Gå til innhold

Kaoset etter Metro Exodus' overgang til Epic Games-butikken fortsetter


Anbefalte innlegg

 

Ja hvordan kan dem klage på at dem mister alt dette  :hmm: Dette er ikke hele listen engang. Du mister også tilgang for refund om det skulle være noe galt med spillet.

 

4MMNPuHSJMGikghCAHgc4M-650-80.png

Takk! Endelig en person som kan kommentere noe fornuftig i denne tråden, som faktisk skjønner hva det dreier seg om.

 

Bonus satire: https://www.reddit.com/r/pcgaming/comments/am18zn/here_is_why_epic_games_launcher_is_better_than/?st=JRRM3RMJ&sh=28be42d1

 

Epic sin store er relativt ny. Om den lista er lik om et par mnd kan folk klage på den imo. Og da kun på cloudsaves og reele timg. Det er 2019, bruker folk virkelig steam profiles??? Who cares om grupper og vrøvl, vil kaste en mynt å si at slike ting i aller størst grad er tatt hånd om an discord i dag.

 

første punktet i reddit tråden fikk en liten facepalm, greitatpersonal info går til kina, enestegrunnen det er bad er vel fordi dem er ‘fiende’ for oss vestlige. Facebook og google vet jo mer om meg selv, mitt liv, en hva jeg selv vet, men det hyler aldri folk om.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Greit nok at vi får flere pc game stores, men når den ene parten KJØPER seg rettigheter for å selge det før alle andre... da føler jeg dem går for langt. Dem trakk vekk spillet fra steam rett før launch også...At pc folk blir "butthurt" er kanskje ikke så rart i det tilfelle her. Så dere som klager over klaginga..... jeez :p

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Det er ikke bare Steam det går ut over. Butikker som Humble, Greenmangaming, Fanatical, Gamersgate, GoG o.s.v blir også rammet av Epic sin "konkurranse" med eksklusive titler.

 

Hovedgrunnen til skifte er ikke at Steam tar for mye av kaka for sine tjenester, men at Epic tilbød en stor haug med penger over/under bordet for eksklusivitet. Epic har så mye penger etter suksessen med Fortnite, at de har råd til å betale det tapet utgiverne evt får når de dropper alle andre butikker. 

Lenke til kommentar

For noen møkkafolk som ødelegger anmeldelsene av de gamle spillene deres.

"Å nei! Jeg kan ikke kjøpe et spill jeg vil ha i den butikken jeg vil!" "Så grusomt!" "Nå har jeg rett til å sabotere alt jeg kan for utvikleren."

 

Å selge eksklusivitet til Epic er en forretningsbeslutning. Antageligvis ikke en god beslutning, men det er Deep Silver's beslutning.

Så lenge de som har betalt for spillet på Steam får det der, så har ikke utviklerne gjort noe galt.

 

Jeg har null sympati med disse folkene som bombarderer Steam anmeldelsene.

Endret av Mithridates VI
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Reviewbombing er en av de tingene jeg liker minst på Steam, f.eks 5000 sauer gir dårlig review til et spill fordi en eller annen i selskapet sier at PewDiePie er en fjottulf.

 

Steam skulle ha holdt folk mer i ørene her, og fjernet reviews som er laget for en eller annen agenda, eller "morsomhet", nå ødelegger de for alle som har konstruktive tilbakemeldinger om selve spillet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Litt trist hvor arrogante noen folk er I tankesettet sitt I kommentar feltet. Prøver ikke å,se hvorfor folk er sure på utgiverne av metro. Bare gamle gubber eller troll som lyst å vise seg fram. "Nerd rage" typisk utrykk fra den siden av nettet. Anbefaler Kotaku for dere som liker å se ned og ikke direkte på folk

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er ikke noe tvil over at mange ikke forstår reaksjonene, men er det noe som er normalt og humant så er det nettopp det som skjer nå...

Personlig kuttet jeg nesten helt ut Nintendo og Sony pga repetetivhet og nesten et ønske om monopol, der man rett og slett ikke fikk tilgang til konkrete spill med mindre man eide en konsoll fra dem.

