Gå til innhold

ICE - Datafrihet til 99,- ekstra - 1000GB - 10Mbit


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er jo maks 75 MBps per sektor, så om det bare er 7 brukere inkludert deg som henger på 800 i den sektoren så får du 10.... Er det 14 får du 5 ish....

 

Ja, så synes denne Frihet 10mbit er drøy når svært mange basestasjoner kun har 800 mhz. Ca 70% av trafikken til Ice går på 800 mhz

Endret av kim_InnleggNO
Lenke til kommentar

Noen som har tenkt på tanken om denne data friheten kan brukes sammen med et ice.net modem for "ubegrenset bruk" på hytten.

feks med et ice modem og en ekstern antenne på hytten. opp til 10mbit kan være greit det, så lenge man har stabil tilkobling.

hadde vært fint med en løsning som kan stå på 24/7 og tåle en lav strøm med data(plex streaming, youtube osv)

 

evnt noen som vet om Android basert mobiltelefon som støtter ekstern antenne? da kan man kjøre Ice.net app og "overvåke" at man har ice+ tilkobling, mens ekstern antenne på taket av hytten sørger for gode signaler.

Lenke til kommentar

Noen som har tenkt på tanken om denne data friheten kan brukes sammen med et ice.net modem for "ubegrenset bruk" på hytten.

feks med et ice modem og en ekstern antenne på hytten. opp til 10mbit kan være greit det, så lenge man har stabil tilkobling.

hadde vært fint med en løsning som kan stå på 24/7 og tåle en lav strøm med data(plex streaming, youtube osv)

 

evnt noen som vet om Android basert mobiltelefon som støtter ekstern antenne? da kan man kjøre Ice.net app og "overvåke" at man har ice+ tilkobling, mens ekstern antenne på taket av hytten sørger for gode signaler.

 

Det er diskutert, og det er bekrefta fra ICE att man kan. 

 

Det du må da er

 

1. Bestill Tvillingsim (IKKE datasim)

2. Ulåst router (selfølgelig helst med utvendig antenne) Finnes på eBay fra kr. 350 og oppover.... 

3. Ta ut HOVEDsim fra telefonen, og sett HOVEDsim i routeren (APN info finner du på nettet for å programere routeren)

3. Put Tvillingsim i telefonen

 

EDIT: FYI, Hovedsimmet i routeren får da 1000 GB mot ICE+/deres nett - så husk å lås til ICE som nett (manuelt søk, velg ICE 242-14) og Tvilling kortet ditt i telefonen får da bruke KUN av dataen UTENFOR DataFrihet, fra 6GB

Endret av matteogold
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er diskutert, og det er bekrefta fra ICE att man kan. 

 

Det du må da er

 

1. Bestill Tvillingsim (IKKE datasim)

2. Ulåst router (selfølgelig helst med utvendig antenne) Finnes på eBay fra kr. 350 og oppover.... 

3. Ta ut HOVEDsim fra telefonen, og sett HOVEDsim i routeren (APN info finner du på nettet for å programere routeren)

3. Put Tvillingsim i telefonen

 

EDIT: FYI, Hovedsimmet i routeren får da 1000 GB mot ICE+/deres nett - så husk å lås til ICE som nett (manuelt søk, velg ICE 242-14) og Tvilling kortet ditt i telefonen får da bruke KUN av dataen UTENFOR DataFrihet, fra 6GB

 

Glimrende! takk for veldig god oppsummering.

For avklaringen sin del: denne løsningen vil ikke være mulig med ice sitt modem/router(A1 smartrouter) pga oppsettet er låst?

 

Har du noen henvisninger til trådene som har diskutert dette? jeg fant tråden ifbm tek.no sin artikkel. men linker til de andre trådene hadde vært topp.

spesifike anbefalinger til router/modem som viser seg å ha gode mottakere? Har en ekstern utendørs antenne poynting(samme som ice selger)

Lenke til kommentar

Glimrende! takk for veldig god oppsummering.

For avklaringen sin del: denne løsningen vil ikke være mulig med ice sitt modem/router(A1 smartrouter) pga oppsettet er låst?

 

Har du noen henvisninger til trådene som har diskutert dette? jeg fant tråden ifbm tek.no sin artikkel. men linker til de andre trådene hadde vært topp.

spesifike anbefalinger til router/modem som viser seg å ha gode mottakere? Har en ekstern utendørs antenne poynting(samme som ice selger)

 

Jeg har ingen anelse om det vil virke i en ICE router. I don't see why not. Men med mindre du eier en, og/eller må ha LTE 450 så ville jeg gått for noe annet. Att oppsettet er låst skal vel ikke ha noe å si siden du skal kjøre ICE nett med den, men jeg vet ikke dette sikkert.

