Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Kjøpt meg leilighet i prosjekt og lurer litt på tilvalg


Anbefalte innlegg

Hei nettopp kjøpt meg leilighet, og nylig vært på tegne time med hth etter de veldig små tilvalg som ikke skulle gå utover standard pris kategori og det som gjorde skulle ikke koste mer en litt ekstra ble plutselig 61 tusen ekstra, noen som har noe erfaring med dette? hvitevarer ble bare oppgradert 1 hakk for 1-3 tusen for de forskjellige hvite varene

 

Værdien af standard-inventaret incl. mva: 72.088,27

 

61.719,76 kr Netto Total: 0,00 61.719,76 kr

 

 

takk for erfaring og tips!

 

bilder vedlagt

post-331112-0-04288700-1549076378_thumb.png

post-331112-0-70699000-1549076381_thumb.png

post-331112-0-74733200-1549076414_thumb.png

Endret av petter96
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det noe konkret du lurer på?

 

Tilvalg og endringer som dette er kjent for å være dyrt. Det er her entreprenørene og leverandørene henter litt ekstra fortjeneste, og det er i utgangspunktet ganske krevende for de av hensyn til logistikken og administrasjonen av slike endringer.

Lenke til kommentar

Hei nettopp kjøpt meg leilighet, og nylig vært på tegne time med hth etter de veldig små tilvalg som ikke skulle gå utover standard pris kategori og det som gjorde skulle ikke koste mer en litt ekstra ble plutselig 61 tusen ekstra, noen som har noe erfaring med dette? hvitevarer ble bare oppgradert 1 hakk for 1-3 tusen for de forskjellige hvite varene

 

Ja, det er desverre vanlig at de holder på slik.  Jeg kranglet med de en stund over det og da det endelige oppgjøret kom et halvt år senere hadde de glemt å legge på dette "endringsgebyret".  Om det var pga jeg hevet stemmen eller at de faktisk glemte det, vet jeg ikke - jeg hadde ikke lyst å spørre...   

 

Det er en absurd praksis som burde være ulovlig.  Kjøkkenet monteres av kjøkkenleverandøren, ikke av utbygger, og utbygger er overhodet ikke involvert i dette utover faktureringen i etterkant.  "Endringsgebyret" er ren kickback fra kjøkkenleverandør til utbygger som blir lagt oven i din pris.  Jeg var nok heldig jeg slapp. 

 

Dette var iøvrig en enebolig, ikke leilighet. 

Endret av tigerdyr
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvitevarene i dette tilbudet bortsett fra kombiskapet er kostbare toppmodeller som kun selges hos utvalgte kjøkkenleverandører. Kombiskapet kan kjøpes for snaut kr 5500 andre steder. Når det gjelder platetopp, stekeovn og oppvaskmaskin kan man spare en god del ved å gå litt ned på finesser og funksjoner, og kjøpe vanlige typer som finnes i elektrobutikker. Innebygget mikro er det ikke så mye å velge i, men kan spare litt på en som er tilnærmet identisk.

Hvis man ønsker akkurat samme spesifikasjoner som på platetopp, stekeovn og oppvaskmaskin i tilbudet, så er det ikke så mye å velge i og ikke så mye å spare. Fordelen med tilbudet er at kjøkken og hvitevarer kommer sammen og blir montert samtidig istedenfor to leveringer, to monteringer og to leverandører å forholde seg til (særlig hvis det ikke går som forventet og de skylder på hverandre).

Lenke til kommentar

planen min no er og kjøpe alt på power under dnb mastercard kampanje, ser også at power tilbyr montering av fronter. håper da at de kan tilby og montere hth sine fronter

De ordner montering av fronter på både oppvaskmaskin og kombiskap, men det blir litt penger av det. De kan også montere platetopp og stekeovn, men det koster også ekstra. Dette må også eventuelt taes med i regnestykket i forhold til tilbudet.

Hvis det praktiske har noe å si så vær obs på at om du bor i Oslo-området/Østlandet så monterer Power (og også Elkjøp) samtidig med leveransen, men i resten av landet blir monteringen gjort av et annet firma en eller to dager etter levering.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...