Gå til innhold

Transkjønnet ideologi


AnArv

Anbefalte innlegg

Genetisk sett er det minst 6500 forskjeller mellom kvinner og menn. Hormoner og operasjoner kan og vil ikke forandre dette. Identitet er ikke biologisk, det er psykologisk. Identitet har å gjøre med tanker og følelser. Tanker og følelser er ikke biologisk hardkodet (hardwired). Våre tanker og følelser kan faktisk være riktig eller faktisk feil.

 

Et eksempel, om jeg går inn til min lege’s kontor i dag og sier; “Hei, jeg er Gro Harlem Brundtland” vil legen si at jeg har vrangforestillinger og gi meg antipsykotiske medisiner.

 

Derimot, om jeg i stedet gikk inn og sa; “Hei, jeg er en mann” vil legenrespondere med; “Gratulerer, du er transkjønnet.”

Om jeg skulle si; “Doktor, jeg har selvmordstanker. Jeg er en amputertfanget i en normal kropp. Vær så snill, fjern beinet mitt kirurgisk.”Jeg ville blitt diagnotisert med kroppsidentitet integritet lidelse. Men om jeg går opp til den samme legen og sier, “Jeg er en mann. Bestill time for en dobbel mastektomi”, vil vedkommende gjøre det.

 

Ifølge de fleste mainstream medisinske organisasjoner, om du vil fjerne en sunn (frisk) arm eller et bein, da er du mentalt syk. Skulle du derimot ville fjerne to sunne (friske) bryster eller en penis, da er du transkjønnet.
Ingen er født transkjønnet. Om kjønnsidentitet var hardkodet (hardwired) i hjernen før fødselen, ville identiske tvillinger ha samme kjønnsidentitet 100 prosent av tilfellene. Det har de ikke.

 

Transkjønnet ideologi i skolen er psykologisk misbruk som ofte leder tilkjemisk kastrering, sterilisering og kirurgisk lemlestelse. Om det ikke erbarnemishandling, kvinner og menn, hva er?

 

Vi vil også sette lys på hvilket tilbud barn og ungdom, samt voksne mottar i psykiatrien. Gjennomsnittlig ventetid i følge helsenorge.no: Barn og ungdom – 50 dager, Voksne – 47 dager. Hvorfor er ikke dette tallet 0?

 

NB! Denne legen (Michelle Cretella) jobber i USA og derfor kan det være avvik fra hvordan vi behandler dette i Norge. Uansett er det viktig at man er proaktiv og ikke reaktiv. Man ser hvordan barnehage og skole behandler de små og dette må vi stoppe.

Endret av AnArv
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

All indoktrinering i barnhage og skolevesen bør opphøre så sant det ikke er et valgfag som er frivillig. Noen foreldre vil sikkert klare å påvirke barnet til å velge religion, og det kan jo være vanskelig å gjøre noe med, så familien får nok viljen sin sånn sett.

 

Dette vil jo være det beste for begge leirene, enten det var de som ikke ønsker religionsundervisning eller om det er noen som ønsker det. Likevel, så tror jeg at de religiøse har sin religionsundervisning på fritiden, så man burde kanskje fjerne den helt fra barnehage og skole.

 

Jeg synes det er spesiellt ille med religiøse barnehager som er den del av det offentlige tilbudet hvor ikke-religiøse familier ofte ikke har noe valg, men blir tvunget inn med barnehageplass fordi tilbudet til alternative barnehager er for lite.

 

Jeg synes barnehager burde hatt større fokus på litt mer struktur, så de ikke utvikler høylytte bråkebøtter. For det kan være ganske ille hvordan barn remjer i vei i barnehagene helt uten at noen foretar seg noe. Fri oppdragelse er så fin i våre dager.. og det kan ofte fortsette langt inn i skoleoppdragelsen denne "løsdriften". MEN, det blir jo en helt annen sak.

 

Dette er helt likt det tråden omhandler. Du kan bytte inn transkjønnet indoktrinering i starten av teksten min om du vil. Men jeg tror den religiøse diskusjonen er noe mer aktuellt for de fleste foran den minioritetsgreia med kjønnsidentitet.

 

Men jeg har kun et motpoeng til deg, og det er at dersom et hannkjønn ønsker å få et hunnkjønnsutseende, så må veldig tidlig hormonbehandling på plass. Det er det eneste aberet med den strenge tankegangen din om kjønnsidentitet. For du kan fort kommet til å forby nettopp denne muligheten om du først strekker strikken for langt. Holder det f.eks. med at man ikke skal oppfordre til kjønnsskifte?