Steam og andre plattformer tillot at utviklere kunne selge spillene sine en eller alle plassene var bra for PC markedet, men når noen kommer og skal "stenge ute" alternative kjøpsportaler sier det seg selv at folk reagerer.

Jeg er ikke glad i monopol enkelt sagt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Syns eksklusivitet er knall så lenge det er snakk om ein utgivelse di syge av eige bryst. Men når nokon kjøper seg eksklusivitet på ein ufin måte ser eg ingen grunn for å støtte opp med kjøp. Skjønner at mange blir skuffa når ei såpass stor forandring kjem bare 2 uker før utgivelse. Deep Silver burde gitt Metro Exodus' ut på både steam, gog og epic. Det hadde vore mest ryddig overfor alle di som har støtta opp om serien. Hadde dog ikkje trudd at dette spillet skulle ramle ut av lista mi pga griskhet hjå Deep Silver. Heldigvis mange gode spill i emning. 

Lenke til kommentar

Reviewbombing er en av de tingene jeg liker minst på Steam, f.eks 5000 sauer gir dårlig review til et spill fordi en eller annen i selskapet sier at PewDiePie er en fjottulf.

 

Steam skulle ha holdt folk mer i ørene her, og fjernet reviews som er laget for en eller annen agenda, eller "morsomhet", nå ødelegger de for alle som har konstruktive tilbakemeldinger om selve spillet.

 

Steam reviews are jo ødelagt av disse tullingene, det samme er forumene på steam. 

 

Hvis gamere lurer på hvorfor gamere har et dårlig rykte er det jo bare å ta en tur innom steam reviews og steam forums.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Latterlig mye gråting over ingen ting, om spillet finnes på epic store eller steam er av ingen betydning da det ikke forandrer noen ting ved selve spillet, slutt å ha så sykt ocd. Nesten verre enn battlefield dette.

 

Ja hvordan kan dem klage på at dem mister alt dette  :hmm: Dette er ikke hele listen engang. Du mister også tilgang for refund om det skulle være noe galt med spillet.

 

4MMNPuHSJMGikghCAHgc4M-650-80.png

Ouff ja. Hvordan skal man klare seg uten brukeranmeldelser og forum? Refund er forøvrig helt likt begge stedene.

Flere poster over hele som sier at de ikke får refunds siden grunnen de oppga ikke er gyldig. Steam stiller ingen spørsmål. På epicgames trenger du tydligvis doktor grad og legeerklæring.

 

For ikke å snakke om alle kreditkort nummerene de fikk leaked. Hacket kontoer som folk ikke får tilbake fordi support ikke engang svarer. Epic games er utrolig dårlig og det faktum at den eneste måten de klarer å få kunder er å gi bort gratis spill og kjøpe eksklusive rettigheter burde si sitt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

Latterlig mye gråting over ingen ting, om spillet finnes på epic store eller steam er av ingen betydning da det ikke forandrer noen ting ved selve spillet, slutt å ha så sykt ocd. Nesten verre enn battlefield dette.

 

Ja hvordan kan dem klage på at dem mister alt dette  :hmm: Dette er ikke hele listen engang. Du mister også tilgang for refund om det skulle være noe galt med spillet.

 

4MMNPuHSJMGikghCAHgc4M-650-80.png

Ouff ja. Hvordan skal man klare seg uten brukeranmeldelser og forum? Refund er forøvrig helt likt begge stedene.

Flere poster over hele som sier at de ikke får refunds siden grunnen de oppga ikke er gyldig. Steam stiller ingen spørsmål. På epicgames trenger du tydligvis doktor grad og legeerklæring.

 

For ikke å snakke om alle kreditkort nummerene de fikk leaked. Hacket kontoer som folk ikke får tilbake fordi support ikke engang svarer. Epic games er utrolig dårlig og det faktum at den eneste måten de klarer å få kunder er å gi bort gratis spill og kjøpe eksklusive rettigheter burde si sitt.

datasikkerhet over alt er scuffed. Er tross alt ikke mange mnd siden steam hadde reset pass logon der man litt samme som hos epic kunne bruke andres konto fritt fram. Uten å vite passordet dems.

