Gå til innhold

Følg hevingen av Helge Ingstad


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ved løfting av skjør last "gammel båt/ubåt/fly som har ligget lenge under vann" brukes det et langsgående løfteåk som man kan montere en hel rekke med brede stropper på, foreksempel 30 stropper.

 

Hi er såpass tynn i skroget så plassering av løfteutstyr samt type brukt løfteutstyr er kritisk så de ikke skjærer seg inn i båten, ser at det er brukt brede fiber-stropper under selve HI så den er nok forsvarlig anhuket, en fornuftig løsning.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Nå er vel skuta kommet så høyt i vannet at de kan kjøre den nedsenkbare lekteren innunder, å slippe å flytte den?

Vannet renner jo ganske for ut av den.

 

frykter visst været/dønninger i sjøen en av dagene, derfor velger de å slepe hele ekvipasjen inn til Hanøytangen.

 

Ellers så er det "riktig tenkt" det du skisserer

 

 

Boabarge 33 er på gjort klar med påsveisete krybber.

 

Når fregatten ligger i krybbene, fortsatt med kjølen 4,8 meter under vannlinjen, begynner Boabarge deballastering, det vil si at den pumper ut vann og heves slik at fregatten i løpet av noen timer vil ligge tørt.

 

Underveis vil BOA sette opp støtter og sveise dem fast til fregatten.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Ser man ikke det best på video da. Det blir mislykket fordi slepebåtene fikk beskjed om å dytte skipet nærmer land og opp i fjæresteinene. Man behøver vel ingen undersøkelse for å konstatere at det var døden for KNM Helge Ingstad.

 

 

 

Dette her må du forklare videre for meg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...