Gå til innhold

INF avtalen som nå er sagt opp av Amerika.


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Hvordan kjennes det å vite at Europa er igjen under trussel av mellomdistanse raketter med kjernevåpen? Våpen med så kort tid å sjekke om alarmen er en feil at det står om sekunder. Amerika er i mine øyne den største trusselen mot fred i verden. Her er et innlegg fra Duran - internett kanal som har mye fakta i sine sendinger.

 

O.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nok et bevis på at USA ikke er vår alliert, men vår fiende.

 

USA er den største faren for vår sikkerhet og ansvarlig/skaperen for/av:

- Manglende vilje til å stå for og styrke eget forsvar i Europa

- ISIS

- Innvandringskrisen i Europa

- Økt terrorisme i Europa (indirekte, som følge av punktet over)

- Dårlig og konfliktfylt forhold med vår nabo og verdens største atommakt Russland

- En blind, døv og intellektuelt mangelfull majoritet i Europas befolkning (propaganda, hollywood etc)

- Ødelagt kultur og mangel på forhold til egen kultur (kulturell imperialisme)

 

USA driver verdenskrig og bare øker farene for Europa. Man skulle nesten tro at de ønsket å ødelegge Europa, slik at de blir kvitt en konkurrent og et alternativt syn på verden.

 

Så skal man heller ikke glemme at USA fullstendig har infiltrert nesten all Europeiske land, og har de militære invasjonsstyrkene sine i Europa fremdeles.

 

Så ja, når du sier USA er den største trusselen mot verdensfreden har du nok rett. De ønsker verdensdominans og globalt tyranni. Vi i Europa lider under dette og USA er en kjempetrussel mot vår eksistens og en svært ødeleggende faktor i våre samfunn.

 

Hvis landsforræderne i Europa blir forkastet og Europeiske land står opp for sine egne interesser, kan ikke USA fortsette sin verdenskrig. Denne avhenger av Europeiske støtte, og uten denne støtten har ikke USA noe som helst mulighet til å drive verdenskrigen sin videre.

 

På tide at Europa våkner og kaster djevelen hjem igjen. Avslutt all politiske støtte til USA, kast USA ut av Europa og NATO.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Hei,

 

Hvordan kjennes det å vite at Europa er igjen under trussel av mellomdistanse raketter med kjernevåpen? Våpen med så kort tid å sjekke om alarmen er en feil at det står om sekunder. Amerika er i mine øyne den største trusselen mot fred i verden. Her er et innlegg fra Duran - internett kanal som har mye fakta i sine sendinger.

 

O.

Dette var noe jeg kunne ha sagt selv, men jeg vil ikke si at vår jobb nå er å kaste Amerikanerne ut av NATO. Men heller nekte dem å utplassere nye atomvåpen i Europa. Det vi trenger er å få folk til å se at dette farer galt avsted og at man må jobbe for at dette blir diskutert i media. Vi har et tafatt media bilde her i Norge hvor NRK er så stats styrt at de ikke kan sies å være en uavhengig nyhetskanal. Jeg vil tro er løsningen er å reise en så stor motstand her hjemme og i Europa at utplassering av nye Amerikanske raketter blir nektet av alle Europeiske land. Da kan vi faktisk oppnå det du etterspør. Ikke glem at det Amerikanske folk er likeså store offer i dette sinnsyke spillet som vi er. Amerika har i lang tid vært under påvirkning av krefter som har økonomiske interesser i et fornyet rustningskappløp. Støttet av neo-konservative politikere og pengestyrt media, har politekken som har vært ført i Europa etter at muren falt vært helt entydig. Salg av våpen til tidligere østblokk land, utvidelse av NATO, opprør i Georgia og Ukraina og utallige sikkerhetspolitiske løftebrudd er klare bevis på dette. Utført av en politisk ledelse i Amerika over lang tid kuliminerer det nå med oppsigelse av INF og SALT i 2021. Vi er på vei tilbake i tid og med nyvinninger i teknologi en mye farligere tid enn før. Dette er ikke lenger partipolitikk, men sikkerhets politikk. Noe som vi har felles med befolkningen i Amerika, i Russland og i Europa.

