Gå til innhold

Battlefield V har solgt langt færre eksemplarer enn EA forventet


Anbefalte innlegg

Ser noen sier at 1 milion færre eksemplarer ikke er noe å ta på vei av, men da må man også huske at 3-4 millioner som kjøpte spillet faktisk ikke likte det, selv de mest kjente bf youtuberene som westie og jackfrags har murret om spillet i lang tid nå, og da snakker vi om folk som får sponset biletter til ea launchparties, det er vel bare håpløse fanboys som fortsatt mener at dette er tidenes beste BF.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser noen sier at 1 milion færre eksemplarer ikke er noe å ta på vei av, men da må man også huske at 3-4 millioner som kjøpte spillet faktisk ikke likte det, selv de mest kjente bf youtuberene som westie og jackfrags har murret om spillet i lang tid nå, og da snakker vi om folk som får sponset biletter til ea launchparties, det er vel bare håpløse fanboys som fortsatt mener at dette er tidenes beste BF.

Hvor er kilden til at 3-4 millioner ikkje likte spillet? Eller er det noe du fant på nå, og presanterer det som fakta?

  • Liker 5
Lenke til kommentar

haha, tenkte på det samme.

 

Men det er nok ikke i nærheten av 7 mill unike brukere som spiller fast hver uke eller måned. Det har jeg vanskelig for å tro. Det er sikkert syyykt langt unna faktisk :p

 

Det er bra at EA sine gamechangers får lov å snakke åpent. Både positivt og negativt om spillene så det ikke bare blir en svær hype greie uten troverdighet.

 

BFV er et godt stykke unna tidenes BF, men er nok beste gunplayet et BF spill har hatt. Drømmen nå er Battlefield Legacy. Tatt en mix av BF4/BFV sitt gameplay. Og remaket alle de beste kart, våpen, gadgets, tanker, fly fra alle tidligere spill. Drit i om det er 200 år mellom, bare balanser alt mot hverandre selv om ikke alt vil være like realitisk. tuuut og kjøør! GOTY 2020.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Ser noen sier at 1 milion færre eksemplarer ikke er noe å ta på vei av, men da må man også huske at 3-4 millioner som kjøpte spillet faktisk ikke likte det, selv de mest kjente bf youtuberene som westie og jackfrags har murret om spillet i lang tid nå, og da snakker vi om folk som får sponset biletter til ea launchparties, det er vel bare håpløse fanboys som fortsatt mener at dette er tidenes beste BF.

Hvor er kilden til at 3-4 millioner ikkje likte spillet? Eller er det noe du fant på nå, og presanterer det som fakta?

Baserer det på inntrykket jeg har etter å ha lest igjennom feedbacken de har fått på internett, blant annet EAs egne forum.

Lenke til kommentar

Den første traileren var rett og slett dårlig. Den viste ikke frem spillet på en god måte, heller ikke slik det endte opp med å bli. Dessverre ga det førsteinntrykket mange fikk av traileren grobunn til mye hat og en del misforståelser rundt spillet. Også ble det en håpløs teit diskusjon rundt kvinner i spillet hvor mange hatere ropte høyt.

 

Utviklerne har jo virkelig hørt på fansen i ettertid og endret mye, og dette har endt opp som et meget godt spill etter min mening. Som Battlefield-spiller i mange, mange år nå er jeg veldig fornøyd så langt og gleder meg til mer innhold. 

 

 

Fullstendig skivebom med fremvisningen av spillet ja, det er nesten uforståelig hvor vanvittig elendig den traileren der var :rofl:

 

 Største problemet for min del med dette spillet er at jeg rett og slett syns det er ganske mye kjedeligere enn f.eks BF1 var, som jeg likte veldig godt. Kartene syns jeg ærlig talt er veldig dårlige..eller ikke nødvendigvis dårlige i den forstand,men lite fengende, med noen lyspunkter i mellom selvsagt. Og følelsen av krig syns jeg heller ikke er on-par og nå var tanken at dette skulle være en WW2 tittel..noe jeg syns det har feilet fullstendig på i grunn. Er bare noe her som ikke klarer å dra meg inn på samme måte som tidligere BF spill.

 

Syns spillet er litt for glansbilde aktig og rent om det overhodet gir mening :p Sånn totalt sett er spillet veldig skuffende til nå, og det er litt synd at DICE ikke gikk all-inn på å få dette til å fremstå som ett WW2 spill og i hvertfall fange en del av essensen av grusomhetene der.. i stedet for ett utvannet glansbilde og kostymeball i form av skins og sånt styr, nå kunne det jo blitt så mye verre enn dette. Men nå skulle det jo bare mangle med de tilbakemeldingene som har haglet mot DICE i etterkant.

 

Endret av Mala
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Folk hadde i lange tider klaget på at spillene bevegde seg vekk fra bad company 2, hvilket regnes som det beste blant de fleste.

Folk hadde klaget på at de ikke hadde et ww2 spill.

Folk klaget på at de ikke kom med customization.