 

Kanskje det går an å utforme helt nøytral litteratur som hverken gjør det ene eller andre, men bare informerer om mulighetene, så kan det være helt opp til barnet å velge og / eller angre på hvorfor han ikke agerte som 10-åring, men først etter fyllte 25 år. Så må "han" leve med å se ut som en "ladyboy" ut livet sitt stakkars istedetfor å se ut som / få et nydelig kvinnelig ansikt og kropp.

 

Eksempel på en slik vellykket tidlig satsning, som vedkommende ikke angrer. Nicole Maines (uten penis i dag):

 

post-30484-0-17239000-1549304379_thumb.jpgpost-30484-0-37437500-1549304386_thumb.jpg

 

"Hun" har etterhvert fått en rolle som Supergirl:

 

https://www.imdb.com/name/nm7414233/

 

MV5BNDM4ODkyNDg0NV5BMl5BanBnXkFtZTgwMjgy

MV5BMTY4NDM4NDc1MF5BMl5BanBnXkFtZTgwMDgz

Endret av G
  • Liker 2
Lenke til kommentar

All indoktrinering i barnhage og skolevesen bør opphøre så sant det ikke er et valgfag som er frivillig. Noen foreldre vil sikkert klare å påvirke barnet til å velge religion, og det kan jo være vanskelig å gjøre noe med, så familien får nok viljen sin sånn sett.

 

Dette vil jo være det beste for begge leirene, enten det var de som ikke ønsker religionsundervisning eller om det er noen som ønsker det. Likevel, så tror jeg at de religiøse har sin religionsundervisning på fritiden, så man burde kanskje fjerne den helt fra barnehage og skole.

 

Jeg synes det er spesiellt ille med religiøse barnehager som er den del av det offentlige tilbudet hvor ikke-religiøse familier ofte ikke har noe valg, men blir tvunget inn med barnehageplass fordi tilbudet til alternative barnehager er for lite.

 

Jeg synes barnehager burde hatt større fokus på litt mer struktur, så de ikke utvikler høylytte bråkebøtter. For det kan være ganske ille hvordan barn remjer i vei i barnehagene helt uten at noen foretar seg noe. Fri oppdragelse er så fin i våre dager.. og det kan ofte fortsette langt inn i skoleoppdragelsen denne "løsdriften". MEN, det blir jo en helt annen sak.

 

Dette er helt likt det tråden omhandler. Du kan bytte inn transkjønnet indoktrinering i starten av teksten min om du vil. Men jeg tror den religiøse diskusjonen er noe mer aktuellt for de fleste foran den minioritetsgreia med kjønnsidentitet.

 

Men jeg har kun et motpoeng til deg, og det er at dersom et hannkjønn ønsker å få et hunnkjønnsutseende, så må veldig tidlig hormonbehandling på plass. Det er det eneste aberet med den strenge tankegangen din om kjønnsidentitet. For du kan fort kommet til å forby nettopp denne muligheten om du først strekker strikken for langt. Holder det f.eks. med at man ikke skal oppfordre til kjønnsskifte?

 

Kanskje det går an å utforme helt nøytral litteratur som hverken gjør det ene eller andre, men bare informerer om mulighetene, så kan det være helt opp til barnet å velge og / eller angre på hvorfor han ikke agerte som 10-åring, men først etter fyllte 25 år. Så må "han" leve med å se ut som en "ladyboy" ut livet sitt stakkars istedetfor å se ut som / få et nydelig kvinnelig ansikt og kropp.

 

Eksempel på en slik vellykket tidlig satsning, som vedkommende ikke angrer. Nicole Maines (uten penis i dag):

 

attachicon.gifNicole Maines_1.jpgattachicon.gifNicole Maines_2.jpg

 

"Hun" har etterhvert fått en rolle som Supergirl:

 

https://www.imdb.com/name/nm7414233/

 

 

 

 

Det du ikke ser er at det ikke hjelper barn (eller voksne) skifte kjønn. Man blir født med 6500 genetiske forskjeller. Dette kan ingenting forandre. Hva man kan forandre er tanker og følelser. Om man sliter med disse kan man få hjelp. Det som er leit er at det tar 50 dager.

