Gå til innhold

overklokking av ryzen 5 2600


Anbefalte innlegg

hei jeg har kjøpt meg en oppgraderingspakke https://www.komplett.no/product/1007143/datautstyr/pc-komponenter/pc-i-deleroppgradering/oppgradering/oppgraderingspakke-ryzen-5-2600#

 

jeg har ingen erfaring med overklokking men jeg har lest litt rundt og sett noen videoer om overklokking med denne cpuen.. de sier at det nesten er anbefalt å gjøre det.. om det er noen som har tips osv om dette så blir det satt stor pris på det.. 

gpu som jeg har i nå er gammel men funker foreløbig ASUS GEFORCE GTX 780 OC 3GB PCI-E DVI/HDMI/DP

men jeg kommer til å oppgradere etter hvert.. 

 

bør jeg ha en annen cpu kjøler enn den som er stock.. har sett på NZXT Kraken X52 CPU Kjøler 

duger denne??

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hei jeg har kjøpt meg en oppgraderingspakke https://www.komplett.no/product/1007143/datautstyr/pc-komponenter/pc-i-deleroppgradering/oppgradering/oppgraderingspakke-ryzen-5-2600#

 

jeg har ingen erfaring med overklokking men jeg har lest litt rundt og sett noen videoer om overklokking med denne cpuen.. de sier at det nesten er anbefalt å gjøre det.. om det er noen som har tips osv om dette så blir det satt stor pris på det.. 

gpu som jeg har i nå er gammel men funker foreløbig ASUS GEFORCE GTX 780 OC 3GB PCI-E DVI/HDMI/DP

men jeg kommer til å oppgradere etter hvert.. 

 

bør jeg ha en annen cpu kjøler enn den som er stock.. har sett på NZXT Kraken X52 CPU Kjøler 

duger denne??

Hei. Jeg har ikke prøvd dette selv, men ved å google "overclocking Ryzen 5 2600" dukket det opp mange forslag.

Lenke til kommentar

hei jeg har kjøpt meg en oppgraderingspakke https://www.komplett.no/product/1007143/datautstyr/pc-komponenter/pc-i-deleroppgradering/oppgradering/oppgraderingspakke-ryzen-5-2600#

 

jeg har ingen erfaring med overklokking men jeg har lest litt rundt og sett noen videoer om overklokking med denne cpuen.. de sier at det nesten er anbefalt å gjøre det.. om det er noen som har tips osv om dette så blir det satt stor pris på det.. 

gpu som jeg har i nå er gammel men funker foreløbig ASUS GEFORCE GTX 780 OC 3GB PCI-E DVI/HDMI/DP[/size]

men jeg kommer til å oppgradere etter hvert.. 

 

bør jeg ha en annen cpu kjøler enn den som er stock.. har sett på NZXT Kraken X52 CPU Kjøler 

duger denne??

Kjøpte denne pakken selv for 1 uke siden .. søk etter Amd ryzen master, enkelt og greit program til overclocking.

Kjørte selv i dag prosessor til 4.1 med 1.4v, og virket bra. Har en 240mm vannkjøling på, temp under load lå på 60ca.

Bruker foreløpig med ett GTX 970 strix som også er overklokket litt, men det «flaskehalser» cpu, så ditt 780 er nok en virkelig flaskehals.. vurdere selv ett brukt 1070, evt RX 64

Lenke til kommentar

Kjøpte denne pakken selv for 1 uke siden .. søk etter Amd ryzen master, enkelt og greit program til overclocking.

Kjørte selv i dag prosessor til 4.1 med 1.4v, og virket bra. Har en 240mm vannkjøling på, temp under load lå på 60ca.

Bruker foreløpig med ett GTX 970 strix som også er overklokket litt, men det «flaskehalser» cpu, så ditt 780 er nok en virkelig flaskehals.. vurdere selv ett brukt 1070, evt RX 64

Ok Nice takk for tips.. Ja jeg er på let etter en ny gpu.. har sett på 1070 og 1080 :) kjøper meg en en kraken x52 med 240mm radiator:) tar å venter litt med overklokking frem til eg skaffer ny gpu:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...