Kartene var for små i forhold til bf2.

Etc.

 

Så utviklerne tok med alt av feedback de hadde fått.

 

Resultatet er et spill som er akkurat slik battlefield fans ville ha det, men ikke slik battlefield 3-4-1 fans ville.

Lenke til kommentar

Dårlig trailer ja, politisk agenda nei, da det ikke var noe politisk agenda.

Det var en liten minoritet som brydde seg.

Den enste politiske agendaen til EA/DICE er å tjene penger (og de er vist ikke gode i det)

 

De ville nå jenter/kvinner Så de stappa kvinner i spillet.

.

 

Tror du virkelig det var derfor? Jeg er glad i BFV, og har faktisk ingenting imot spedalske, kvinner eller homofile i et slikt spill. Men det er helt klart for meg at EA ville tjene mer penger ved å være mest mulig politisk korrekt, ikke fordi de trodde det ville trigge en hel del kvinner til å begynne å spille..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skjønner ikke at det er så vanskelig for EA å se problemet?

 

Folk vil spille sammen med kjente, ha adminer som følger med. Kunne sette opp kamper mot andre klaner osv.

 

De må få igang RSP, slik som i BF3 og BF4. At de ikke så at opplegget de hadde på bf1 ikke funker. Spillet i seg selv var greit nok, men ikke mer. Det gjorde at mange falt fra, og mange har gått tilbake til BF4.

Dette har medført til at mange ikke har giddi å kjøpt BFV.

 

Ser i vår comunity så er det veldig mange som ikke gidder å kjøpe spillet. Det som trakk folk i BF4 og BF3 osv bakover i tid, var at man kunne spille mot hverandre, velge å ta bort maps som ikke fungerer, sette begrensinger på sniper noobs, sette opp kamper mot andre klaner osv.

 

Av de ca 200 medlemmene hos oss så er det ca 150 av de som ikke gidder å spille public. Samme gjelder for klaner som vi har spilt mot tidligere. Største klanen der har ca 500 medlemmer, der det er ca 20 igjen som er aktive.

 

At EA har gitt fingern til alle comunitys er nok det største problemet.

Lenke til kommentar

Dette har det jo egentlig gjort helt siden 1942. Det var dedikerte servere og noen verktøy, men EA/Dice la strengt tatt aldri opp til klanspill i battlefield serien.

Med egne servere så klarte communitiet å legge opp til klanspill selv. Nå er jo den muligheten helt borte.

Big War i Battlefield 4 er noe av det gøyeste jeg har vært med på, så håper vi vil få mulighet til noe lignende i fremtiden. 

Men sjangsen for det er vel ganske små.

Lenke til kommentar

Med egne servere så klarte communitiet å legge opp til klanspill selv. Nå er jo den muligheten helt borte.

Big War i Battlefield 4 er noe av det gøyeste jeg har vært med på, så håper vi vil få mulighet til noe lignende i fremtiden. 

Men sjangsen for det er vel ganske små.

Jau, det var absolutt muligheter og vi gjorde mye moro back in the day, men poenget at Dice/EA aldri la noe bra opp til det. Sammenlignet med f.eks CS så var det jo helt mongo å styre/admine serverne.

Lenke til kommentar

Jeg tenker dette i stor grad skyldes den forferdelige annonseringen og den like dårlige måten Dice/ea taklet de negative reaksjonene. Dette har ført til en ganske dårlig stemning rundt hele spillet som nok har preget både de som bryr seg om retningen spillet har tatt og de som ikke har det.

 

Ellers tenker jeg at en million under målet er ganske mye når en tross alt har kjørt på med tilbud og priskutt kort tid etter spillet ble sluppet.

Lenke til kommentar

Jeg tenker dette i stor grad skyldes den forferdelige annonseringen og den like dårlige måten Dice/ea taklet de negative reaksjonene. Dette har ført til en ganske dårlig stemning rundt hele spillet som nok har preget både de som bryr seg om retningen spillet har tatt og de som ikke har det.

 

Ellers tenker jeg at en million under målet er ganske mye når en tross alt har kjørt på med tilbud og priskutt kort tid etter spillet ble sluppet.

Skulle likt å vite om målet var satt før eller etter de bommet totalt med markedsføringen :p  For sånn sett så er det jo enten ganske bra eller veldig dårlig. hehe

Lenke til kommentar

Skulle likt å vite om målet var satt før eller etter de bommet totalt med markedsføringen :p  For sånn sett så er det jo enten ganske bra eller veldig dårlig. hehe

Det tenkte jeg egentlig ikke på, men som du er inne på kan det jo faktisk hende at disse tallene var justert etter markedsføringsfadesen. I så fall vil det jo være enda verre. Mulig noen har en sammenligning med BF1 på samme tidspunkt i livsløpet? Om de ligger noenlunde likt er det vell kanskje forventningene som har vært for høye, heller enn salget som har vært fullt så ille som en skal ha det til, selv om det virker åpenbart at salget har vært dårligere enn det relativt enkelt kunne vært.  

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...