 

O.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette var noe jeg kunne ha sagt selv, men jeg vil ikke si at vår jobb nå er å kaste Amerikanerne ut av NATO. Men heller nekte dem å utplassere nye atomvåpen i Europa. Det vi trenger er å få folk til å se at dette farer galt avsted og at man må jobbe for at dette blir diskutert i media. Vi har et tafatt media bilde her i Norge hvor NRK er så stats styrt at de ikke kan sies å være en uavhengig nyhetskanal. Jeg vil tro er løsningen er å reise en så stor motstand her hjemme og i Europa at utplassering av nye Amerikanske raketter blir nektet av alle Europeiske land. Da kan vi faktisk oppnå det du etterspør. Ikke glem at det Amerikanske folk er likeså store offer i dette sinnsyke spillet som vi er. Amerika har i lang tid vært under påvirkning av krefter som har økonomiske interesser i et fornyet rustningskappløp. Støttet av neo-konservative politikere og pengestyrt media, har politekken som har vært ført i Europa etter at muren falt vært helt entydig. Salg av våpen til tidligere østblokk land, utvidelse av NATO, opprør i Georgia og Ukraina og utallige sikkerhetspolitiske løftebrudd er klare bevis på dette. Utført av en politisk ledelse i Amerika over lang tid kuliminerer det nå med oppsigelse av INF og SALT i 2021. Vi er på vei tilbake i tid og med nyvinninger i teknologi en mye farligere tid enn før. Dette er ikke lenger partipolitikk, men sikkerhets politikk. Noe som vi har felles med befolkningen i Amerika, i Russland og i Europa.

 

O.

Lenke til kommentar

Uten USA som alliert vil Norge og Vest-Europa være svake mot aggresive stormakter som Russland og Kina. Storbritannia og Frankrike er ikke sterke nok militært til at vi kan unnvære USA. Norge kan nok heller ikke stole på disse landene i tilfelle krig, slik som vi kan stole på USA. Vestlige, demokratiske stater bør holde sammen. USA er vår viktigste allierte.

 

Mellomdistanserakettene har vært der lenge. Det er ikke noe nytt. Russland brøt avtalen.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Det er vel den gjengse mening det du sier. Mine venner sier for det meste det samme som du. Jeg vil hevde at du ikke ser annet enn hva du ønsker å tro og NRK hjelper deg med det. Jeg håper at de som leser dette ikke tror at jeg ikke har vært like overbevist om den sannheten du heller mot, for det har jeg. Jeg har vært en ihuga Amerika supporter, med akkurat de samme meningene som den du sitter med. Men jeg må si at jeg har blitt overbevist om at den sannheten ikke er den reelle. Jeg har lest/sett prominente Amerikanske opposijonelle samfunns kritikere, historikere, tidligere diplomater, pensjonerte militære og sikkerhetsfolk's samlede uttalelser som har overbevist meg med argumenter samt referanser til hendelser som er direkte sjokkerende. Vi er i Norge utsatt for en massiv 'ikke si noe som helst' propaganda. Denne har jeg kastet av meg og har i lengre tid sett at hele den vestlige verden er utsatt for et nyhetsbilde som har penger som drivkraft. Dere kan ikke stole på hva TV mediene sier. Dere må finne informasjonen selv. Jeg skal gi dere en link til en tale som Oberst Lawrence Wilkingson holdt på en kongress for 'Vetrans for Peace' i 2017. Denne mannen var stabsjef for utenriksminister Colin Powell intil han gikk av i protest i 2004 etter invasjonen av Irak. Ta dere tid til å høre på hva han sier til de som deltok i slakteriet og deres respons til ham.

Lenke til kommentar

Ikke glem at det Amerikanske folk er likeså store offer i dette sinnsyke spillet som vi er. Amerika har i lang tid vært under påvirkning av krefter som har økonomiske interesser i et fornyet rustningskappløp. Støttet av neo-konservative politikere og pengestyrt media, har politekken som har vært ført i Europa etter at muren falt vært helt entydig.

