Gå til innhold

Følg hevingen av Helge Ingstad


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Forsøket på å berge fregatten etter at den gikk på grunn mislyktes, og fartøyet sank. Arbeiderpartiets Martin Kolberg påpeker at redningsarbeidet ikke er dekket av havarikommisjonens gransking av ulykken, og foreslår derfor en egen undersøkelse av hva som gikk galt under forsøket på å berge fregatten.

 

Ser man ikke det best på video da. Det blir mislykket fordi slepebåtene fikk beskjed om å dytte skipet nærmer land og opp i fjæresteinene. Man behøver vel ingen undersøkelse for å konstatere at det var døden for KNM Helge Ingstad.

 

Her er beviset og jeg husker at det fantes video av hendelsen også:

td571573n.jpg

Fregatt-krenger-loop-16-9-15118-ho.1080p

 

Hvorfor brukes det penger på å konservere skipet, når man kan tenke seg at det ender opp som råmateriale for spiker uansett?

Endret av G
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Søren som jeg lurer på hvem som er ansvarlig og hva som faktisk skjedde. Det skal bli gøy å få svar. Så intervju i går, de bare svarte unnvikende og "man skal være forsiktig med å dømme". Latterlig. Jeg fikk nesten sparken etter å ha kommet 2 minutter for sent -én- gang. Da burde dette kvalifisere til, ja hvem vet. Bli slynget til månen i en gigantisk sprettert.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Jeg håper de involverte er mere opptatt av å lære av dette enn å finne syndebukker. At skipet sank kan ingen gjøre noe med nå. De ansvarlige må tas vare på.

 

Tjo, jo. Men se til at de ansvarlige for ulykken *aldri* mer får muligheten til å gjenta fadesen. Jeg anbefaler at de omskoleres til f.eks. å jobbe på et gjenvinningsanlegg der destruksjon av meteriell kan gjøres på en trygg og bærekraftig måte.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

 


 

Søren som jeg lurer på hvem som er ansvarlig og hva som faktisk skjedde. Det skal bli gøy å få svar. Så intervju i går, de bare svarte unnvikende og "man skal være forsiktig med å dømme". Latterlig. Jeg fikk nesten sparken etter å ha kommet 2 minutter for sent -én- gang. Da burde dette kvalifisere til, ja hvem vet. Bli slynget til månen i en gigantisk sprettert.


Mener du at man skal ha løsningen klar, så får havarikommisjonen finne ut om den løsningen er plausibel eller ikke?

 

 


 

Tjo, jo. Men se til at de ansvarlige for ulykken *aldri* mer får muligheten til å gjenta fadesen. Jeg anbefaler at de omskoleres til f.eks. å jobbe på et gjenvinningsanlegg der destruksjon av meteriell kan gjøres på en trygg og bærekraftig måte.


En gang i tiden, så var det en leder som IBM som gjorde en brøler som kostet IBM 10 millioner dollar.
Tror du han fikk sparken? Endret av Omnia vincit amor
Fletting.
Lenke til kommentar

Hvis konklusjonen til havarikommisjonen er at de som navigerte og styrte KNM Helge Ingstad ene og alene er skyld i kollisjonen med Sola TS, og likevel "dommerne" går for at ingen straff utstedes. så er det et sterkt signal å sende til resterende "ansatte" i den norske marine. Da er marinens kvinner og menn hevet over enhver lov og kan fritt "øvelseskjøre - med bind for øynene" hvor enn de vil. Utenfor oljeterminaler, i hovedleden i oslofjorden, i havneområder....osv Uansett hvilken dumskap, uforsiktighet og eksperimentell kjøring som utvises, og uansett hvilke skader som påføres seg selv og andre så vet de at ingen vil/kan bli straffet.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Er en grunn til at gapestokken er avleggs.

 

Forskjell på gapestokk og å ta ansvar! Jeg er sånn at hvis noen står frem, rett i ryggen og genuint innrømmer skyld, så er terskelen svært høy for ikke å tilgi. Jo mer noen prøver å skjule feilen, jo tristere blir det. Problemet er folk som dømmer prematurt. Det er i hovedsak medienes skyld.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Forskjell på gapestokk og å ta ansvar! Jeg er sånn at hvis noen står frem, rett i ryggen og genuint innrømmer skyld, så er terskelen svært høy for ikke å tilgi. Jo mer noen prøver å skjule feilen, jo tristere blir det. Problemet er folk som dømmer prematurt. Det er i hovedsak medienes skyld.

Akkurat. Heldigvis slipper menneskene her i landet å gi ulykker et fjes. Tenk om man skulle straffet alle legene som gjør feil her i landet. Det ville ikke blitt mange leger igjen.

 

I dette havariet, så er det neppe en som kan lastes.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...