 

Se denne videoen med intervjuet av legen. Lytt til hva hun sier om den lille gutten:

https://youtu.be/F-DFm53ZS4I

 

Som du har sett i andre tråder synes vi kirken har gått fullstendig ut av proposjoner. Forholdet mellom Gud og deg er individuelt. Ikke hva din familie gjør eller dine venner for den saks skyld. Man mottar ikke frelse av en prest. Heller blir man ikke helbredet om man betaler 1000kr til en pastor per mnd. eller ringer et telefonnummer som koster 29kr per minutt. Alt dette finnes i bibelen om man bare leser. Hva vil at skolen skal gjøre er lære barna bibelen, ikke pugge og kunne ramse opp på kommando. At man lever etter de 10 bud, da dette er noe samtlige burde kunne støtte opp om uansett hvorvidt man tror på Gud eller ikke. Dette har med hvilken samfunnsstruktur man da vil oppnå.

 

Helt enig med deg om at fri barneoppdragelse er fullstendig malplassert i logikken til et hvert fornuftig tenkende menneske. Hvorfor er man ikke myndig før man bli 18 år? Fordi man altfor lett kan påvirkes i alle mulige retninger derfor er det foreldrenes ansvar at man sørger for at interessene til barnet blir ivaretatt for deres eget beste. De som argumenterer for fri barneoppdragelse er ikke voksne i tankegangen. Man husker selv tilbake til begynnelse av 20 årene og man trodde man kunne absolutt alt, men det har rent mye vann i elva etter den tid som gjør at man innser at læringskurven hele tiden er stigende. Et barn kan aldri ha ansvaret for egne valg som kan ha langtids/varig effekt.

 

Om en voksen person vil forandre forandre sitt kjønn og har snakket med psykolog, men finner ut at vedkommende vil fortsette prosessen kan ingen hindre vedkommende. Man foretar selvstendige valg. Er det ikke ironisk at de i manualer for high school / college finnes advarsler om at tatoveringer er permanent og at man må foreta seg gjennomtenkte valg?

 

Hvordan en person ser ut på utsiden forandrer ikke hvordan vedkommende er på innsiden. Antar du kjenner flere person som speiler et fantastisk liv på facebook hvor du vet at dette ikke samsvarer med realiteten. Om du er jente eller gutt kan ikke forandres. Dette har med genetikk å gjøre. Du kan foreta deg forandringen til at du ser ut som en gutt, men du vil alltid tenke som en jente og vice versa. Om dette skal forandre må det hjernevasking til og det håper vi inderlig ikke noen argumenterer for. Tenk hvor forferdelig det må være at man oppdager at selv om man byttet kropp forandrer det ikke noe ift. tankene. Da er man virkelig fanget i feil kropp. Det håper vi ingen må oppleve, men som selvsagt er en utopi så ansvarsløst samfunnet er blitt.

Lenke til kommentar

Har transkjønnede personer også 6500 genetiske forskjeller fra kjønnet som er motsatt av det de tilsynelatende har?

 

Jeg tror nok at ting er litt mer nyansert enn det du beskriver her, men du har også noen poenger. Jeg synes denne er fin: https://www.aftenposten.no/meninger/kronikk/i/A2MXzA/Skal-snevre-kjonnsroller-kureres-med-kirurgi--Anonym (men den krever abonnement fra Aftenposten).

 

Jeg kjenner selv til en person som jeg mistenker føler seg feil kjønn fordi hun (før: han, men jeg omtaler vedkommende som hun nå) antageligvis ikke passet inn i det tradisjonelle kjønnsrollemønsteret der gutter skal like blått, biler og fotball. Dette kommer så veldig tydelig fram ettersom hun skal være så veldig overfeminim bimbo tydelig basert på det samme kjønnsrollemønsteret om at jenter skal si "åh giiiid" til edderkopper, ha lange negler og høye hæler uansett. Altså selv på en lagerjobb så møtte hun opp i høye hæler og trangt skjørt. De andre kvinnene der hadde kledd seg langt mer praktisk for å i det sånn. I dette tilfelle, så er det godt mulig at det hadde hjulpet om da hun var han heller hadde fått hjelp og forståelse på at man trenger ikke være en jente i en guttekropp fordi man ikke liker akkurat det samme som resten av guttegjengen. Jeg kjenner ikke til hele historien til vedkommende, men har forstått at oppveksten har vært ganske problematisk. Resultatet ble uansett en ganske forvirra person som er ganske ufyselig i oppførselen sin.

 

Men, hva med de som helt tydelig er født i feil kropp da? Er det klin umulig at det skjer? Det finnes jo personer som er født med to sett kjønnsorganer eller deler av det andre. Når jeg ser bildene av Nicole Maines over her (som jeg ikke visste hvem var før nå), så ser det veldig ut på som at denne personen var født med kvinnelige trekk.