Vel, man kan jo ikke klandre det Amerikanske folk mer enn det Europeiske for å være styrt av sinnsyke tyranner og vemmelige monstre. Men jeg klandrer jo begge delvis for å ikke gjøre noe som helst motstand og for å være så slappe og ubevisste som de er.

 

Folk i både Europa og USA har mulighet til å styrte tyrannene som styrer i våre land, men ingen gidder engang å bry seg.

 

Nå skal det jo også sies at tyrannene bruker enorme mengder propaganda mot befolkningen og grov vold for å undertrykke protester og demontrasjoner som kan utvikle seg til å bli farlige for tyrannene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vel, man kan jo ikke klandre det Amerikanske folk mer enn det Europeiske for å være styrt av sinnsyke tyranner og vemmelige monstre. Men jeg klandrer jo begge delvis for å ikke gjøre noe som helst motstand og for å være så slappe og ubevisste som de er.Folk i både Europa og USA har mulighet til å styrte tyrannene som styrer i våre land, men ingen gidder engang å bry seg.Nå skal det jo også sies at tyrannene bruker enorme mengder propaganda mot befolkningen og grov vold for å undertrykke protester og demontrasjoner som kan utvikle seg til å bli farlige for tyrannene.

Du lever i et demokratisk samfunn, og det samme gjør amerikanere. Det er mulig å stemme, bli medlem i et politisk parti, starte eget parti, bruke ytringsfriheten osv.

 

I alle samfunn finnes det strukturer og kulturelle føringer som gir muligheter og begrensninger. Det virker som du opplever samfunnet fullt av begrensninger, men det betyr ikke at mulighetene ikke er der. Hvis du ikke ser muligheter i Norge og USA, vil du nok ikke se dem noen steder.

Lenke til kommentar

Til Zeebra. Slutt med parti-politikk og se på dette som et sikkerhets problem. Til Vaniman: Slutt med selfølgeligheter og se på situasjonen som den foreligger. Den aktiviteten vi er engasjert i er jo akkurat det du sier at vi kan. Hvordan forhindre at mellomdistanse raketter med atom stridshoder blir utplasert i Europa. Se videolinken jeg la ved min siste post om 'dead hand' systemet. Reaksjons tiden er nå så kort at alle sikkerhets mekanismer er fjernet fra avfyrings mekanismene. Hørte dere ikke på Oberst Wilkingson som sa at den mest sannsynlige hendelse forløpet er en sakt gang mot helvete? Hørte dere ikke at han sa at prisen for krig er skjult for folk. Hørte dere ikke at han sa at hvis den frivillige hæren i USA ble omgjort til en vernepliktig hær så hadde krigene som Amerikanerne holder gående (nå på det 20ende året) vært slutt for lenge siden. Hadde kosten blitt kvantifisert som en krigsskatt så hadde det også vært slutt på krigene. Forstår dere ikke at det er økonomiske interesser som styrer utviklingen. Hørte dere ikke hva han sa om Loockheed Martin's aksjekurs før og etter invasjonen i Irak? Hva tror dere aksjekursen til Genral Dynamics er etter oppsigelsen av INF avtalen? Dere har en fiende, og den heter 'Det militær/industrielle kompleks'. Lytt til Oberst Wilkingson som sitere Dwight Eisenhover's ord. Lytt til det som denne mannen sier etter 31år som soldat i den Amerikanske hæren.

Lenke til kommentar

Du lever i et demokratisk samfunn, og det samme gjør amerikanere. Det er mulig å stemme, bli medlem i et politisk parti, starte eget parti, bruke ytringsfriheten osv.

 

I alle samfunn finnes det strukturer og kulturelle føringer som gir muligheter og begrensninger. Det virker som du opplever samfunnet fullt av begrensninger, men det betyr ikke at mulighetene ikke er der. Hvis du ikke ser muligheter i Norge og USA, vil du nok ikke se dem noen steder.

Jeg lever ikke under illusjonen av at vi lever i et demokratisk samfunn. I de selverklærte demokratiene jeg har levd i har det iallefall ikke vært folket som har styrt eller har hatt makten. Tvert imot, de har verken styrt eller hatt makt.

