Gå til innhold

Kollidert søskenbarnet mitt sin grombil i en lyktestolpe når jeg ville sladde


Sommereng

Anbefalte innlegg

Jeg klarte å skli og kollidere i en lyktestolpe på en parkeringsplass når jeg ville sladde litt. Hadde litt for høy fart og gled rett inn i stolpen med siden av begge dørene på passasjersiden. Har fått kraftig og stor bulk fra understellet til taket, kom med stor kraft sidelengs.

 

Dette skjedde for et par dager siden og var hos politiet idag men de kunne ikke si noe enda om jeg mister lappen men jeg må regne med å hvertfall få en kraftig bot. Lyktestolpen ble ødelagt. Redd for lappen og jeg kommer ikke til å klare å betale søskenbarnet mitt da jeg ikke har jobb og lever på sosialen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Søskenbarnet mitt er forbannet på meg for at jeg ikke så ifra om det før dagen etter og at jeg ikke husket avtalen vi hadde da jeg først ringte da jeg var livredd. Søskenbarnet mitt vil ikke lenger snakke med meg. Det var en Mercedes e250 med diesel stasjonsvogn 2014 eller 2015 mod. Tror han kjøpte den for meller 2 og 300 000 kr, men er ikke sikker kan også ha vert mer

Lenke til kommentar

Jeg klarte å skli og kollidere i en lyktestolpe på en parkeringsplass når jeg ville sladde litt. Hadde litt for høy fart og gled rett inn i stolpen med siden av begge dørene på passasjersiden. Har fått kraftig og stor bulk fra understellet til taket, kom med stor kraft sidelengs.

 

Dette skjedde for et par dager siden og var hos politiet idag men de kunne ikke si noe enda om jeg mister lappen men jeg må regne med å hvertfall få en kraftig bot. Lyktestolpen ble ødelagt. Redd for lappen og jeg kommer ikke til å klare å betale søskenbarnet mitt da jeg ikke har jobb og lever på sosialen

 

sjansene for at lappen ryker er relativt høy her... beste du kan gjøre er å beklage deg og godta skyld, sett opp en betalingsplan og rett og slett betale tilbake søskenbarnet for kostnadene eller sette opp plan med verksted der du betaler ned reparasjonene der.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hva er egentlig spørsmålet?

Vet ikke helt, er bare frustrert over meg og ønsker tips om hvordan jeg på best mulig måte kan ordne opp for meg.

Jeg har laget tråd om dette kun et par timer etter ulykken på Kvinneguiden, det er ca 250 svar på det der inne og mye drama osv, kun noen få som gå noe konstruktive tips, resten bare ræl og hvor dum jeg er osv. Så jeg orker ikke å skrive mer på Kvinneguiden

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei Sommereng. Velkommen som bruker av forumet med din første post.

 

Dette ordner seg nok. Alle kan miste

kontroll over bil på glatta.

Tusen takk.

Jeg håper det ordner seg, men søskenbarnet mitt hater meg nå og vil ikke snakke med meg. Jeg var dum å ikke så ifra før dagen etter uhellet og når jeg først så ifra så husket jeg ikke noe av hva vi snakket om, jeg var i en sjokktilstand/nødmodus

 

Viktig å lære av sine feil her i livet.

 

I dette tilfellet er den viktigste lærepengen at man skal holde seg langt, laaaaaaangt, unna kvinneguiden.

Du har tydeligvis rett. Har Kvinneguiden et dårlig ord på seg? Har du vært der før?

 

 

Endret av Omnia vincit amor
Lenke til kommentar

Du har tydeligvis rett. Har Kvinneguiden et dårlig ord på seg? Har du vært der før?

 

En gang, da jeg var ung og naiv og jeg trodde alt var mulig, så forvillet jeg meg inn på Kvinneguiden.

 

Etter mange år med terapi og jobbing med meg selv så klarte jeg å bryte løs. Det satte sine spor og minnene er fremdeles for grusomme til at jeg orker å snakke om detaljene, men moralen er: Hold deg her på diskusjon.no. Her kan du finne et hjem.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

En gang, da jeg var ung og naiv og jeg trodde alt var mulig, så forvillet jeg meg inn på Kvinneguiden.

 

Etter mange år med terapi og jobbing med meg selv så klarte jeg å bryte løs. Det satte sine spor og minnene er fremdeles for grusomme til at jeg orker å snakke om detaljene, men moralen er: Hold deg her på diskusjon.no. Her kan du finne et hjem.

