Gå til innhold

Nå slippes Sonos' nye forsterker


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Sammen med optimaliserte høyttalere ment å bygges inn i tak og vegger."

Med andre ord ikke så optimaliserte.. Bare jukset til med DSP og annet fjas.

Må være tonedøv for å synst Sonos spiller bra? Mangler så mye i lyden at det er ikke morsomt engang. Ca halve musikken blir borte

 

Dette blir som en fotoekspert skal rakke ned på mobilkameraer.

Er det uhørt at folk flest ønsker seg noe ryddig, kompakt og likevel ok-bra lyd?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

"Sammen med optimaliserte høyttalere ment å bygges inn i tak og vegger."

Med andre ord ikke så optimaliserte.. Bare jukset til med DSP og annet fjas.

Må være tonedøv for å synst Sonos spiller bra Mangler så mye i lyden at det er ikke morsomt engang. Ca halve musikken blir borte

Mulig jeg er tonedøv. Jeg har hatt Orb Audio og Bose før jeg hadde Sonos. Du er sikkert enig at Bose er noe herk. Men kan ikke si jeg savner noe annet. Sonos for meg er så genialt og latterlig enkelt og slippe masse ledninger som jeg hater som pesten . Jeg vet visste når jeg kjøpte Sonos at det kan kunne mest sannsynlig ikke hamle opp med diverse andre anlegg . Men kan du nevne noe som er like praktisk og har ok lyd ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mulig jeg er tonedøv. Jeg har hatt Orb Audio og Bose før jeg hadde Sonos. Du er sikkert enig at Bose er noe herk. Men kan ikke si jeg savner noe annet. Sonos for meg er så genialt og latterlig enkelt og slippe masse ledninger som jeg hater som pesten . Jeg vet visste når jeg kjøpte Sonos at det kan kunne mest sannsynlig ikke hamle opp med diverse andre anlegg . Men kan du nevne noe som er like praktisk og har ok lyd ?

 

Genialt og enkelt å slippe ledninger?

 

Er Sonosen batteridreven med innebygde høytalere?

 

Kult, kanskje titte litt på den selv :)

 

Edit: Litt ironi der - men hva er det som er så genialt med slike ikke alt for pene firkantede bokser med liten betjeningsevne?

 

For en slik sum som denne boksen går for får man en brukbar stereoreceiver (eller surround) fra en kurant produsent. 

Endret av Mr_Spock
Lenke til kommentar

Savner fortsatt en 19" versjon, men her går det vel to i bredden i racket.

 

Man fikk tilpasset 19" holderen for de gamle, og på en vanlig 19" rack hylle så var det ikke noe problem med 2 ved siden av hverandre med godt med luft rundt. Regner med at disse ikke er så veldig større enn de gamle, så det bør nok gå greit.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+0987123

Har gitt opp dette multikanalshysteriet , så nå prioriterer jeg lyd i den musikalske retningen .

Heller et skikkelig to kanals oppsett :

 

Lyngdorf TDAI 2170  digital integrert forsterker  2x85w driver diskantelementene.

Lyngdorf SDA 2400   digital effekt forsterker       2x200w driver bass/mellomtoneelementene.

B&W    CM 5 S2 stativhøyttalere    drevet i et bi - amp oppsett .

Disse står på originale sandfylle stativer.

Høyttalerne er nå kommet i en ny utgave som heter B&W706 S2.

Et godt to kanals oppsett leverer god lyd både til film og musikk

Lenke til kommentar

 

Mulig jeg er tonedøv. Jeg har hatt Orb Audio og Bose før jeg hadde Sonos. Du er sikkert enig at Bose er noe herk. Men kan ikke si jeg savner noe annet. Sonos for meg er så genialt og latterlig enkelt og slippe masse ledninger som jeg hater som pesten . Jeg vet visste når jeg kjøpte Sonos at det kan kunne mest sannsynlig ikke hamle opp med diverse andre anlegg . Men kan du nevne noe som er like praktisk og har ok lyd ?

 

Genialt og enkelt å slippe ledninger?

 

Er Sonosen batteridreven med innebygde høytalere?

 

Kult, kanskje titte litt på den selv :)

 

Edit: Litt ironi der - men hva er det som er så genialt med slike ikke alt for pene firkantede bokser med liten betjeningsevne?

 

For en slik sum som denne boksen går for får man en brukbar stereoreceiver (eller surround) fra en kurant produsent. 

Og du mener den tilsvarende recieveren (uten tanke på høyttalere da de ikke har noe å si) vil gi bedre lyd enn denne forsterkeren fra sonos?

Lenke til kommentar

Etter at min gode gamle Squeezebox kræsjet, har jeg levd på en bærbar med Clementine installert. Har en Dac mellom og og reciever med høytalere. Styrer musikken med Clementine remote på mobilen. Funker greit dette, men ser et behov for å rydde litt i hyllene og skaffe meg EN dings. Hva skal man satse på? Spiller fysiske mp3 filer (har stor samling) men greit med mulighet for s streamingtjenester også. Og koble på tv-lyd. Hva bør øl gå for da?? Tittet på Bluesound Node men har skjønt at disse er litt sære med scanning av lokal musikksamling (feiler). Hvordan er Sonos i forhold?

Lenke til kommentar

Og du mener den tilsvarende recieveren (uten tanke på høyttalere da de ikke har noe å si) vil gi bedre lyd enn denne forsterkeren fra sonos?

 

Hmm, har jeg nevnt noe om det?

 

Jeg spurte et spørsmål?

 

Men jeg kan gjenta en gang til - hva er genialt med denne ganske dyre saken i forhold til "vanlige" stereoreceivere i samme prisklasse?