 

Jeg tror ikke der er så svart/hvitt som mange ser for seg, men det er viktig at man får riktig hjelp - enten det er å godkjenne seg selv som man er eller faktisk å ta kjønnskorrigerende behandling.

Lenke til kommentar

Om kjønnsidentitet var hardkodet (hardwired) i hjernen før fødselen, ville identiske tvillinger ha samme kjønnsidentitet 100 prosent av tilfellene. Det har de ikke.

Uten å svare på resten, vil jeg påpeke at her tar du grunnleggende feil.

Høyre-/venstrehendt er genetisk betinget og hardkodet ved fødsel, men eneggede tvillinger kan allikevel være forskjellig.

 

Det er adskillig mer en kun genene som avgjør slike egenskaper, selv for arvelig betingede egenskaper.

Endret av theNiceOne
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Uten å svare på resten, vil jeg påpeke at her tar du grunnleggende feil.

Høyre-/venstrehendt er genetisk betinget og hardkodet ved fødsel, men eneggede tvillinger kan allikevel være forskjellig.

 

Det er adskillig mer en kun genene som avgjør slike egenskaper, selv for arvelig betingede egenskaper.

 

Hvordan spiller dette inn for om du er jente eller gutt?

Lenke til kommentar

Men, hva med de som helt tydelig er født i feil kropp da? Er det klin umulig at det skjer? Det finnes jo personer som er født med to sett kjønnsorganer eller deler av det andre. Når jeg ser bildene av Nicole Maines over her (som jeg ikke visste hvem var før nå), så ser det veldig ut på som at denne personen var født med kvinnelige trekk.

 

Nå husker jeg ikke nøyaktig inntreden med hormonbehandling og når "understellet ble skjært vekk (ser kirurgien muligens skjedde i en alder av 17 år, men hormonbehandling må ha skjedd mye tidligere vel).

 

Poenget er at dersom du agerer tidlig nok så vil ikke de typiske maskuline trekkene ha fått tid til å manifistere seg. Selv om en gutt muligens ser litt annerledes ut enn en kvinne i ansiktet, så er det ikke så fryktelig store variasjoner. Man kan ofte finne gutter med feminine trekk og jenter med maskuline trekk på en barneskole. Men trekkene er ikke så voldsomme enda før puberteten trer inn. Og hva puberteten nøyaktig vil gjøre for disse individene annet enn hvilken dose hormoner kroppene deres selv produserer blir jo litt vanskelig å gjette på forhånd, annet enn selve kjønnet og at det nok blir en dose av kjønnets hormoner uansett som flyter i blodvæsken.

 

Om "hennes" sak, så viser denne artikkelen litt om hvor lang og vanskelig prosessen for et slikt barn kan være:

 

https://www.pressherald.com/2015/10/18/with-release-of-new-book-transgendered-maine-teen-finds-her-voice/

 

Video her fra mens "hun" enda hadde understellet inntakt i ungdommen:

 

https://abcnews.go.com/Nightline/video/nicole-born-identical-twin-boys-now-brother-sister-34539470

Endret av G
Lenke til kommentar

Hvordan spiller dette inn for om du er jente eller gutt?

 

Jeg forstår spørsmålet ditt.

 

Men hva er viktigst at de voksne har et kriterie å følge, eller hva barnet føler det er?

Dersom du følger de voksne blir ikke det egoistisk av de voksne dersom barnet har andre idéer?

 

Så sant det ikke dreier seg om delfiner, katter og andre rare idéer, er et kjønnsbytte så ille egentlig?

 

 

 

Har andre rett til å være sinte på dens vegne?

 

Endret av G
Lenke til kommentar

Jeg forstår spørsmålet ditt.

 

Men hva er viktigst at de voksne har et kriterie å følge, eller hva barnet føler det er?

Dersom du følger de voksne blir ikke det egoistisk av de voksne dersom barnet har andre idéer?

 

Barn blir lett forvirret. Så du videoen lenger opp i tråden hvor hun forteller om gutten som fikk for lite oppmerksomhet ettersom hans søster trengte ekstra omsorg? Han trodde det var noe feil med han selv og begynte derfor agere som en jente. Ser spørsmålet og jeg tror det er viktig at man har ansvarsfulle foreldre som tar varet på barnet inntil det blir myndig og kan bestemme selv. Barn kan ha mange ideer. Flere ganger jeg pakket sekken i trass og skulle reise hjemmefra, men det ble med tanken selv om jeg demonstrerte det ganske åpenlyst og fikk ikke annet enn lykkeønskninger med på veien. De ville aldri latt meg dratt selvsagt. Poenget er at jeg ble gitt mitt "eget valg" selv om jeg i ettertid ser at de bare var smartere enn meg. Der og da ville jeg reise, men ble ledet inn på riktig spor igjen.