Forstår, trist du har opplevd det, og takk for at du fortalte det. Da forstår jeg at slik jeg opplevde KG var rett og at det ikke kun var noe falt ved meg. Fint å høre at du har kommet deg videre ihvertfall:)

 

TS har i grunnen ikke mistet kontrollen på glatta da TS har sladdet med vilje på en parkeringsplass, med en dyr bil som han ikke har råd til å låne, og så ikke at det var lyktestolper der, så kanskje TS ikke burde ha førerkortet

Ja det har du helt rett i, det jeg gjorde var helt unødvendig og noe som absolutt ikke skulle skje. Jeg er veldig lei meg for det og har lært av feilen og skal aldri gjøre det igjen. Jeg er ung og dum

 

 

Endret av Omnia vincit amor
Lenke til kommentar

For å være litt seriøs så er vel det eneste fornuftige du kan gjøre å gjøre virkelig alt du kan for å få deg en inntekt, og deretter gjøre alt du kan for å minimere dine egne utgifter. Om det innebærer at du må bo på gutterommet i noen år til så får det være. Her er det helt avgjørende at du viser dette med handling og ikke bare med ord. Røyker eller snuser du så kutt det ut. Har du noe av verdi som du ikke må ha for å overleve så kvitter du deg med det. Så betaler du søskenbarnet ditt med jevne mellomrom, fram til du er ferdig. Om du ikke har noe av verdi, så må du fortelle dette til søskenebarnet ditt, og komme med forslag om å betale ned med jevne betalinger.
Det jeg vil tro at søskenebarnet ditt kan gjøre, er å få skaden dekket av forsikringen, forutsatt at han har forsikring som dekker. Dernest vil forsikringsselskapet kreve regress, altså at deres utlegg blir betalt av deg. Vil tro de fleste forsikringsselskap vil gå med på en nedbetalingsordning. Er usikker på reglene men det kan hende at ditt søskenebarn må anmelde forholdet, for å få skaden dekket. Blir det anmeldt er sjansen for at du mister lappen tilstede. Det er sikkert litt begrensende for deg som nå må ut å skaffe deg arbeid, men slikt er det greit å tenke over før man kjører villmann med andres biler.
Synes ikke mye synd på deg, men jeg ønsker deg all hell og lykke i å få gjort opp for deg på en skikkelig måte, og at ditt forhold til ditt søskenebarn kan gjenopprettes.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Tusen takk.

Jeg håper det ordner seg, men søskenbarnet mitt hater meg nå og vil ikke snakke med meg. Jeg var dum å ikke så ifra før dagen etter uhellet og når jeg først så ifra så husket jeg ikke noe av hva vi snakket om, jeg var i en sjokktilstand/nødmodus

 

Dersom du ikke har tenkt å ta initiativ til å betale for deg, forstår jeg strengt talt at han ikke vil prate med deg. Du har satt ham i en vanskelig situasjon. Dersom du legger opp til en betalingsplan, vil nok det fortone seg annerledes.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

For å være litt seriøs så er vel det eneste fornuftige du kan gjøre å gjøre virkelig alt du kan for å få deg en inntekt, og deretter gjøre alt du kan for å minimere dine egne utgifter. Om det innebærer at du må bo på gutterommet i noen år til så får det være. Her er det helt avgjørende at du viser dette med handling og ikke bare med ord. Røyker eller snuser du så kutt det ut. Har du noe av verdi som du ikke må ha for å overleve så kvitter du deg med det. Så betaler du søskenbarnet ditt med jevne mellomrom, fram til du er ferdig. Om du ikke har noe av verdi, så må du fortelle dette til søskenebarnet ditt, og komme med forslag om å betale ned med jevne betalinger.

Det jeg vil tro at søskenebarnet ditt kan gjøre, er å få skaden dekket av forsikringen, forutsatt at han har forsikring som dekker. Dernest vil forsikringsselskapet kreve regress, altså at deres utlegg blir betalt av deg. Vil tro de fleste forsikringsselskap vil gå med på en nedbetalingsordning. Er usikker på reglene men det kan hende at ditt søskenebarn må anmelde forholdet, for å få skaden dekket. Blir det anmeldt er sjansen for at du mister lappen tilstede. Det er sikkert litt begrensende for deg som nå må ut å skaffe deg arbeid, men slikt er det greit å tenke over før man kjører villmann med andres biler.

Synes ikke mye synd på deg, men jeg ønsker deg all hell og lykke i å få gjort opp for deg på en skikkelig måte, og at ditt forhold til ditt søskenebarn kan gjenopprettes.

Jeg glemte å fortelle at jeg bør for meg selv men har en billig leilighet, bor på landet og ikke i noen by. Jeg får dekket leia av nav, så har de sosialpengene jeg får til å bruke på mat osv.

Jeg stakk jo av fra skadestedet uten å melde ifra til noen, så eierne av parkeringsplassen har anmeldt saken. Når jeg ringte politiet første gang, 1,5 dager etter uhellet var de glad for at jeg meldte fra men at jeg gjorde det for sent, men kan hende jeg får litt mildere straff for at jeg meldte ifra, håper hvertfall det.

 

Må da søskenbarnet mitt anmelde meg også? Saken er jo liksom allerede anmeldt og sak er opprettet og under jobb, holder det da for forsikringen til søskenbarnet mitt?

 

Jeg har vært en drittsekk mot han, det kan jeg glatt tilstå, men har nå den siste tiden prøvd å ringe han men han bare legger på med en gang. Jeg har vært i sjokktilstand men det virker det ikke som han skjønner, han tror vel bare jeg vil slippe unna å betale for meg.

Jeg håper han har kasko og det regner jeg også med da han har en bil med slik verdi

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...