Gå til innhold

[Løst] Apple TV - Ødelagt eller en innstilling?


Anbefalte innlegg

Kjøpte meg en Apple TV 4K i helgen, men får ikke streamet med den. Lyden spilles som normalt men det vises bare et og et bilde med flere sekunders mellomrom. Bildet er helt klart hele tiden. Det gjelder alle apper som streamer. Viaplay, NRK, Netflix, Youtube, Altibox osv. Alle oppfører seg likt.

 

Bruker jeg TVn til å streame via apper så virker det helt fint. Både TV'n og Apple TV er koblet til samme trådløse nett, og de står 4 meter fra routeren uten noe særlig hindring mellom. Måler vel en 300-400 Mbit/s

 

Har prøvd å bytte HDMI kabel (Premium High-speed sertifisert ny fra eske), bytte HDMI port, endre Hz og oppløsning på Apple TV, se etter oppdatering (har siste versjon), fabrikkinnstilling. Ingen av disse endringene gjorde noen forskjell. 

 

Tror egentlig den må være defekt, men fint å høre om andre har vært borti lignende

 

Her er noen klipp som viser hvordan det ser ut

Viaplay - google foto

Altibox - google foto

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var kjipt å høre. Jeg har en innstilling til, men det er på selve TV. Nyere TV'er har to HDMI-innstillinger, en med litt svakere hastighet og en med høyere hastighet som må være på for å klare 4K ved 60FPS i tillegg til HDR. Det er mulig du allerede har slått dette på, og Apple-TV'en er defekt, men ville nevne det i tilfelle.

 

https://www.lydogbilde.no/nyheter/tv/slik-aktiverer-du-hdr

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...