikke som du klarer å sette deg i hans sted. Dersom du har vært utydelig i forhold til betaling, så skyldes hans atferd primært dette.

 

Jeg synes du burde finne ut hva hans ekstra kostnader er, om han har kasko og hvordan du kan få gitt han noe penger. Jeg forstår at dette har konsekvenser for ditt liv og jeg aner ikke om du har noe ekstra utgifter utover vanlige levekostnader, men om du har sosialstønad og husleie betalt, burde du kunne klare å betale ham noen tusen per måned. Det er ikke rimelig om du bare skal leve som før når noe slikt har inntruffet. Kanskje kan du skaffe deg noen ekstra inntekter, så du kan betale ham mer.

 

Ingen går igjennom livet uten å gjøre endel feil.

Endret av Aiven
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Viktig å lære av sine feil her i livet.

 

I dette tilfellet er den viktigste lærepengen at man skal holde seg langt, laaaaaaangt, unna kvinneguiden.

Med tanke på TS’ sine innlegg på Kvinneguiden, er jeg ikke overrasket over de krasse svarene han har fått.

 

https://forum.kvinneguiden.no/topic/1254411-hjeelp-jeg-klarte-å-kollidere-i-en-stolpe-med-grombilen-til-mitt-søskenbarn-jeg-kommer-til-å-få-bank-?/

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Du kjører en bil til nesten 300000kr, som du har lånt, også leker du deg med den med vilje på en parkeringsplass? 
Altså, ikke vondt ment, men det sier jo seg litt selv hvorfor søskenbarnet ditt ikke vil snakke med deg. 

Helt ærlig, ville jeg lagt meg helt flat og sagt at dette er den største tabben du har gjort, og at du vil ordne opp for deg på et eller annet vis. Ser du har fått mange gode råd før her, så det handler vel egentlig om å være villig til å ordne opp for seg, og gjøre alt du klarer for å få det til. Fokuser på å ordne opp, ikke på alle unnskyldningene om hvorfor etc, bare legg deg helt flat og si at du er lei deg for det, og at du vil ordne opp, foreslå å møtes for å finne en løsning på dette. En haug unnskyldninger hjelper ikke stort i en slik situasjon. 

 

En sidesmell der kanal blir bulket, kan i værste fall kondemnere en bil, og det skal ikke veldig mye til heller på en så ny bil, og nekter da forsikringsselskapet å dekke dette, ja, da sitter han der uten bil. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Ts her ?

 

Lappen er nå mistet, forsikringen dekker lite av skadene, kraftig redusert samt at bilen hadde verdi på mye mer enn jeg trodde. Bilen har verdi på 395 000 kr ??

 

Det er enda litt uvisst om bilen kan reddes da den har fått rammeskjevhet.

 

Jeg klarer aldri å betale tilbake en slik stor sum, jeg må bare få jobb og få lån ???

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ts her

 

Lappen er nå mistet, forsikringen dekker lite av skadene, kraftig redusert samt at bilen hadde verdi på mye mer enn jeg trodde. Bilen har verdi på 395 000 kr

 

Det er enda litt uvisst om bilen kan reddes da den har fått rammeskjevhet.

 

Jeg klarer aldri å betale tilbake en slik stor sum, jeg må bare få jobb og få lån

 

400,000,- er overkommelig med en OK jobb. Folk har flere hundre tusen i studielån og boliglån i tillegg.

Lenke til kommentar

Det som nesten er det verste i alt dette er at jeg er så flau av meg selv så jeg nesten ikke snakker med noen familiemedlemmer, ikke engang mamma snakker jeg med nesten. Jeg føler meg bare så dum og mislykket og den som gjør skam over min egen familie. Jeg kommer aldri over det selvmordet nå egentlig er en stund siden, vil bare grave meg ned å skru tilbake tiden så ikke uhellet hadde skjedd

Lenke til kommentar

Ts her

 

Lappen er nå mistet, forsikringen dekker lite av skadene, kraftig redusert samt at bilen hadde verdi på mye mer enn jeg trodde. Bilen har verdi på 395 000 kr

 

Ærlig talt, det er midt på vinteren?

 

Du burde vel bare fortalt politiet og søskenbarnet ditt at det var et uhell, og at du mistet kontrollen over bilen fordi det var glatt.

Da hadde du behold førerkortet, og forsikringen hadde betalt for skadene på bilen.

 

Dersom bilen er kaskoforsikret, så får uansett søskenbarnet ditt dekket skadene, forsikringsselskapet retter så i ettertid regress mot deg, fordi du er så imbesil at du tar på deg skylden og tilstår å ha kjørt fullstendig uforsvarlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...