Gå til innhold

Kaoset etter Metro Exodus' overgang til Epic Games-butikken fortsetter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja hvordan kan dem klage på at dem mister alt dette  :hmm: Dette er ikke hele listen engang. Du mister også tilgang for refund om det skulle være noe galt med spillet.

 

4MMNPuHSJMGikghCAHgc4M-650-80.png

Takk! Endelig en person som kan kommentere noe fornuftig i denne tråden, som faktisk skjønner hva det dreier seg om.

 

Bonus satire: https://www.reddit.com/r/pcgaming/comments/am18zn/here_is_why_epic_games_launcher_is_better_than/?st=JRRM3RMJ&sh=28be42d1

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Når forums og 'community' hos Steam fylles opp mer og mer av sutrende drittunger som krenkes av alt mulig, så kan det faktisk være en bra ting at de ikke har slikt hos Epic. Det eneste jeg faktisk savner fra den listen er 'cloud saves', samt at det burde være mulig å få refunds, selv om jeg aldri har benyttet meg av det selv.

Edit: Ser at refund allerede har kommet på plass. Samme refund policy som Steam.

https://www.polygon.com/2019/1/11/18179100/epic-games-store-refund-policy-steam-pc

Endret av Vice
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Latterlig mye gråting over ingen ting, om spillet finnes på epic store eller steam er av ingen betydning da det ikke forandrer noen ting ved selve spillet, slutt å ha så sykt ocd. Nesten verre enn battlefield dette.

 

Ja hvordan kan dem klage på at dem mister alt dette  :hmm: Dette er ikke hele listen engang. Du mister også tilgang for refund om det skulle være noe galt med spillet.

 

4MMNPuHSJMGikghCAHgc4M-650-80.png

Ouff ja. Hvordan skal man klare seg uten brukeranmeldelser og forum? Refund er forøvrig helt likt begge stedene.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Jizuz...mye butthurt, krenkelse og nerd-rage her ja. Buhuuu...jeg kan ikke starte spillet fra Steamlauncher!! Krise!!!

Problemet er at Deep Silver tar i mot penger fra EPIC for ekslusivitet, ikke det at man må bruke EPIC sin launcher. 

Hadde de gitt ut spillet på begge plattformer så hadde det ikke blitt så mye drama. 

 

Edit: De kunne ha solgt spillet dyrere på Steam siden de tar en større del av kaka. Da hadde vi i det minste hatt litt konkurranse.

Endret av TheKims
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tja, er da ikke en så uvanlig ting det. Om et produkt ikke selges der du handler så minker sannsynligheten for at du kjøper produktet betraktelig. Trenger ikke å ha noe så mye å gjøre om at man er sur og sint i det hele tatt.

 

Er ikke akkurat sånn at det er manko på spillanseringer og gode spill for tiden.

 

Det at Epic Game Launcher mangler relativt essensielle ting som cloud saves, achievements osv er jo noe som faktisk betyr endel for flere spiller. Spesielt mangel på cloud saves synes jeg er temmelig håpløst.

 

Nå tilbyr vel ikke Metro: Exodus noen form for Co-Op eller multiplayer så det at det ikke integrerer med vennelisten osv på Steam er vel ikke et problem med akkurat dette spillet.

Lenke til kommentar

Ouff ja. Hvordan skal man klare seg uten brukeranmeldelser og forum? Refund er forøvrig helt likt begge stedene.

Refund på steam er automatisk. Du trykker på en knapp og det er gjort. På epic må du gjennom kundeservice med tilhørende ventetid. Så helt likt er det ikke. Hvordan skal man klare seg uten alle funksjonene steam har over epic? Vet ikke, jeg er ikke interessert i å prøve.

 

Boikotter alle spill som går eksklusivt til epicgames. Eksklusivitet er ikke til kundenes fordel! Og jeg stemmer med lommeboka.

Endret av Kron
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Når forums og 'community' hos Steam fylles opp mer og mer av sutrende drittunger som krenkes av alt mulig, så kan det faktisk være en bra ting at de ikke har slikt hos Epic. Det eneste jeg faktisk savner fra den listen er 'cloud saves', samt at det burde være mulig å få refunds, selv om jeg aldri har benyttet meg av det selv.

Edit: Ser at refund allerede har kommet på plass. Samme refund policy som Steam.

https://www.polygon.com/2019/1/11/18179100/epic-games-store-refund-policy-steam-pc

 

 

Det at den mangler støtte for Steam Link for de som benytte seg av den for streaming i huset, samt at den ikke støtte familiedeling osv er jo temmelig stor mangelvare. Om du benytte deg av dette aktivt eller ikke spiller jo fint liten rolle, det er utvilsomt en stor svekkelse for mange.

 

Mye av det på lista har jo variert verdi, og spesielt ettersom Metro: Exodus er et singeplayerspill så gjør det jo også at endel av manglene ikke blir like essensiell for akkurat dette spillet.

 

Men det er jo ikke noen tvil om at Epic Game Launcher tilbyr langt mindre per dags dato enn hva Steam gjør, hvorvidt disse tingene er essensielle for deg selv eller ikke forandrer jo egentlig ikke så mye på akkurat det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Konkurranse er bra, det gjør at selskap som Steam må skjerpe seg og gi utviklerne bedre vilkår.

Å derimot kun lansere til en "selger" er ikke så smart for Deep Silver, det kan irritere brukere som av en eller annen grunn ikke ønsker å kjøpe via en platform / utgiver / selger...

 

Eksklusivitet er nok ikke så smart for noen og fører ofte til kunstige høye priser for forbrukerne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men det er jo ikke noen tvil om at Epic Game Launcher tilbyr langt mindre per dags dato enn hva Steam gjør, hvorvidt disse tingene er essensielle for deg selv eller ikke forandrer jo egentlig ikke så mye på akkurat det.

Det stemmer nok, men som du sier, for oss som egentlig kun er interessert i selve spillet og ikke alt 'fluff' som er rundt, så er dette helt flott. Spilte gjennom 'Subnautica' som var gratis hos Epic, og savnet ikke Steamplattformen en eneste gang i løpet av de 20+ timene spillet tok.
Lenke til kommentar

Edit: De kunne ha solgt spillet dyrere på Steam siden de tar en større del av kaka. Da hadde vi i det minste hatt litt konkurranse.

Det kunne sikkert vært en bedre helhetlig løsning, men det må jo bli helt opp til utgiver selv å avgjøre hva de tror lønner seg mest for dem.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...