Gå til innhold

Samsung TV, Problem med switching mellom inputs - garanti?


Anbefalte innlegg

Har en Samsung tv fra 2016, toppmodellen, 65KS9500 (https://www.samsung.com/no/tvs/suhd-ks9505/UE65KS9505TXXE/).

 

Følgende setup:

 

- T-We inn i HDMI1

- PS4 Pro inn i HDMI2

- Lydplanke inn i HDMI4 (ARC)

- Apple TV 4K og UHD Blu Ray-spiller inn i lydplanke

 

Problemet er når jeg skal skifte mellom kilder. HDMI1 fungerer alltid. PS4 sliter veldig, når jeg starter den så switcher den til riktig port så kommer bildet fra PS4, så går det i svart og switcher automatisk tilbake til HDMI1. Switcher jeg så manuelt til HDMI2 så står den og tenker seg om litt med svart skjerm, virker som om den sliter litt med å sette opp koblingen, så hopper den tilbake til HDMI1 igjen. Samme med HDMI4 men der er det verre. ARC i seg selv fungerer, menå bruke Apple TV så lenge kabelboksen er skrudd på går ikke, den switcher hele tiden tilbake til ARC input selvom jeg manuelt sier til ydplanken at den skal bruke Apple TV-porten. Når både Apple TV og UHD BD er koblet i lydplanken og kabelboksen et slått på klarer den ikke vise noe bilde på HDMI4 i det hele tatt. Rett og slett jævlig irriterende.

 

Har testet ulike HDMI-kabler så det skal ikke være problemet. Dette har fungert før, spesielt med PS4, det var ingen problemer for en tid tilbake. PS4 fungerer etterhvert om jeg klikker litt på kontrolleren eller restarter TVen et par ganger.

 

Er dette garanti? Eller er det ARC / Anynet som krøller det til? Noe annet?

 

Tips mottas med takk! En tv til 40k skal ikke ha slike tullefeil.

Endret av Selvin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for tips, det må testes. Gir ARC noen fordeler kontra optical?

 

ARC (på min 2016 LG oled) gir komprimert 5.1 atmos ut, samt at tv-fjernkontrollen kan styre forsterker-lyden. Dette var ganske store fordeler for min del.

 

Dessverre har jeg også opplevd ARC (og HDMI-CEC) som ustabilt (LG TV mot Marantz forsterker), og jeg måtte gå tilbake til optisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...