Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Åpne avløp for oppvaskmaskin


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette har nå blitt satt opp en gang, så det må vel gå an å få det demontert ?

Tipper det går greit om du skrur ned den lysegrå plasten først.

 

Det er sikkert en mulighet, men det må jo fortsatt åpnes på et vis så jeg får kobla til oppvaskmaskinen?

 

 

Ser ut som om det er tapp på baksiden nære vannrøra som kanskje er mer egna.

 

Den er også avstengt på samme måte.

Lenke til kommentar

Her ser det ut som det er 4 tapper for tilkonling av oppvaskemaskin. Vurder nøye hvilken som er mest hensiktsmessig. 

 

Avstegning i tapp må fjernes. Helt vanlig. 

 

  1. Velg en tapp som passer med diameter til slange
  2. Bruk patentbånd og skru fast slange så den ikke henger og slenger. Fest sånn at slangen holdes i ro inn på stussen. 
  3. Ikke bare hamre ut med en meisel. Da kan du ødelegge. Hullsagbor ville jeg også vært forsiktig med. Bor hull og fjern restene med en rundfil.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er avstengningene vanligvis støpt stor og massiv eller er har de svekkede kanter for lettere fjerning ?

Er jo fordeler og ulemper med begge metoder.

 

Støtter forsåvidt bor og fil mest hvis man ikke er erfaren. Lettere å skade ellers.

En kan vel bruke kniv forsiktig etter bor også hvis filen tar lite pr. rasp.

Lenke til kommentar

Når har ikke jeg noen som helst erfaring på akkurat dette, men hadde jeg vært i denne situasjonen så hadde jeg prøvd å gjøre litt research på rørbiten for å se om det fantes en manual eller datablad som forklarer hvordan det er meningen at man skal gjøre det.

 

Om jeg ikke hadde funnet noen form for dokumentasjon så hadde jeg borret ut midten av proppen og stukket et skrujern inn for å se om den løsner med litt bevegelse, eventuelt brukt en nebbtang. Ser for meg at plasten er tynnere i kantene og at det er meningen å brekke den løs. Tviler virkelig på at det er meningen å måtte bruke verktøy som hullsag for å få det opp. 

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...