Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Anbefalte innlegg

Oppgaven er: Write a Python program that prompts the user to enter a list of words and stores in a list only those words whose first letter occurs again within the word (for example, 'baboon'). The program should display the resulting list.

 

Program outcome:

Enter a series of words, one per line (hit return when done)

Enter word: baboon
Enter another word: nintendo
Enter another word: nice

Enter another word: program
Enter another word:
Recorded words: ['baboon', 'nintendo']

 

 

 

Jeg har ingen anelse hvor jeg starter. Jeg vet jeg skal bruke list, if/else, input og print (sikkert?).

Kan noen hjelpe meg med å forstå hvordan jeg skal angripe oppgaven? Hvor skal jeg starte? Hvordan vet jeg hva som skal komme først osv.?

 

Takker på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så storyen er altså at du ikke har fulgt med i timene/forelesningene, og vil at andre skal gjøre oppgaven for deg?

Synes det er veldig unødvendig at du prøver å være morsom nå. Ser det ut som at jeg ba om fasiten? At jeg sliter med en oppgave, betyr ikke at jeg ikke følger med i timene. Jeg spør om hvordan jeg skal tenke, og dersom du ikke er villig til å hjelpe så kan du spare deg for å kommentere, da jeg er lite interessert i å høre din mening.

Lenke til kommentar

Det er unødvendig å ikke hjelpe til ja. Jeg kan hjelpe deg med oppgaven, men jeg kommer ikke til å gjøre den for deg.

 

Du er inne på sporet. Det du skal bruke er en list, denne skal du appende ord til, og ord det leser du inn via input. Skal du repetere noe flere ganger så må du bruke en loop.

 

Det jeg ville begynt med var å lese inn et ord til en variabel og så printe ut denne variabelen.

Endret av Gavekort
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Start med å få inn input i fra brukeren, lagre unna disse og så kan du tenke på behandlingen av de etterpå.

print ("Enter a series of words, one per line (hit return when done)")

 

entry = input("Enter word: ")

 

Dette er hva jeg forstår. Etter dette forstår jeg ekstremt lite.

Er det nå jeg skal bruke while?

Endret av Fallacious
Lenke til kommentar

Gavekort har kommet med masse fin info her, og du er godt på vei. Tenk på hvordan du kan reppetere input fra brukeren og lagre unna svarene i listen. Du finner god info i de linkene over.

 

Når du har dette på plass kan du tenke på hvordan du skal behandle ordene i listen ift oppgaveteksten og så skrive de ut.

Lenke til kommentar

Prøv å skriv print(entry) etterpå, og så les gjennom lenkene jeg ga deg.

Har sett gjennom lenkene du ga meg, takk.

 

print ("Enter a series of words, one per line (hit return when done)")

 

word_list=[]

entry = ""

 

entry = input("Enter word: ")

 

while (entry != "")

    word_list.append(entry)

 

    entry = input("Enter another word: ")

 

Er jeg på rett vei? Jeg tror ikke jeg klarer å catche det helt grunnleggende innen Python, noe som gjør det ekstremt vanskelig å lære et nytt språk.

Endret av Fallacious
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...