Gå til innhold

Mange HBO Nordic-brukere opplever store problemer med Chromecast


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Innholdet til HBO er meget bra og jeg er fast abonnement men utover det kan man vel ikke si de vært konkuransedyktig NOEN GANG om man snakker teknikk.

Det har hendt jeg faktisk har lastet ned illegale versjoner av GOT (selv om jeg som sagt også betaler) for at streamingskvaliteten, lyd og/eller teknikken ellers på ett så lavmål at piratene leverer bedre. Fantastisk.

Utrulig at de ikke klarer å nærme seg Netflix eller Amazon Prime teknisk sett iom at de har drevet på såpass lenge. Kanskje de burde vurdere samarbeid med en profesjonell aktør?

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Hvordan bruke HBO Nordic på en samsung tv:

Start app, få beskjed om at du ikke har nettilgang. Avslutt app, og start på nytt.

De første valgene du får, er å se det du så sist, på nytt igjen.

Det enkleste er ofte å starte på nytt med disse, spole igjennom, for deretter å komme til neste episode. (i siste versjon så husker faktisk søk funksjonen hva du har søkt på før, så den har blitt brukandes)

Jeg tror faktisk knapt de hadde klart å lage dårligere UX, selv om de hadde gått inn for det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Innholdet til HBO er meget bra og jeg er fast abonnement men utover det kan man vel ikke si de vært konkuransedyktig NOEN GANG om man snakker teknikk.

Det har hendt jeg faktisk har lastet ned illegale versjoner av GOT (selv om jeg som sagt også betaler) for at streamingskvaliteten, lyd og/eller teknikken ellers på ett så lavmål at piratene leverer bedre. Fantastisk.

Utrulig at de ikke klarer å nærme seg Netflix eller Amazon Prime teknisk sett iom at de har drevet på såpass lenge. Kanskje de burde vurdere samarbeid med en profesjonell aktør?

 

HBO i seg selv har en konge app og nettspiller, men så har HBO Nordic kjøpt rettighetene her i norden og lansert noe møl som ikke fungerer i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Ikke bare HBO som sliter m Chromecast. Stadig oftere ser jeg apper som ikke caster ordentlig eller ikke starter i det hele tatt. I det siste er den selektiv også fra hvilken webside du caster i fra , i allefall fra Android phones. For eksempel clipzui.com som kun ender i ett bilde av youtube logoen. Virket perfekt tidligere og uten reklame.

 

Dette tror jeg handler om Googles maniske kontroll og at de legger inn filter for å tvinge folk til å se reklamer og bruke deres apper. Samme tvangstanken de nå legger inn i youtube der du skal betale google for innhold de ikke eier

Lenke til kommentar

Amazon prime støtter vel ikke chromecast i det hele tatt.

Og jeg har også tilgang til HBO Nordic via både RiksTV og den nye greien strim.no, som ser ut som en forgreining av RiksTV. Men ingen av disse sender flerkanalslyd til chromecast, og det gjør hele greien fullstendig ubrukelig.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Ikke bare Hbo. Netflix på Samsung tv og hdr film/tv fungerer særs dårlig. Rosa og grønt. Samsung støtter ikke dolby vision, men det vil Chromecast ultra spille uansett.

 

Hehe, ja rister på hodet.. En pussig ting med netflix, HBO og Onkyo? forsterker er at chromecast tvinger forsterker over på surround og jeg får ikke slått det av. Har satt opp forsterkeren til å spille all speaker stereo, muligens så satte jeg til til 5 høytallere. Men tror jeg deaktiviserte manglende senterhøytaller.

 

Vil tro dette har noe med HDMI styring, litt usikker på hvilke enheter jeg har deaktivisert. Har ikke sett noe mulighet for å deaktivisere surround i apper og innstillinger på Netflix, iallefall.

 

De skal liksom automatisere og gjøre ting enkelt for folk. Men for de som ikke følger strømmen blir det vanskelig for. Som f.eks. atuoplay funksjon i HBO, skjønner ikke at noen av strømtjenestene mener det er fornuftig å ikke legge til funksjon for å stoppe autoplay. Dessuten må man enten vente 2 min på neste episode på HBO eller bla seg frem og tilbake for å sette på neste episode..

 

Er US appen like ille som nordic appen? Det er vel ikke samme eiere?

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...