Gå til innhold

Elektronikkjedene legger seg øverst på Forbrukerrådets toppliste


Anbefalte innlegg

 

Møller har et elendig rykte og mange holder seg rett og slett unna hele firmaet. Meg inkludert. Å klage til forbrukerådet hjelper selvfølgelig ingenting mot et beist slik som Møller.

Det har da ikke så mye å si om firma er stort eller lite. Den største forskjellen er om de lar en advokat argumentere for dem, da er de bedre stilt.

Men saksgangen er den samme gjennom forbrukerråd og forbrukertvistombud, som vurderer saken basert på bevis og argumentasjon fra begger sider, og tar en avgjørelse basert på lovverket. 

Mener du virkelig at omsetning og markedsandel ikke påvirker antall klagesaker?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mener du virkelig at omsetning og markedsandel ikke påvirker antall klagesaker?

Er litt usikker på hva du sikter til. Antall klagesaker vil statistisk sett gå opp når et firma øker omsetningen.

Du mener kanskje at folk ikke tør/gidder/orker å klage til store firma? Og at klager pr omsetning går ned?

 

For min del er det omvendt. Jo større, jo mindre dårlig samvittighet får jeg for å bruke noen av de bedre triksene i forbrukerkjøpsloven.

Dette er firma som ofte har strenge rutiner, og dermed dårlig kundeservice siden de som står i skranka ikke kan fikse "en avtale" med kunden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Større bedrift og omsetninger = flere klager

 

Husk det. Norwegian presiserte også dette.

 

Det er også forskjell på varer og tjenester så noen, for eksempel bruktbiler og elektronikk, har større sjanse for å oppleve feil eller mangler. Noen ganger er det til og med forbrukeren selv som ikke har nok kunnskap om produketet også.

Lenke til kommentar

Det er strengt tatt ikke mulig å unngå Telenor. De tar kontakt med deg enten du er kunde eller ikke, men tull til sides. Dette er et grått problem. Noen kunder som meg bryr seg ikke eller klager ikke. Mens andre igjen sier ifra. Og blant dem igjen så har vi billigtypen som skal ha alt billig og perfekt. Og personen som forstår at noen ting koster. Eller ikke alltid kan bli perfekt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Nå begynner Tesla kundene å få nok. Her snakker vi om eksplosiv økning.

Flere samarbeidspartnere som kjører Tesla og alltid har skrøtet har nå fått en annen framtoning. Det som er skummelt er at de stort sett sier det samme om at de har fått avslag på biler for å være ambassadører men at det nå er så store problemer med feil og service/håndtering av feil fra Tesla's side at nok er nok.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Litt overrasket over at Elkjøp havner dårligere enn Power på denne listen. Kan muligens forklares med at de har ganske mye større omsetning og markedsandel også. Det måles jo på antall saker, ikke prosentandel av saker per salg?  :hmm:

 

I mine øyne har Elkjøp mye bedre kundegarantier enn det Power har. For å nevne noen:

 

Prismatch:

Elkjøp: Prismatch av alt som ikke er gråimport, eller lokale kampanjer i enkeltbutikker, og gjelder i 50 dager.

Power: Skriver at kunden ikke behøver å kreve den laveste prisen, fordi de har en proprietær prisrobot som skal tilby deres laveste pris uansett til enhver tid. Dette bør ikke forveksles med prismatch, da Power velger selv når de skal slutte å følge konkurrentene sine priser - noe de ofte håndhever.

 

Åpent kjøp:

Elkjøp: 50 dager.

Power: 30 dager.

 

Annonsegaranti:

Elkjøp: Med mindre det er oppgitt begrenset antall eksemplarer, er du garantert å kunne bestille eksakte varen ut hele perioden den er på kampanje, selv når den ikke er på lager.

Power: Har bare 6 dagers annonsegaranti, og skriver at dersom de ikke har varen, så kan de finne på å tilby deg annen tilsvarende vare i stedet. Dette er noe jeg opplever Power misbruker veldig, da de ofte har veldig liten beholdning inne av kampanjevarer, og når de er utsolgt, får du et "tilsvarende" tilbud som ikke er like bra. 

 

Når alt er sagt, synes jeg at HiFi-Klubben har de aller beste vilkårene, og til dels også kompetansen på produktene de selger. Men de er vel i for liten målestokk, til at de kommer med i en slik statistikk.  :hm:

 

Helt enig med deg om at Power har veldig lite å skryte av i forhold til Elkjøp.

 

Jeg har alltid vært fornøyd med Elkjøp.

 

Power må bytte navn til "tomt på lager"

Det burde de fordi, det Power ikke har, har Elkjøp. Mye mer fornøyd med Elkjøp enn Power.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Helt enig med deg om at Power har veldig lite å skryte av i forhold til Elkjøp.

 

Jeg har alltid vært fornøyd med Elkjøp.

 

Power må bytte navn til "tomt på lager"

 

Helt enig! Når jeg finner et produkt jeg ønsker, gjerne gjennom prisguide eller prisjakt, er ofte Power billigst.

Dessverre viser det seg når jeg går inn på nettsiden for å bestille at de bare har produktet tilgjengelig i noen få utvalgte butikker. Gjerne i Finnmark eller et annet sted der ingen skulle tru at nokon kunne bu... Svært sjelden i nærheten av en større by eller tettsted.

Power gir meg ingen mulighet til å bestille produktet på nett eller få det sendt til en butikk i nærheten.

 

Elkjøp har som regel et stort hovedlager, og hvis de er utsolgt i butikk opplever jeg at de kan bestille det inn.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...