Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Har du barn mellom 6 og 12 år som reiser alene?


Anbefalte innlegg

(Dette innlegget er godkjent av Innholdsansvarlig)

 

Jeg søker deltakere til forskningsprosjektet «Barn som reiser alene». Jeg er på utkikk etter familier med ett eller flere barn mellom 6 og 12 år som reiser uten følge av voksne i ca. 1 time eller mer og minst to ganger i halvåret.

 

Målet med prosjektet er å undersøke hvordan barn og foreldre sammen planlegger, organiserer og gjennomfører slike reiser. For å undersøke dette vil jeg ta i bruk metoder som intervjuer og video-observasjoner.

 

Deltakelse i prosjektet vil gi en mulighet til å være med på å utvikle kunnskap om hvordan man kan legge til rette for barns trygghet når de reiser uten voksne.

 

Alle personopplysninger vil bli behandlet konfidensielt og anonymiseres, og det er mulig å trekke seg fra prosjektet når som helst hvis man ønsker.

 

Hvis dette høres interessant ut kan du ta kontakt med meg på epost [email protected] for mer informasjon.

 

Med vennlig hilsen,

 

Ida Engan Farstad

Stipendiat

Institutt for pedagogikk og livslang læring, NTNU

https://www.ntnu.no/ansatte/ida.e.farstad

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

(Dette innlegget er godkjent av Innholdsansvarlig)

 

Jeg søker deltakere til forskningsprosjektet «Barn som reiser alene».

 

 

Hvordan i all verden er dette lovlig? "Legge til rett for barns trygghet når de reiser uten voksne". Denne løsningen er utrolig enkel og burde vært lovpålagt; ikke la barnet reise alene! 

 

Dette viser bare hvordan skattebetalernes penger blir benyttet.

Lenke til kommentar

Hvordan i all verden er dette lovlig? "Legge til rett for barns trygghet når de reiser uten voksne". Denne løsningen er utrolig enkel og burde vært lovpålagt; ikke la barnet reise alene! 

 

Dette viser bare hvordan skattebetalernes penger blir benyttet.

 

Unnskyld at jeg kupper tråden her Ida, men hva mener du? Synes du det er problematisk at barn i denne alderen resier alene? Jeg reiste mye alene i den alderen da mine beste foreldre bodde i Bodø og Trondheim mens vi bodde i Stavanger. Foreldrene mine hadde ikke mulighet til å være med alle feriene og sendte meg alene eller med min eldre søster nordover. Ingen problem, vi ble godt tatt hånd om av flyselskapene. Er over 30 nå, kjenner ikke at disse erfaringene har skadet meg ...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Unnskyld at jeg kupper tråden her Ida, men hva mener du? Synes du det er problematisk at barn i denne alderen resier alene? Jeg reiste mye alene i den alderen da mine beste foreldre bodde i Bodø og Trondheim mens vi bodde i Stavanger. Foreldrene mine hadde ikke mulighet til å være med alle feriene og sendte meg alene eller med min eldre søster nordover. Ingen problem, vi ble godt tatt hånd om av flyselskapene. Er over 30 nå, kjenner ikke at disse erfaringene har skadet meg ...

 

Ikke misforstå selv om vi kan skjønner at dette lett kan oppstå. Dette handler utelukkende om at vi lever i en helt annen verden nå enn bare for noen 10 år siden. Vi har lite fakta og tallmaterialet på dette i Norge. Siste statistikk vi har hørt i USA fra en tidligere direktør i FBI som vi fester lit til er at det hver eneste dag forsvinner 83 barn i timen (2005). Dette gir ca. 690000 barn per år og da snakker vi nesten 15 år tilbake i tid. Uten at man skal nevne noe om barnevernet da dette blir en avsporing er det bemerkelsesverdig mange som mister retten til sine egne barn og som VG har avslørte er det tett bånd mellom de private institusjonene og barnevernet. Det hadde vært interessant om man kunne se reelle tall både fra de som mister retten til sitt barn og de barn som forsvinner, i Norge. 

 

Det var en tid da man i Norge ikke trengte låse ytterdøren heller og jeg som skriver her for AnArv har ikke rukket bli 40 år enda.

 

Slik som tiden er kan man ikke la andre ta ansvar for dine barn.   

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...