Gå til innhold

Gikk fra Onecall til ICE. Nettsurfing ble sirup.


Anbefalte innlegg

Det er den merkeligste overskriften jeg noen gang har skrevet, men det beskriver jo alt. Vet at Telia sin dekning er topp her hvor jeg bor og har brukt Onecall i mange år. I dag porterte jeg til ICE, og plutselig er nettverkshastigheten nede i 8-12 mbps. Har aktivert automatisk nettverk og forsøkt både ICE og ICE+.

 

Noen som har en teori om hvorfor det går som skiene til Norge under Sotchi OL?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvor befinner du deg?

 

Mye av årsaken ligger trolig i at ICE har mindre tilgjengelig båndbredde enn Telenor og Telia. Telenor og Telia har opptil  2x70 MHz tilgjengelig de aller fleste steder, men ICE bare har 2x30 MHz. Mange steder har ICE bare 800 MHz sendere, og da er tilgjengelig båndbredde nede i 2x10 MHz.

 

Ikke for det, jeg har målt 60 mbit/sek i rushtida i Lillestrøm sentrum.
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Du ser forøvrig enkelt om du er koblet på Ice sitt nett eller Telia, når du er koblet på Ice sitt skal det stå "ice+"

Ja på min Huawei står det også ice.net eller ice.net+ plussen betyr vel at telefonen er koblet opp mot flere frekvenser samtidig såkalt mimo teknologi som skal gi høyere hastiget. Og det står som Loppa75 skriver ice-Telia når den er koblet på Telia. Tidliggere hadde jeg en LG telefon, der var det vanskelig og se hva jeg var koblet på for der stod det stort sett bare ICE.net

Lenke til kommentar

 

Hvor befinner du deg?

 

Mye av årsaken ligger trolig i at ICE har mindre tilgjengelig båndbredde enn Telenor og Telia. Telenor og Telia har opptil 2x70 MHz tilgjengelig de aller fleste steder, men ICE bare har 2x30 MHz. Mange steder har ICE bare 800 MHz sendere, og da er tilgjengelig båndbredde nede i 2x10 MHz.

 

Ikke for det, jeg har målt 60 mbit/sek i rushtida i Lillestrøm sentrum.

Takk for svar og info :).

Litt utenfor Molde, ute ved kysten. Funker bra nå, og er raskere når jeg benytter Telia sitt nettverk.

Lenke til kommentar

"+" betyr at telefonen mottar på to eller flere carriers. Det har ikke noe med MIMO å gjøre. Edit: Her er en god forklaring på hvordan MIMO

Misforståelsen var at når + symbolet kommer etter ice PLMN navnet ("ice+"), så betyr det CA. Det stemmer ikke. ice+ betyr at telefonen er tilkoblet ice sitt 242 14 nett. Når + kommer etter 4G symbolet derimot ("4G+"), betyr det at telefonen er koblet til med CA.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...