 

Siden du vil spare penger på abb., så regner jeg med du vil det på modem også. Disse har sma tilkobling som du har på antenna du har. 

 

https://www.ebay.com/itm/Router-4G-Huawei-B593s-22-Unlocked/123685132103?_trkparms=aid%3D111001%26algo%3DREC.SEED%26ao%3D1%26asc%3D56111%26meid%3D9fd08481c573497e9caed456e16d633f%26pid%3D100675%26rk%3D5%26rkt%3D15%26sd%3D223429046243%26itm%3D123685132103&_trksid=p2481888.c100675.m4236&_trkparms=pageci%3A5823b7d2-45df-11e9-9ee1-74dbd180416a%7Cparentrq%3A792bf2091690ac3c3bb654c2ffeb2666%7Ciid%3A1

 

https://www.ebay.com/itm/Huawei-E5186s-22a-4G-router-SIm-FREE/183708701340?_trkparms=aid%3D111001%26algo%3DREC.SEED%26ao%3D1%26asc%3D56111%26meid%3D9fd08481c573497e9caed456e16d633f%26pid%3D100675%26rk%3D4%26rkt%3D15%26mehot%3Dlo%26sd%3D223429046243%26itm%3D183708701340&_trksid=p2481888.c100675.m4236&_trkparms=pageci%3A5823b7d2-45df-11e9-9ee1-74dbd180416a%7Cparentrq%3A792bf2091690ac3c3bb654c2ffeb2666%7Ciid%3A1

 

Jeg ville brukt 80 kroner ekstra på den nederste siden den støtter LTE+ i tilfelle de skal stoppe 10 MBps grensa en gang....

 

Jeg har ikke noen referanse, husker bare å ha lest det - du får søke rundt eller ta meg på ordet for det. Mener det var i ICE tråden om Data Frihet.

Lenke til kommentar

Jeg var på vei vekk fra Ice etter en forferdelig Ice opplevelse sist ferie tur. Så kom dette tilbudet og jeg ble. Er fornøyd men er en helvettes jobb å få til MMS på min mobil med ice :/

 

Fornøyd med ice+

Akkurat samme problem opplever jeg med ICE. Men det ut til at det løste seg da jeg nullstille innstillingene for mobilnettverk og la det inn på nytt. Forsøk det ?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Det var synd at ICE ikke tilbyr "data frihet" på data sim. Da skulle jeg bytte med en gang.

 

Jeg gir meg ikke på denne. Har lest alt på Ice sine sider om data frihet og data sim. Og finner ikke noe spesielt, annet enn at det står "bruk Data Frihet på alle enhetene dine"

Jeg har altså mobil med simkort og nettbrett med Data sim, og da tolker jeg det jo slik at jeg kan bruke Data Frihet på begge...

post-389626-323070_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Jeg gir meg ikke på denne. Har lest alt på Ice sine sider om data frihet og data sim. Og finner ikke noe spesielt, annet enn at det står "bruk Data Frihet på alle enhetene dine"

Jeg har altså mobil med simkort og nettbrett med Data sim, og da tolker jeg det jo slik at jeg kan bruke Data Frihet på begge...

Ja, det kan du gjøre...du kan bruke "data frihet" på alle enhetene dine...ved å internet deling (hotspot). Siden du har både abonement og data sim hos "ice", er du hjertelig velkommen å prøve det ut en gang for alle. Det står hos dem foresten "fornøyd eller pengene tilbake"

Lenke til kommentar

Jeg gir meg ikke på denne. Har lest alt på Ice sine sider om data frihet og data sim. Og finner ikke noe spesielt, annet enn at det står "bruk Data Frihet på alle enhetene dine"

Jeg har altså mobil med simkort og nettbrett med Data sim, og da tolker jeg det jo slik at jeg kan bruke Data Frihet på begge...

En bekjent av meg har Ice 6 GB med datasim og tjenesten Data Frihet, og det er kun Data Frihet på hovedsimkortet. Datasim´et trekker data fra kvoten som er inkludert i abonnementet, i hans tifelle 6 GB. Det Ice viser til i skjermskuddet ditt er om du deler data fra mobilen din med andre enheter.

Lenke til kommentar

Den vil nok fortsatt bruke Telia sitt nett selv med roaming av. Kan være noe med at det ikke regnes som roaming når den bruker Telia sitt nett istedenfor Ice?

 

Har flere ganger opplevd at den har koblet seg til Telia sitt nett, og har måtte manuelt byttet til Ice sitt nett. Fant ikke noen måte å låse den fast på Ice sitt eget nett.

Endret av tiefling
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...