Gå til innhold

– Verken privatpersoner eller offentlig sektor har god kontroll på person­opplysninger i Norge


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er en av de mer oppegående når det kommer til personvern, men jeg har fortsatt ikke peiling på nøyaktig hva opplysningene mine blir brukt til.

 

Skulle jeg hatt full kontroll på det ville jeg blitt arbeidsledig da jeg ikke hadde hatt tid til noe annet enn å lese på personvernserklærimger dagen lang for alle nettsider jeg besøker i løpet av en dag.

 

Disse ekstremt irriterende pop-up boksene om personvern har liten eller ingen nytte, tilnærmet ingen leser de. Jeg forventer at en nettside bruker cookies, jeg forventer at en nettside samler informasjon om enhet og programvare, og jeg forventer at IP-adresser min blir lagret. Så sant dette er for eget bruk for å forbedre tjenesten så kunne jeg ikke brydd meg mindre, det er jo opplysninger som er langt fra sensitive.

 

Det at alle tror en må putte opp en svær advarsel om slikt gjør det hele ekstremt irriterende. Informasjonen må være tilgjengelig, men det er virkelig noe en må se ann om brukeren er best tjent med en stor popup.

 

Gjør en noe som er så alvorlig at det er verdt å ha pop-ups så burde en forsikre seg om at det er lest og forstått av kunden ved å sette av noen minutter før kunden kan gå videre. Da ville nok bare det nødvendige stått igjen.

 

Alltid like hyggelig når en går til en side:

We use cookies, do you accept?

Here is our privacy policy, do you accept?

You're using an ad blocker, please disable it!

Pay to read this content!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...