 

Epic games som developer er kanon, som satsing på dems store har de enda litt veis å gå. Men all skrikinga til steamfanbois er litt i det dummeste laget det også. Folk må ta seg ei pære i ny og ne

Lenke til kommentar

Refundpolicien er også klar. Jeg stoler mer på hva som faktisk står på siden til Epic, og som de har bundet seg til både lovmessig og forretningsmessig , enn fake posts og reviews laget av krenkede shitkids. Og det utrolige er at hos noen av disse dypt krenkede barna så er faktisk det å *gi bort gratis spill* nå også plutselig blitt til noe negativt... det sier det meste om seriøsiteten til disse.

Lenke til kommentar

Epic sin store er relativt ny. Om den lista er lik om et par mnd kan folk klage på den imo. Og da kun på cloudsaves og reele timg. Det er 2019, bruker folk virkelig steam profiles??? Who cares om grupper og vrøvl, vil kaste en mynt å si at slike ting i aller størst grad er tatt hånd om an discord i dag.

 

første punktet i reddit tråden fikk en liten facepalm, greitatpersonal info går til kina, enestegrunnen det er bad er vel fordi dem er ‘fiende’ for oss vestlige. Facebook og google vet jo mer om meg selv, mitt liv, en hva jeg selv vet, men det hyler aldri folk om.

 

Om eneste grunnen du kan tenkte deg til at det er "bad" er at Kina er "fiende for oss vestlige" bør du seriøst ta deg en liten oppfrisker i samfunnskunnskap og hva som skjer rundt i verden. Eventuelt kan du jo flytte til Kina og få din egen Citizen Score. Tencent er ganske tungt involvert i akkurat det prosjektet.

Og det at Google og Facebook allerede vet om du foretrekker å komme i dasspapir, eller Kleanex med fuktighetskrem og lavendelduft, betyr ikke at det automatisk er helt greit at Tencent og Kina også får vite dette. Om folk "hyler" om å være varsom med å gi fra seg personinfo til Kina er det et veldig godt steg i riktig retning av å faktisk bry seg om problemstillingen.

Lenke til kommentar

Latterlig mye gråting over ingen ting, om spillet finnes på epic store eller steam er av ingen betydning da det ikke forandrer noen ting ved selve spillet, slutt å ha så sykt ocd. Nesten verre enn battlefield dette.

Dette kan av forskjellige årsaker være av betydning for mange. Den praktiske fordelen ved å ha et samlet bibliotek. Mindre programvareclutter. Steam Achievements. Lista er lang! Du ser den bare ikke fordi du ikke bryr deg - hvilket er helt greit.

 

EDIT: For ikke å snakke om fordelene angående sikkerhet, brukervennlighet m.m. som 'Avean' listet opp tidligere i tråden.

Endret av eirikheggelund
Lenke til kommentar

Skjønner ikke folk som argumenterer med at "det er bra at steam får konkurranse". Sålenge det bare er epic som får ha det i sin store, så er det jo ikke så veldig mye konkurranse å snakke om.

 

Synd de ikke bare kan gi det ut til samtlige butikker, så kan de heller la dem konkurrere om best pris, slik at vi som forbrukere også blir vinnere oppi dette.

 

Noen av kommentarene over her minner meg ganske greit om det bilde jeg har av fortnite brukerbasen også, så noen får det iallefall som de vil. Men husk at det ikke blir lansert noen BR i Metro, så ikke skru forhåpningene helt opp til max.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Å bruke steam som en gratis reklame plattform(nok den beste reklamen du kan få innenfor spill med tanke på den brukermassen steam har) for så å bytte over til epic 2 uker før release, ikke noe imot at det har kommet en ny konkurrent til steam, noe som gjerne kan vær bra for oss forbrukere fremover, men grunnet dette så blir det å droppe dette spillet samt Division 2 som jeg har ventet lenge på. Heldigvis nok av spill der ute så finne nok noe annet som er like bra/bedre uansett.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...