Lenke til kommentar

Barn blir lett forvirret. Så du videoen lenger opp i tråden hvor hun forteller om gutten som fikk for lite oppmerksomhet ettersom hans søster trengte ekstra omsorg? Han trodde det var noe feil med han selv og begynte derfor agere som en jente. Ser spørsmålet og jeg tror det er viktig at man har ansvarsfulle foreldre som tar varet på barnet inntil det blir myndig og kan bestemme selv. Barn kan ha mange ideer. Flere ganger jeg pakket sekken i trass og skulle reise hjemmefra, men det ble med tanken selv om jeg demonstrerte det ganske åpenlyst og fikk ikke annet enn lykkeønskninger med på veien. De ville aldri latt meg dratt selvsagt. Poenget er at jeg ble gitt mitt "eget valg" selv om jeg i ettertid ser at de bare var smartere enn meg. Der og da ville jeg reise, men ble ledet inn på riktig spor igjen.

 

Men når barnet når myndighetsalder så er det hormonellt for sent å snu ordentlig slik at mest mulig feminine trekk kan bevares. Det må gjerne voldsomme ekstra kirurgiske grep til på kjeve, nese og mange steder, som ikke garanterer et vellykket resultet (kommer mye an på kirurgens evner og sånt).

 

Men om du undertrykker mannlige kjønnshormoner og forsterker de kvinnelige, slik at personen som eksempelet Nicole Maines kan vente til de blir godt voksne så må jo det være bedre for resultatet.

 

At Nicole Maines hadde bryster som tenåring, kan jo enklere reverseres med hormoner og kirurgi enn voldsomme kjeve ansiktsoperasjoner dersom "hun" endret mening som 16-åring via en eller annen åpenbaring.

Lenke til kommentar

Men når barnet når myndighetsalder så er det hormonellt for sent å snu ordentlig slik at mest mulig feminine trekk kan bevares. Det må gjerne voldsomme ekstra kirurgiske grep til på kjeve, nese og mange steder, som ikke garanterer et vellykket resultet (kommer mye an på kirurgens evner og sånt).

 

Men om du undertrykker mannlige kjønnshormoner og forsterker de kvinnelige, slik at personen som eksempelet Nicole Maines kan vente til de blir godt voksne så må jo det være bedre for resultatet.

 

At Nicole Maines hadde bryster som tenåring, kan jo enklere reverseres med hormoner og kirurgi enn voldsomme kjeve ansiktsoperasjoner dersom "hun" endret mening som 16-åring via en eller annen åpenbaring.

 

Nå har jeg ingen medisinsk bakgrunn derfor blir dette kun synsing. Etter hva jeg har sett har kvinner og menn to helt forskjellig kranium. Dette er noe vi er født med og kan ikke forandres om det jeg har lest stemmer. Derfor tror jeg ikke det spiller noen rolle for ansiktstrekkene ettersom du da må operere uansett. Fra mitt ståsted blir det kun enda et argument for at man virkelig burde hjelpe disse menneskene via psykologer etter beste evne og ikke med 50 dager ventetid. Noen sier at statistikken er manipulert og at ventetiden er mye lenger. At dette ikke blir tatt tak i av myndighetene er ikke annet enn skuffende, dog heller ikke uventet fra den kanten.

Endret av AnArv
Lenke til kommentar

Nå har jeg ingen medisinsk bakgrunn derfor blir dette kun synsing. Etter hva jeg har sett har kvinner og menn to helt forskjellig kranium. Dette er noe vi er født med og kan ikke forandres om det jeg har lest stemmer. Derfor tror jeg ikke det spiller noen rolle for ansiktstrekkene ettersom du da må operere uansett. Fra mitt ståsted blir det kun enda et argument for at man virkelig burde hjelpe disse menneskene via psykologer etter beste evne og ikke med 50 dager ventetid. Noen sier at statistikken er manipulert og at ventetiden er mye lenger. At dette ikke blir tatt tak i av myndighetene er ikke annet enn skuffende, dog heller ikke uventet fra den kanten.

 

Da har du ikke full forståelse for den endringen som skjer med kranium i puberteten. Det skjer ganske mye pga. de mannlige kjønnshormonene.

 

Om det finnes forskjell på kranium i barneskolealder så blir den så liten og ubetydelig for sluttutseendet, målt opp i mot det som skjer i løpet av puberteten.

