Gå til innhold

Erfaringer med BB Bank ASA?


Anbefalte innlegg

Ser at BB Bank ASA har litt høyere rente enn konkurrentene på sparekonto.

 

Det var flott, helt til jeg ble klar over at man må sende brev til banken for å ta ut penger.

 

 

Andre betingelser: Ønsker du å ta ut pengene dine må du bruke denne linken: https://www.bbf.no/media/349538/uttaksblankett.pdf

 

 

Er det andre banker som er like vanskelige å ha med å gjøre? Skulle tro at alle banker ville ha en funksjonsabel nettbank nå.

Endret av masjoninfor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hørt om dem, og lagt merke til at de har meget god rente. I tillegg har de månedlig kapitalisering av renter og medlem i bankenes sikringsfond. 

Men skjemautfylling virket noe plagsomt. Men kan overleve å fylle ut en slik papirlapp hvert tredje år eller så. 

 

Nå som KomplettBank senker renta til 1,8% er det på tide å flytte pengene til noe annet

Lenke til kommentar

Som jeg sier flere steder hver gang jeg er i nærheten. BB/TF Bank er noe dritt. Det med uttaksblanketter er noe forbannet styr. Elektronisk utfylt er heller ikke godt nok, du må printe ut manuelt, scanne (mobilt bilde i høy kvalitet er ikke godt nok). Skikkelig kunde-u-vennlig bank og knotete for knotethetens skyld. Styr unna!

 

Jeg er veldig glad i Nordax, og nå som de har fått høyest rente av alle, så er det bare å løpe dit for å åpne konto. Anbefalte dem til flere her inne da de bare hadde 2% rente også (og avida hadde 2.10%). Fritt antall uttak nå, men riktig som nevnt ovenfor - de er medlem i det Svenske banksikringsfondet og har maksbeløp (og garanterer for) 850k. God nettbankløsning, så anbefales absolutt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

En blankett i posten for uttak er ikke noe problem for meg, men kan se at det er det dersom man skulle trenge pengene raskt. Bluestep har alltid gode renter og ligger alltid høyt på listene.

Verken Nordax eller Bluestep tilbyr månedlig kapitalisering, men man kan likevel se hvor mye renter man har opparbeidet seg på mine sider (Bluestep).

Lenke til kommentar

BB Bank er rare. Prøvde å opprette sparekonto på fredag, fortsatt ikke noen tilgang til systemet dems. Hjemmesiden er rar, prøver man å komme i kontakt med kundechat får man bare beskjed om "ingen tilgjengelige, prøv igjen mandag-fredag 08-20" eller noe sånt. Prøver man å logge inn med BankID blir man automatisk logget ut. 

 

Litt usikker på om jeg vil sende pengene mine dit... Føles scam-aktig..

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...
7 hours ago, vessarn said:

Nytt år og nye muligheter

Godt nytt år!

For min del må jeg si at papirskjema for å overføre penger fra konto er en showstopper. Jeg har brukt Svea for sparing en stund nå, de har hatt god rente også over tid. De har (en svært enkel) nettbank, og overføring av penger både inn og ut går relativt fort (på konto neste arbeidsdag). Øvre grense som sikres av innskuddsordningen er 100 000 EUR, så innskudd i Svea bør begrenses til ca 900 000 NOK.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...