Gå til innhold

hjelp med gaming pc


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om du skal ha skjermkort opp til 1060\RX 580 har ikke ram så mye å si, men tenker du et kjappere skjermkort enn det, f.eks 2060 eller bedre begynner plutselig ramhastigheta å ha en god del å si for ytelsa i fullhd.

 

https://www.komplett.no/wishlist/8518864c-2e15-4dec-95b2-49e3d1b08163 her har du tilsvarende pakke med rambrikker som bruker å kunne kjøres på 3200 cl16 som vil medføre betydelig bedre ytelse i spill med spesielt kjappe skjermkort. Rammen er garantert å fungere på 2933 cl16, men du vil trolig greie mer.

Endret av Cowboystrekk
Lenke til kommentar

Kommer også an på hvordan spill du skal spille, men i store sandbox spill, slik som GTA V, Witcher 3, Minecraft osv er det dag og natt mellom 2133Mhz og 3200Mhz, også noe forskjell fra 3200Mhz og oppover (avhengig av spill). Så om du spiller mye type sandbox spill ville jeg prioritert raskt minne uavhengig av skjermkort.

Endret av Emile the rat
Lenke til kommentar

På Ryzen, så kjører infinityfabric (kommunikasjonen mellom kjernene) på samme hastighet som minnet kjører på. Derfor vil i mange tilfeller raskere minne hjelpe for den totale ytelsen. Lav hastighet på minnet "nerfer" faktisk cpuytelsen.

 

Her er et godt eksempel som jeg testet på min gamle Ryzen 1800x:

 

Farcry Primal benchmark:

 

 

63 min  - 91 average  - 113 max fps

70 min  - 102 average -122 max fps

10.52% - 11.39% - 7.65% forskjell

3200 mhz vs 3600mhz @ samme cl 16-15-15-15-35-1T timings

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1764097&p=23922524

 

Ja dette er fra 3200mhz til 3600mhz ! Da ser man at man ikkje har lyst til å ha treigere minne enn 3200 mhz iallefall :p

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...