Gå til innhold

FEATURE: Månedens ti anbefalte spill på mobil og nettbrett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gamer.no fikk sikkert et par kroner for å si noe om dette. Tror en hver gamer med litt respekt for både gaming or selg selv ville boykottet dette spillet.

 

Noe så tullete. En fyr liker et godt, vellaget strategispill til mobil? Da må han være betalt. Har selv testet spiller litt, og synes det er veldig bra så langt. Realiteten er jo at man ikke vil fått noe annet C&C-spill uansett. Om noe er jo dette spillet et forsøk på å se om det fortsatt er et marked for et C&C-spill. Dette kommer ikke på bekostning av noe annet. Det er den ene tingen som kan gi oss et nytt spill i serien.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

 

Gamer.no fikk sikkert et par kroner for å si noe om dette. Tror en hver gamer med litt respekt for både gaming or selg selv ville boykottet dette spillet.

 

Noe så tullete. En fyr liker et godt, vellaget strategispill til mobil? Da må han være betalt. Har selv testet spiller litt, og synes det er veldig bra så langt. Realiteten er jo at man ikke vil fått noe annet C&C-spill uansett. Om noe er jo dette spillet et forsøk på å se om det fortsatt er et marked for et C&C-spill. Dette kommer ikke på bekostning av noe annet. Det er den ene tingen som kan gi oss et nytt spill i serien.

Hvorfor likte du det? Hvor stort fokus er det på mikrotransaksjoner i det spillet?

Lenke til kommentar

Rivals er faktisk ganske gøy å spille. Men synes at dere kunne nevnt at spillet lar deg betale for direkte fordeler som øker din vinnersjanse betraktelig mot andre spillere. Men de må tjene pengene sine på en måte. Det er fortsatt mulig å gjøre det bra og ha mange timer med underholdning uten å betale.

 

Har selv brukt drøye 200kr på spillet. Så har hatt noen fordeler selv. Men nå som jeg er i masters league møter jeg som regel spillere med høyere nivå på enhetene sine enn det jeg har selv.

 

Det er en spiller som har brukt flere titusen kroner på spillet. Han er absolutt ikke en toppspiller isolert sett. Men enhetene hans er på makslevel som er 15, som utkonkurrer alle motstandere. Så han har klatret opp på topp 10 lista over de beste spillerne i verden.

 

Men han blir ofte dratt frem som ett eksempel på p2w delen av spillet av de øvrige topprankete spillerne. Når man ser på kampene hans ser man at han ikke er på samme toppnivå som de andre.

 

Til sammenligning har den aller beste spilleren AliciaDestiny ett nivå på ca 11 i gjennomsnitt på enhetene sine.

 

En forskjell på 4 nivåer gir en enorm fordel i kampen, da både enhetenes dps og helse blir kraftig oppgradert. I tillegg vil du med en lvl 15 general får ekstraktorer og hovedbase med betydelig mer helse. Sammen med general ultimaten som blir betydelig oppgradert.

Endret av Kron
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Rivals er faktisk ganske gøy å spille. Men synes at dere kunne nevnt at spillet lar deg betale for direkte fordeler som øker din vinnersjanse betraktelig mot andre spillere. 

 

Nei takk. Dette er noe jeg ikke klarer å nyte eller støtte. Hvordan et spill hvor man kan kjøpe seg til å vinne kan være gøy sier jo mer om lommeboken din enn noe om selve spillet :(

 

edit: Om det du sier om P2W stemmer (hvorfor skulle det ikke det) så er det veldig merkelig at Gamer.no ikke never dette!

Endret av MysticoN
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Gamer.no fikk sikkert et par kroner for å si noe om dette. Tror en hver gamer med litt respekt for både gaming or selg selv ville boykottet dette spillet.

Gamer.no. ''Sponsored by EA''

Nei, vi har ikke fått betalt for å skrive om spillet. Nei, vi er ikke sponset av EA.

 

Synes det er rimelig absurd at jeg må skrive det fordi dere ikke liker et mobilspill som en skribent liker. 

Endret av Arodem
  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

Nei, vi har ikke fått betalt for å skrive om spillet. Nei, vi er ikke sponset av EA.

 

Synes det er rimelig absurd at jeg må skrive det fordi dere ikke liker et mobilspill som en skribent liker. 