 

Både Kongo og Nord-Korea er også selverklærte demokrati bare så du forstår hva jeg mener når man erklærer seg selv til et demokrati uten å faktisk gjøre det på grunnlag av å oppfylle krav og faktorer i forhold til selverklærelsen.

 

Det blir som at jeg erklærer meg som verdens beste fotballspiller. Det gjør det ikke sant bare fordi jeg sier det. Man må faktisk oppfylle visse krav.

 

Hvem har sagt jeg ikke ser mulighetene? Hvem har sagt jeg ikke ser det positive med vårt samfunn? (ytringsfrihet, lovbasert osv osv). Men ingen av de tingene gjør samfunnet vårt til folketyrt eller et samfunn hvor folket har makten, like mye som at jeg kan trikse 30 ganger med ballen eller drible en annen person gjør meg til verdens beste fotballspiller.

 

Vi har blitt lurt av en elite som sitter med og misbruker makten i samfunnet, til å tro at vi lever i et demokrati, selv om alt peker i motsatt retning. Men det er vel muligens den beste formen for oligarki eller diktatur, et system hvor folket tror de er frie, slik at de ikke gjør noe motstand eller krever noen endringer. Akkurat som en heroinavhengig ligger på søppelhaugen, men er glad så lenge han får sine daglige doser heroin.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Både Kongo og Nord-Korea er også selverklærte demokrati bare så du forstår hva jeg mener når man erklærer seg selv til et demokrati uten å faktisk gjøre det på grunnlag av å oppfylle krav og faktorer i forhold til selverklærelsen.

Har du noen gang vært i Nord-Korea og opplevd landet med egne øyne eller kommer du bare med tomme påstander? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

INF.... Jaja ikke bare usa som har atomvåpen, det verste er vel dersom dei noen gang blir tatt i bruk samme hvem som starter. Jeg har i det siste forandret mitt syn på hvordan verden virker.... Forstår mindre av det en hvordan politikk lover og sånt virker. Det virker som om land har begynt å forhandle på andre måter en hva folk er vant til og det kan oppleves litt skremmende. Selv synes jeg at det jo alltid har vært skremmende så hva om det forandres? Jeg har sluttet å frykte det er ikke på mitt lønnsnivå.

Fikk et blankt ark om hvordan å bekjempe mine demoner nå fyller jeg det ut selv og skriver min egen historie i plassen for å vente på at andre skriver den. Har funnet fram min gule vest virker som en bra idee å finne et bedre system veit ennå ikke hvordan jeg skal vinne jeg veit bare at jeg ikke gir opp... Og siden en vistnok skal høre på tidligere millitære hvorfor ikke også høre på denne karen... Bare ikke glem en gang millitær alltid millitær. Og det går å byte ut hvilket land en snakker om. Se til Amerika for politisk galskap på sitt vakreste :lol:  :glare:  :D

 

Søkeord for folk som ikke vil være uvitende #geoengineering #Truthseeker #thegreatawakening og det fins vel andre du kan snuble på selv.

Til oddvarm Store unger leker nå :wee: Væra er en løjen plass. :dontgetit:  :dremel:  :w00t:  :xmas:  

Endret av Dude12234
Lenke til kommentar

Vel, skal vi ta litt historie her, så ville altså Stalin gjerne kjøre tanksene videre enn til Berlin, og ble derfor forgifta av sine egne generaler.

Og britene utplasserte atom-miner langs strategiske linjer i Tyskland, så dette med rakett her og der, er ikke noe nytt.

 

Eller for å si det med Prima Vera sine ord: 'De store Gutta vil nok gjerne krige litt; men når skal de egentlig få tid?'

 

Så ta det med ro - ikke stress med hamstring og sånt - blir det en krig så blir det en fin og artig liten krig, som starter på mandag og ender på torstag, slik at ikke helga blir ødelagt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Etter å ha lest siste innlegg og svar er jeg usikker på hvem det er som svarer. Er det unger eller voksne folk. Hvis det er noen unge folk som yrtrer seg slik vil jeg be dem slutte. Hvis det er voksne folk så blir jeg sjokkert over sammenligninger med en komedie gruppe og helgevær.

*Adjusts monocle*

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...