 

Nå kan jeg ikke si noenting om forskjell på kraniet på f.eks. to forskjellige kjønn personer som er 9 år gamle. Det var heller ikke noe stort poeng å skulle gjøre akkurat det. Men om du vil så kan du jo lete fram noe. Tviler på at det matcher de endringer som skjer i puberteten uansett, så du kan gjerne få slippe å lete etter noe der for min del.

 

Men jeg leser det du skriver. I denne kjønnsidentitetsdiskusjonen så synes jeg folk bør legge til sides evt. religiøse eller innlærte fordommer de måtte ha. Det er jo det selvstendige individet som betyr noe til slutt uansett.

 

Man får rett og slett se litt på bilder:

 

9-åringer

 

twins-boy-girl-9-years-450w-1016420635.j

img_3443.jpg

twins_real-4382.png

spelling-bee-kids-650_650x400_4144111782

AR-160719477.jpg

britishtwins.jpg

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar

11 år disse

 

https://proxy.duckduckgo.com/iu/?u=http%3A%2F%2Fc8.alamy.com%2Fcomp%2FA0740W%2Feleven-year-old-boy-and-girl-twins-with-their-pet-collie-sheepdog-A0740W.jpg

 

Disse er også 11 år i følge teksten der bildet stammer fra:

annabel-pickering-with-twin-harry-picker

 

 

Dette tvillingparet ser mye yngre ut, så det er vel like store individuelle forskjeller. Her ser jo skallen på han større ut, ikke sant:

 

IMG_2990.jpg

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da har du ikke full forståelse for den endringen som skjer med kranium i puberteten. Det skjer ganske mye pga. de mannlige kjønnshormonene.

 

Om det finnes forskjell på kranium i barneskolealder så blir den så liten og ubetydelig for sluttutseendet, målt opp i mot det som skjer i løpet av puberteten.

 

Nå kan jeg ikke si noenting om forskjell på kraniet på f.eks. to forskjellige kjønn personer som er 9 år gamle. Det var heller ikke noe stort poeng å skulle gjøre akkurat det. Men om du vil så kan du jo lete fram noe. Tviler på at det matcher de endringer som skjer i puberteten uansett, så du kan gjerne få slippe å lete etter noe der for min del.

 

Men jeg leser det du skriver. I denne kjønnsidentitetsdiskusjonen så synes jeg folk bør legge til sides evt. religiøse eller innlærte fordommer de måtte ha. Det er jo det selvstendige individet som betyr noe til slutt uansett.

 

Man får rett og slett se litt på bilder:

 

Det ironiske oppi det hele er at LBTQ (er nesten hele alfabetet) er de minst inkluderende. Mener du noe annet blir du veldig raskt "satt på plass". Hvordan dette harmonerer med at de vil at vi andre skal akseptere de er selvmotsigende om man skal si dette forsiktig. Vi kan ikke akseptere transkjønnet identitet, men dette betyr ikke at vi ikke behandler vedkommende med respekt. Det er to helt forskjellige ting som noen har vanskelig med å differensiere imellom. Fordømme kan kun en mann foreta seg så der er vi helt enige med deg.

 

Kraniet utvikler seg i takt med kroppen fant jeg ut. At dette finjusterte maskineriet vi mennesker er skulle komme til her vi er nå via utvikling over tid blir bare mindre og mindre sannsynlig sett ut i fra annen informasjon enn skriften som man kommer over. Kraniet består av 22 bein og 8 kranium bein. Vi er nok mer betydelige alle sammen enn hva som blir fortalt oss.

 

La oss håpe at 6500 genetiske forskjeller er nok til at man skjønner at de to kjønnene er forskjellig og at man har anstendighet nok til at man hjelper de som sliter på en ordentlig og verdig måte uansett hvorhen valget de foretar seg senere fører dem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

noah-parets-star-in-billy-elliot-photogr

 

Får du noia når du ser slike hobbyer?

 

 

Bislett-guttekor-synger-med-Solvguttene.

Eller hva med sølvguttene?

 

Du vet vel at i gamledager så ble slike korgutter massert testiklene i stykker på i en glodvarm stamp for å dempe på smerten? .. i den hensikt å bevare guttestemmen oppover i ungdomsårene (kanskje også inn i voksenalder)

 

 

 

 

Fordømme kan kun en mann foreta seg så der er vi helt enige med deg.

 

Må nok dessverre skuffe deg. Selv om jeg kan litt om religionen, ting og tang, så har jeg aldri ment å samstemme der. Men man kan sikkert finne andre punkter å være enig. Men ikke på det du påpeker der.

