Gå til innhold

Kan jeg trygt slette gjenopprettingsfiler?


Anbefalte innlegg

Under diskopprydding så kom dette opp. Kan jeg trygt slette det? 
post-394071-0-47212500-1549633652_thumb.jpg

Jeg har en eller annen gjennoppretting fil, hva det nå er, på en harddisk. Var noe jeg laget da pc'en var ny, aner ikke helt hva. 

Men om jeg nå sletter dette.. Hva skjer da? om jeg en dag får problemer med PC'en, hva kan jeg gjøre da? Bare stille pc'en tilbake til start og begynn på nytt (miste alt) også er alt OK? eller mister jeg nå dette alternativet om jeg sletter disse filene? Litt som å stille tilbake en mobil til fabrikkinnstillinger, bare for PC... vil ikke det være mulig lengre? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror det er noe man bruker til å for eksempel gjenopprette PCen til et tidligere tidspunkt. Tror den kommer tilbake etter hver systemoppdatering til Windows. Jeg pleier å slette den.

Det jeg tenkte også.. men under flere alternativer så har du jo dette alternativet.. så jeg ble litt usikker 

post-394071-0-33371700-1549636018_thumb.jpg

Endret av newbiebe
Lenke til kommentar

Det lages nye hver gang før du installerer et program , installerer windows updates eller når du starter maskinen.

 

Så ja du kan trygt slette Windows Restore Points.

 

Nå er det slik at det er fast prosentdel av disken reservert for dette. Så de vedlikeholdes av seg selv. Nytt RP inn = Eldst RP ut når max plass er allokert.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Det lages nye hver gang før du installerer et program , installerer windows updates eller når du starter maskinen.

 

Så ja du kan trygt slette Windows Restore Points.

 

Nå er det slik at det er fast prosentdel av disken reservert for dette. Så de vedlikeholdes av seg selv. Nytt RP inn = Eldst RP ut når max plass er allokert.

Ah så hver gang jeg sletter den så blir det laget en ny. Så med andre ord, bortkastet tid å slette? har jeg forstått det riktig?

Lenke til kommentar

Nei. Det blir ikke lagd ny med en gang du sletter.

Men når du f.eks starter datamaskinen , installerer et nytt program eller installerer Windows oppdateringer (noe som medfører system endringer).

Du kan også lage manuelt selv.

 

https://m.windowscentral.com/how-use-system-restore-windows-10

Mente ikke med en gang jeg sletter. Men om jeg sletter, så slår av maskinen og starter på nytt, så vil det bli laget en ny, eller om jeg innstallerer et nytt program like etterpå. Da er det jo poengløst å slette... 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...