Gå til innhold

Sony Xperia 1


nor50

Anbefalte innlegg

  • 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Etter å ha hatt den en god stund nå, lurer jeg på om andre opplever samme? :

 

- Glasset synes å ripe opp relativt lett. Jeg hadde en Samsung S8 før denne, og glasset på den er fortsatt uten riper, mens på Xperia 1 så er det allerede noen småriper - og det selv med nyere glassteknologi. Forøvrig samme bruk på begge.

- Når jeg rister på tlf hører jeg ulyder/noe som er løst inne i tlf. Muligens kameralinser eller noe?

- Fingeravtrykkleser fungerer kjapt noen ganger, men mange ganger ikke i det hele tatt slik at jeg må låse opp med kode. Har også prøvd å legge til ekstra fingeravtrykk med samme finger.

- Batteritiden er langt fra det noen har rapportert (2-3 dgr), men heller maks 1 døgn.

 

Noen andre som har samme inntrykk/opplevelser?

 

Ellers er det absolutt en super tlf, men som jeg visste fra før så ville jeg knapt utnytte skjermen siden jeg mer eller mindre kjøpte den for å få med headphones'ene :) 

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
On 10/11/2019 at 12:43 PM, Chivas said:

Etter å ha hatt den en god stund nå, lurer jeg på om andre opplever samme? :

 

- Glasset synes å ripe opp relativt lett. Jeg hadde en Samsung S8 før denne, og glasset på den er fortsatt uten riper, mens på Xperia 1 så er det allerede noen småriper - og det selv med nyere glassteknologi. Forøvrig samme bruk på begge.

- Når jeg rister på tlf hører jeg ulyder/noe som er løst inne i tlf. Muligens kameralinser eller noe?

- Fingeravtrykkleser fungerer kjapt noen ganger, men mange ganger ikke i det hele tatt slik at jeg må låse opp med kode. Har også prøvd å legge til ekstra fingeravtrykk med samme finger.

- Batteritiden er langt fra det noen har rapportert (2-3 dgr), men heller maks 1 døgn.

 

Noen andre som har samme inntrykk/opplevelser?

 

Ellers er det absolutt en super tlf, men som jeg visste fra før så ville jeg knapt utnytte skjermen siden jeg mer eller mindre kjøpte den for å få med headphones'ene :) 

Har også fått noen småriper i skjermen. Kjøpte en Panzer glass skjermbeskyttelse så nå er ikke ripene synlig lenger.

Har samme erfaring med fingeravtrykkleseren. Fungerte veldig bra i starten. Kan det være en firmware som har rota det til?

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 2 måneder senere...

Hei.

Fingeravtrykksensoren virker som å ha tatt kvelden. Ingen reaksjon lenger, samtidig kan jeg heller ikke lenger finne den i settings. Har prøvd å restarte flere ganger, men uten hell :( 

Noen som kjenner til dette, eller er det bare å levere inn for reparasjon? Kanskje tilbakestille tlf kan funke?

Lenke til kommentar
Chivas skrev (1 minutt siden):

Noen som kjenner til dette, eller er det bare å levere inn for reparasjon? Kanskje tilbakestille tlf kan funke?

Tilbakestilling bør man alltid forsøke før man evt leverer det inn. 
Det kan likefult  være en softwarefeil som er årsaken.

Skulle det være nok med en tilbakestilling, så er dette en typisk kostnad verkstedet ville ha fakturert deg for.

Lenke til kommentar
Merko. skrev (4 timer siden):

Tilbakestilling bør man alltid forsøke før man evt leverer det inn. 
Det kan likefult  være en softwarefeil som er årsaken.

Skulle det være nok med en tilbakestilling, så er dette en typisk kostnad verkstedet ville ha fakturert deg for.

Hmm, veldig hassle, men må man, så må man :.-/ 

 

Finnes det noe program/god måte å få tilbake slik tlf var før hard-reset? (kjører google backup osv, men hva med alt av programmer?)

Lenke til kommentar
Chivas skrev (8 minutter siden):

Hmm, veldig hassle, men må man, så må man :.-/ 

 

Finnes det noe program/god måte å få tilbake slik tlf var før hard-reset? (kjører google backup osv, men hva med alt av programmer?)

Mener på at Sony skal ha egen programvare for sikkerhetskopi. Verksted vil normalt sett uansett tilbakestille den før de begynner på den 

Lenke til kommentar
Merko. skrev (18 timer siden):

Mener på at Sony skal ha egen programvare for sikkerhetskopi. Verksted vil normalt sett uansett tilbakestille den før de begynner på den 

Etter 2019 bruker de visstnok Google Drive til å kjøre backup mot.

 

Vel, kjørte en resett til ingen nytte. Fortsatt ingen fingeravtrykk-leser ?

Må vel levere den inn - Planen var dog å swappe den i begynnelsen av juni, så har den vel kanskje tilbake innen da ?

Lenke til kommentar
1 hour ago, Chivas said:

Etter 2019 bruker de visstnok Google Drive til å kjøre backup mot.

 

Vel, kjørte en resett til ingen nytte. Fortsatt ingen fingeravtrykk-leser ?

Må vel levere den inn - Planen var dog å swappe den i begynnelsen av juni, så har den vel kanskje tilbake innen da ?

Har du prøvd å installere Xperia Companion og prøvd software repair? Da blir hele systemet installert på nytt.

2020-04-22_09-31-07.jpg

Lenke til kommentar
Trond HB skrev (24 minutter siden):

Har du prøvd å installere Xperia Companion og prøvd software repair? Da blir hele systemet installert på nytt.

2020-04-22_09-31-07.jpg

Har kjørt fabrikkgjenoppretting på den, og som jeg nevner tidligere (mulig ikke veldig klart) fungerer ikke Companion lenger på nyere telefoner.

Fra Sony:

"Du kan ikke bruke Xperia Companion til å gjenopprette innhold på Xperia-smarttelefoner lansert fra og med 2019. Bruk Google Disk til å sikkerhetskopiere og gjenopprette innhold."

Lenke til kommentar

Tja, hva skal man si. Hadde planer om å levere den inn i dag, og muligens swappe til en S20. Tenkte å starte den opp en siste gang for å dobbeltsjekke problemet, og plutselig er Fingeravtrykk tilbake - huh. 

Helt stabilt virket den ikke, for når jeg skulle registrere avtrykk, stoppet den opp halvveis og gikk ikke lengre. Etter en ny restart fungerer den normalt igjen. 

Tenker jeg krysser fingrene for at den fungerer frem til juni, så kan jeg uten hassle bare swappe den inn til muligens Xperia 1 II (såfremt den ikke har samme kjente problemer som forgjengeren har).

 

Krysser fingrene :)

Lenke til kommentar
Chivas skrev (18 timer siden):

At de bedrer seg kan man ha lit til, men legger man til grunn at de etter et år med Xperia 1 fortsatt ikke har fikset problemer med fingeravtrykk, bør man vel være litt forsiktig med optimismen. 

Idag forsvant fingeravtrykk igjen på telefonen :(

Datteren min hadde samme problem med sin XZ1, men med Wifi som sluttet å funke. Nå 3-4 år senere ser jeg at forumbrukere på Sonys forum fortsatt klager på at dette ikke er fikset. Så jeg er skeptisk til at Sony bryr seg nevneverdig etter at de har fått pengene dine.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...