Gå til innhold

Trenger hjelp: Finnes det trygge gratis antivirus program?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du skriver winver (og trykk enter..) i søkefeltet på startknappen ser du fort åssen windows du har. :)

 

Jeg har sluttet med antivirus for flere år siden, helt siden win 7. Jeg brukte malwarebytes i tillegg til windows sin antivirus en stund, men har sluttet med det også nå. Jeg har ikke påvist virus eller andre typer uønsket aktivitet på maskinene mine på svært lenge. Man kommer veldig langt med nettvett .. ikke klikk på alt mulig popups, ikke åpne mail man ikke vet hvor kommer fra og ikke installer alt mulig dritt fra useriøse sider.

 

Det får bli mitt tips :)

 

Edit: OS = operativsystem... Windows, Linux, macOS osv

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Jeg har alt installert denne antivirus programmet Avast Free Antivirus. Hvor trygg/utrygg kan den være? :hmm:

 

 

Hvis du skriver winver (og trykk enter..) i søkefeltet på startknappen ser du fort åssen windows du har. :)

 

Jeg har sluttet med antivirus for flere år siden, helt siden win 7. Jeg brukte malwarebytes i tillegg til windows sin antivirus en stund, men har sluttet med det også nå. Jeg har ikke påvist virus eller andre typer uønsket aktivitet på maskinene mine på svært lenge. Man kommer veldig langt med nettvett .. ikke klikk på alt mulig popups, ikke åpne mail man ikke vet hvor kommer fra og ikke installer alt mulig dritt fra useriøse sider.

 

Det får bli mitt tips :)

 

Edit: OS = operativsystem... Windows, Linux, macOS osv

Og foresten, takk Kyrre. :wee:

Lenke til kommentar

sist jeg var borti gratis avast så måtte jeg resinstallere OS :p

Hendte noe bais når jeg forsøkte å avinstallere AVAST, fikk kun nettilgang via internet explorer.

 

 

Malwarebytes kan anbefales... dog så betaler jeg for det... men det er ikke rare summen...

Endret av Mickey_OT
Lenke til kommentar

malwarebytes... jeg måtte sjekke. 

167 kr,- for premium et device i et år... så ikke rare greiene.

 

Hvordan får man den prisen?

Ville forøvrig anbefalt samme programvare. Har programmet og betaler en del mer for det enn deg tydeligvis. Sjekket web og det koster kr 449 for premium Home.

 

Jeg har en lifetime betalt 1 gang og et betalt abonnement i tillegg for mine andre "devices". Ser at noen lurer seg til å hacke seg til lifetime. Men jeg er ærlig så har ikke gjort det selv tross jeg eier en lisens. Aner ikke om de blir tatt for å hacke seg til lifetime heller forøvrig. Vil nødig ønske å miste min ene lifetime lisens (for early adopters)..

Endret av G
Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

malwarebytes... jeg måtte sjekke. 

167 kr,- for premium et device i et år... så ikke rare greiene.

Nå har jeg fått prøvd Malwarebyte. Nei, hva skal jeg si om den. Den fungerte fint til her om dagen den tokk en automatisk skannig. Selve skanningen stoppet aldri og at den gjorde at på Pc'en ble veldig treg pga skanningen. Ente med at jeg avinstallerte antivirus programmet, og installerte den på nytt. Da ble alt normalt igjen sånn det skal. :dontgetit: :dontgetit: :dontgetit:

Endret av TheDarkSeeds - SCM
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...