 

 

 

 


Det ironiske oppi det hele er at LBTQ (er nesten hele alfabetet) er de minst inkluderende. Mener du noe annet blir du veldig raskt "satt på plass". Hvordan dette harmonerer med at de vil at vi andre skal akseptere de er selvmotsigende om man skal si dette forsiktig. Vi kan ikke akseptere transkjønnet identitet, men dette betyr ikke at vi ikke behandler vedkommende med respekt. Det er to helt forskjellige ting som noen har vanskelig med å differensiere imellom.

 

Ok, det kan kanskje bli litt mye derfra da. Men har det slått deg hvor mye motbør gruppen har møtt. Det er kanskje ikke så rart de står på slik de gjør. Du forteller jo selv at du/dere ikke kan akseptere transkjønnet identitet.

 

Hva bør de gjøre da. Holde det helt skjult, flytte til et annet land for så å flytte tilbake i voksen alder i full blomst som det nye kjønnet og holdet det hemmelig helt til graven? Sånn for å unngå utstøtelse fra nærmiljøet.

 

 

.. men dette betyr ikke at vi ikke behandler vedkommende med respekt

 

Jeg synes du bør utdype hva denne respekten består av. Hvor mye respekt møter den typen individ fra dere da?

 

Husk at mobbing og utstøtelse ikke kun kommer i fra kristne individer, men også fra samfunnet ellers. Det er en innebygget fremmedfrykt. Når folk blir voksnere så enten beholder de holdningene sine, ellers så blir de mer avslappet til hva mange i samfunnet velger å finne på.

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du vet vel at i gamledager så ble slike korgutter massert testiklene i stykker på i en glodvarm stamp for å dempe på smerten? .. i den hensikt å bevare guttestemmen oppover i ungdomsårene (kanskje også inn i voksenalder)

 

Helt sinnsykt!

 

 

Må nok dessverre skuffe deg. Selv om jeg kan litt om religionen, ting og tang, så har jeg aldri ment å samstemme der. Men man kan sikkert finne andre punkter å være enig. Men ikke på det du påpeker der.

 

Man trenger ikke være enige om alt.

 

 

 

Ok, det kan kanskje bli litt mye derfra da. Men har det slått deg hvor mye motbør gruppen har møtt. Det er kanskje ikke så rart de står på slik de gjør. Du forteller jo selv at du/dere ikke kan akseptere transkjønnet identitet.

 

Det blir aldri bedre om man svarer med samme mynt som man tidligere er blitt møtt med. Man kan ha forståelse for reaksjonen. Den tjener imidlertid dem selv veldig dårlig da det igjen gir bensin på bålet.

 

 

Hva bør de gjøre da. Holde det helt skjult, flytte til et annet land for så å flytte tilbake i voksen alder i full blomst som det nye kjønnet og holdet det hemmelig helt til graven? Sånn for å unngå utstøtelse fra nærmiljøet.

 

Da er man til stadiet hvor man fordommer noen og det skal man ikke gjøre, uansett. Normal anstendighet blant alle mennesker er da mer enn godt nok for alle til at man fra samme kultur kan bo sammen i fred og fordragelighet.

 

Jeg synes du bør utdype hva denne respekten består av. Hvor mye respekt møter den typen individ fra dere da?

 

Vi behandler dem akkurat som alle andre. Ingen forskjell. Man bare omgås ikke på privaten.

 

Husk at mobbing og utstøtelse ikke kun kommer i fra kristne individer, men også fra samfunnet ellers. Det er en innebygget fremmedfrykt. Når folk blir voksnere så enten beholder de holdningene sine, ellers så blir de mer avslappet til hva mange i samfunnet velger å finne på.

 

Som jeg alltid har hevdet i vår dialog. I såkalte kristne miljøer er det mye møl som i all hovedsak kommer fra prester som blir ansett som "guder". Fremmedfrykt er et begrep som man har misforstått totalt. Dette handler om kultur og at man passer bedre sosialt sammen med dem som kommer fra den regionen man bor i opprinnelig. At man tror alle kan bo i samme land med ulike kulturer er en illusjon og vil ha katastrofale følger. Se til Sverige. Hadde media rapportert hva som foregår der ville befolkningen krevd militært bevoktede grenseoverganger. Dessverre har muslimene sin rolle i dette spillet som foregår. De bare forstår det ikke selv.

Endret av AnArv
Lenke til kommentar

 

G

Du vet vel at i gamledager så ble slike korgutter massert testiklene i stykker på i en glodvarm stamp for å dempe på smerten? .. i den hensikt å bevare guttestemmen oppover i ungdomsårene (kanskje også inn i voksenalder)

 

AnArv

Helt sinnsykt!