 

 

Absurd indeed. Har skummlest denne spalten i årevis, og en gang i blant dukker det opp noen mobilspill som jeg ikke har hørt om og vil teste ut. Men det er tydeligvis kult å hate.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Eneste jeg skal være enig i om "konspirasjonsteoriene" ovenfor er at det generelt er nok greit å nevne i en kort setning om et spill tilbyr P2W-elementer og mikrotransaksjoner. Ikke at det nødvendigvis MÅ ødelegge hele spillet helt. Har hatt mange timer med morro i både Clash of Clans og Domination, selv om begge spillene legger opp til mikrotransaksjoner og fordeler ved å åpne lommeboken. Det er også mulig å ha det morro uten å gjøre det. Du må bare ha Onkel Skrues pengebinge fylt med tålmodighet.

 

Forøvrig var det vel langt mindre og pengesvake utviklere som begynte med mikrotransaksjoner på mobilspill, enn EA? Har du begrensede midler så er det jo en ganske simpel strategi for å få inn kronasjer. Noe skal en ofte leve av også.

Så kan en debbatere seg til døde om det er rett eller galt. Skal være enig i at det er en ukultur å kunne kjøpe seg til seier (P2W), men om man åpner lommeboken ikke direkte påvirker dine muligheter, så er det vel greit. Hvis du kan oppnå samme fordeler ved å spille gratis, bare at du må ha den nevnte Onkel Skrues pengebinge fylt med tålmodighet, så er det helt greit for min del. Da blir det opp til utvikler å sørge for innhold som holder meg interessert lenge nok til at jeg gidder å bruke 5000 timer i spiller, fremfor 500 timer hvis jeg åpner lommeboka.

Lenke til kommentar

Absurd indeed. Har skummlest denne spalten i årevis, og en gang i blant dukker det opp noen mobilspill som jeg ikke har hørt om og vil teste ut. Men det er tydeligvis kult å hate.

 

Synes det er rimelig absurd at jeg må skrive det fordi dere ikke liker et mobilspill som en skribent liker. 

 

 

Men men.... Det er jo ikke det at vi ikke liker spillet.. Men at dere reklamere for et spill som har P2W elementer i seg uten å nevne det derimot. 

 

Er dette noe vi lesere kan forvente oss mer av i fremtiden. At dere promoterer P2W spill uten å nevne det? 

Endret av MysticoN
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Gamer.no fikk sikkert et par kroner for å si noe om dette. Tror en hver gamer med litt respekt for både gaming or selg selv ville boykottet dette spillet.

 

Noe så tullete. En fyr liker et godt, vellaget strategispill til mobil? Da må han være betalt. Har selv testet spiller litt, og synes det er veldig bra så langt. Realiteten er jo at man ikke vil fått noe annet C&C-spill uansett. Om noe er jo dette spillet et forsøk på å se om det fortsatt er et marked for et C&C-spill. Dette kommer ikke på bekostning av noe annet. Det er den ene tingen som kan gi oss et nytt spill i serien.

Har lest litt om hva folk mener om spillet nå.. Ser tydelig at det er mye fokus på mikrotransaskjoner her. En person sier at iløpet av 20 min fikk han 6 forespørsler etter å bruke penger.

 

Helt ok at han liker spillet, men når han skriver på Gamer.no så bør ikke hva en person liker telle alene. Et spill som er såpass full med P2W elementer burde ikke blitt anbefalt av en respektert "nett avis". I allefall ikke uten å nevne det.

 

Tviler også at gamer.no har fått noe penger fra EA men skjønner godt reaksjonen. For den ba dere virkelig om å få her!.

Lenke til kommentar

Det er i vertfall nytt for meg, men du er vel enig at microtransaksjoner er en stor del av veldig mange spill og da er det jo på sin plass i en artikkel om nevnte spill. 

 

Rival er jo hele spillet bygd rundt microtransaksjoner, å utelokke dette blir jo HELT feil. Skal være enig at gameplay kan være bra, men hjelper lite når det ikke finnes noen reterdig matchmakeing i et pvp spill. De med størst lommebok vil i værste fall ha en stor fordel men ofte vil lommeboken sikre seier uansett. 

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...