Lenke til kommentar

Har gitt opp dette multikanalshysteriet , så nå prioriterer jeg lyd i den musikalske retningen .

Heller et skikkelig to kanals oppsett :

 

Lyngdorf TDAI 2170  digital integrert forsterker  2x85w driver diskantelementene.

Lyngdorf SDA 2400   digital effekt forsterker       2x200w driver bass/mellomtoneelementene.

B&W    CM 5 S2 stativhøyttalere    drevet i et bi - amp oppsett .

Disse står på originale sandfylle stativer.

Høyttalerne er nå kommet i en ny utgave som heter B&W706 S2.

Et godt to kanals oppsett leverer god lyd både til film og musikk

 

Du hadde jo fått et kraftig løft hvis du hadde fått til en godt integrert sub i tillegg - de bokhyllehøytalerene gir seg vel rundt 50Hz?

 

Lyngdorfen har vel romkorr, sub ut osv? Særlig på film og viss type musikk hjelper slikt veldig.

 

Låter sikkert flott ellers i stereo  :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+0987123

Du hadde jo fått et kraftig løft hvis du hadde fått til en godt integrert sub i tillegg - de bokhyllehøytalerene gir seg vel rundt 50Hz?

 

Lyngdorfen har vel romkorr, sub ut osv? Særlig på film og viss type musikk hjelper slikt veldig.

 

Låter sikkert flott ellers i stereo  :)nødvendig med sub

 

Ikke nødvendig med sub , hadde det før når jeg kun hadde TDAI 2170'en på 2x85w biwired på B&W høyttalerne .

Etter at jeg bygget ut med effektforsterkeren SDA 2400 på 2x200w til å drive bass/mellomtone og la den integrerte TDAI 2170

drive diskantene i et bi - amp oppsett så er det mer enn nok trøkk i en normal stue .Den har sub ut .

Har mistanke om at det ikke går å ha sub tilkoblet når det bi-ampes . Har fått mange positive og overaskede kommentarer på

lydstyrken/lydkvaliteten . Spiller mye HD oppløst musikk i FLAC format 96/24  , og vinyl og i forhold til komprimert musikk så forsvinner langt mindre

av tredimensjonalteten og informasjonen i lydbildet når en spiller på et lavere volum . I tillegg er forsterkerne så og si helt støyfri ,

legger ørene inntil høyttalerne uten noe inngående signal og det er helt tyst .

Apropos bokhyllehøyttalere : 30,1 cm dyp og bassrefleksporten bak så er bokhyllen det siste stedet jeg ville ha plassert dem .

Men på  de sandfylte og akustisk døde originalstativene (blytunge) spiller de fantastisk .

TDAI 2170 har romkorreksjon : Room Perfect som kalibreres med en medfølgende mikrofon , den gjorde stor forskjell i det litt vanskelige  

lytterommet mitt.

Kan anbefale en tur innom Hi Fi kliubben for en demo .

 

Kan også anbefale HD tracks , hvor jeg laster ned høyoppløst musikk som jeg har på en Bluesound vault (1TB) .

Lenke til kommentar

 

Og du mener den tilsvarende recieveren (uten tanke på høyttalere da de ikke har noe å si) vil gi bedre lyd enn denne forsterkeren fra sonos?

 

Hmm, har jeg nevnt noe om det?

 

Jeg spurte et spørsmål?

 

Men jeg kan gjenta en gang til - hva er genialt med denne ganske dyre saken i forhold til "vanlige" stereoreceivere i samme prisklasse?

Vel.

Multi rom løsningen.

Betjeningen.

Platespiller støtte.

Opsett av surround.

Trådløse egenskaper.

Lenke til kommentar

Hmm, har jeg nevnt noe om det?

 

Jeg spurte et spørsmål?

 

Men jeg kan gjenta en gang til - hva er genialt med denne ganske dyre saken i forhold til "vanlige" stereoreceivere i samme prisklasse?

 

Hovedgreia med Sonos er jo mulitrom. Så om du har en Play et eller annet fra Sonos fra før, så kan du kjøpe denne ampen dersom du har egne høyttalere som du liker godt, og så integrere de i oppsettet ditt. Klart, man kan også kjøpe en Sonos connect og få Sonos på et hvilket som helst stereoanlegg, men mistenker at den nye Sonos-ampen er litt enklere å betjene via. f.eks. app enn det samme løsning via Sonos connect og så et stereoanlegg.

 

Sonos var veldig populære for en del år tilbake, men mistenker de har mistet en del brukere pga. lite oppdateringer og mangel på nettopp Airplay, samtidig som de ikke oppdaterte en del av løsningene sine på mange mange år. 

 

Kommer aldri til å kjøre på med Sonos selv, men har såvidt begynt å benytte meg av AirPlay 2.

Endret av MrMarbles
Lenke til kommentar

Vel.

Multi rom løsningen.

Betjeningen.

Platespiller støtte.

Opsett av surround.

Trådløse egenskaper.

 

Men dette gjør også andre stereoreceivere bedre eller like bra?

 

Legger ved en kommentar fra en review:

 

The Bad Numerous well-featured amps and receivers are available for less money. The Sonos Amp sounds too bright in its default mode and doesn't offer a calibration routine. The EQ settings needed to fix it are located deep within a nested menu system. To use voice, you'll need to have another smart speaker in the system.

 

 

https://www.cnet.com/reviews/sonos-amp-review/

 

 Jeg mener ikke den er dårlig på noen måte - men at den er "genial" sliter jeg litt med. Den er dyr og gjør ikke noe nytt - ikke gjør den noe bedre heller.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...