 

 

G

Må nok dessverre skuffe deg. Selv om jeg kan litt om religionen, ting og tang, så har jeg aldri ment å samstemme der. Men man kan sikkert finne andre punkter å være enig. Men ikke på det du påpeker der.

 

AnArv

Man trenger ikke være enige om alt.

  

 

G

Ok, det kan kanskje bli litt mye derfra da. Men har det slått deg hvor mye motbør gruppen har møtt. Det er kanskje ikke så rart de står på slik de gjør. Du forteller jo selv at du/dere ikke kan akseptere transkjønnet identitet.

 

AnArv

Det blir aldri bedre om man svarer med samme mynt som man tidligere er blitt møtt med. Man kan ha forståelse for reaksjonen. Den tjener imidlertid dem selv veldig dårlig da det igjen gir bensin på bålet.

 

 

G

Hva bør de gjøre da. Holde det helt skjult, flytte til et annet land for så å flytte tilbake i voksen alder i full blomst som det nye kjønnet og holdet det hemmelig helt til graven? Sånn for å unngå utstøtelse fra nærmiljøet.

 

AnArv

Da er man til stadiet hvor man fordommer noen og det skal man ikke gjøre, uansett. Normal anstendighet blant alle mennesker er da mer enn godt nok for alle til at man fra samme kultur kan bo sammen i fred og fordragelighet.

 

G

Jeg synes du bør utdype hva denne respekten består av. Hvor mye respekt møter den typen individ fra dere da?

 

AnArv

Vi behandler dem akkurat som alle andre. Ingen forskjell. Man bare omgås ikke på privaten.

 

G

Husk at mobbing og utstøtelse ikke kun kommer i fra kristne individer, men også fra samfunnet ellers. Det er en innebygget fremmedfrykt. Når folk blir voksnere så enten beholder de holdningene sine, ellers så blir de mer avslappet til hva mange i samfunnet velger å finne på.

 

AnArv

Som jeg alltid har hevdet i vår dialog. I såkalte kristne miljøer er det mye møl som i all hovedsak kommer fra prester som blir ansett som "guder". Fremmedfrykt er et begrep som man har misforstått totalt. Dette handler om kultur og at man passer bedre sosialt sammen med dem som kommer fra den regionen man bor i opprinnelig. At man tror alle kan bo i samme land med ulike kulturer er en illusjon og vil ha katastrofale følger. Se til Sverige. Hadde media rapportert hva som foregår der ville befolkningen krevd militært bevoktede grenseoverganger. Dessverre har muslimene sin rolle i dette spillet som foregår. De bare forstår det ikke selv.

Sånn da har jeg merket hvem som sa hva, så det blir stående riktig for ettertiden.

 

 

Bra besvarelse, dersom dere oppriktig mener det som står på trykk her og nå.

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Bra besvarelse, dersom dere oppriktig mener det som står på trykk her og nå.

 

Takk! Dette er noe vi tror på og lever etter.

 

EDIT: Det er to unntak (som muligens ikke ble ettertrykkelig nok forklart). Pedofile vil avgå med døden og voldtekts menn livsvarig fengsel om vi får det som vi vil. Dette er ikke mennesker.

Endret av AnArv
Lenke til kommentar

Barn blir lett forvirret. Så du videoen lenger opp i tråden hvor hun forteller om gutten som fikk for lite oppmerksomhet ettersom hans søster trengte ekstra omsorg? Han trodde det var noe feil med han selv og begynte derfor agere som en jente. Ser spørsmålet og jeg tror det er viktig at man har ansvarsfulle foreldre som tar varet på barnet inntil det blir myndig og kan bestemme selv. Barn kan ha mange ideer. Flere ganger jeg pakket sekken i trass og skulle reise hjemmefra, men det ble med tanken selv om jeg demonstrerte det ganske åpenlyst og fikk ikke annet enn lykkeønskninger med på veien. De ville aldri latt meg dratt selvsagt. Poenget er at jeg ble gitt mitt "eget valg" selv om jeg i ettertid ser at de bare var smartere enn meg. Der og da ville jeg reise, men ble ledet inn på riktig spor igjen.

Det er ingen fare i å la guttebarn kle seg og oppføre seg som jenter. Hvilke slags konsekvenser skulle dette hatt? Er de ikke trans så er det bare en fase, ikke verre enn det. Hvis foreldre på død og liv skal tvinge unger til å trosse sin kjønnsidentitet så er det derimot skadelig, og det burde ikke være så veldig overraskende.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...