Gå til innhold

HIFI høytalere til PC


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har et par Dali Ikon 2 liggende som jeg hadde tenkt til å bruke til pc`n.

 

Er det noen som har en formening om hvordan jeg kan koble disse til pc`n og få bra lyd?

 

Soundblaster X7? preamp? receiver?

 

Må også ha mulighet for å koble til en subwoofer.

 

På forhånd takk for innspill  :grin2:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En alt i ett DAC/Amp for stereo, eller en surround receiver (hvis du senere vil bygge ut) vil være greie valg. Jeg vil tippe du trenger en forsterker med 25-100 watt (8 ohm) per kanal (2). Det er greit med en kontra to eller tre bokser ved pcen.

 

Det kan stykkes opp i 1 dac (ekstern) og en effektforsterker (hvis dac har volumkontroll, hvis ikke integrert), men til enkelt pc bruk ville det fristet med å ha en alt i en boks løsning. Tilkobling mellom pc og dac/forsterker via USB eller optisk.

 

Når det gjelder pris, for nytt, vil det nok ligge fra et par tusen og oppover. Siden det ikke nevnes budsjett så linker jeg til en liste fra prisjakt med forsterkere med min 25w per kanal og innebygd dac. Prisjakt Vær obs på at det er ikke nødvendigvis alle som har usb inngang til dacen. Da trengs enten optisk eller coax ut på hovedkortet til pcen.

 

En mulighet som en kan være obs på er en linjeutgang for subwoofer, det kan være kjekt å ha om en mangler litt styrke i bassen og en skulle ønske å utvide med en subwoofer.

 

Lykke til.

PS: Nad D3020 virker fin (ca 5k).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...